Tja, bilderna bevisar saken!
Men, visst hade du planer att polera vindrutan?
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Er en del riper, i den som sitter i bilen. Og jeg har en meget, pen rute liggende. Så bytte av rute, har vært intensjonen, hele tiden. Men vurderer nå å prøve, og slipe ruten på bilen. Men vet ikke om, det vil bli bra. Sjekket ut ruten, på bilen i går. Og flere av ripene er så dype, at finger neglen går nedi, når man skraper over. Nå koster rute kittet, kun kr. 60,- Så det kunne jo, vært et forsøk. Vi får se, hva det blir til.
Det må ju kunne gjøres. Da sliping er måten astronomer brukar når de laver hovedspejlen til et teleskop / stjernekikkert.
https://teknologinyheter.com/2013/02...-teleskop/amp/
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Få bort ripene, vil jo gå. Men har riper, rundt om på hele ruten. Og flere av de er så dype, at man kan få neglen nedi. Og om man pusser disse områdene så mye, at ripene blir borte. Vil ruten på de aktuelle områdene, få en høyde forskjell, i forhold til resten av ruten. Og vil man da få et annen synsvinkel, på disse områdene. Slik at ruten, blir ubehagelig og se igjennom. Ved bruk av, bla.a. sladrespeilet. Frontruten har jo laminat, slik at ruten ikke går i tusen knas, ved brudd. Og her kan man få, syns forstyrrelser. Men siden de andre rutene, ikke har laminat, men kun er glass. Vet jeg ikke nå, hvordan dette vil gjenspeile seg.
Som sagt, dette må jeg se nærmere på.
Mye riper.
Det var det da, Jonathan. Prøver etter beste evne, og få bilen så strøken som mulig, etter mine forutsetninger. Og så langt, har det egentlig gått, meget bra. Har ikke gjort noen feil. Foruten et par slurvefeil. Bilen er nå så bra, som det går an, og få den. Motor, understell og girkassa, fungerer helt optimalt. Ingen feil meldinger, eller andre elektriske/tekniske problemer. Det er egentlig ikke noen ting, og sette fingeren på. Jeg er nøye, med at ingenting overlates, til tilfeldighetene. Og det går helt ned, til bremse skrik.
Nå skal du ikke være beskjeden, Jonathan. Ser jo at du selv, er meget driftig, med din 900
Imponert over tempoet du holder!
Ser du brukte en kjeramisk coating på lakken. Var denne vanskelig å legge? Har ikke hørt om akkurar den typen du gar brukt der men vet du holdbarheten eventuelt?
Prøver etter beste evne.
Tenkte og bruke det keramiske produktet, på felgene. Da de vil bli enklere, og holde rene. Så får jeg tenke på, om det er vært, å legge på lakken. Er en del forarbeide, og betenkeligheter. Hør hva personen på filmen, sier om keramisk coating.
https://www.youtube.com/watch?v=93MmQhNwqxk
Noe data om produktet.
1. Type: Car liquid ceramic coat
2. Material: Polysiloxane and other Nano materials etc.
3. Hardness: 9H hardness
4. Durability: 3-5 years
5. Coating Thickness: about 30um
6. Gloss: shiny as a mirror with excellent high gloss
7. Anti-corrosion: PH tolerance: PH2-12
8. Heat Resistance: Up to 760 degree
9. Consumption: 30ML
Har forøvrig sendt deg en pm.
Hei, takk for pm.
Jeg har forsøkt å bruke kjeramisk coating tidligere med blandet hell så er litt skeptisk. Jeg brukte en variant av Max Protect som rett og slett tørket for fort for meg. Jeg fulgte ikke bruksanvisningen når det gjaldt temperatur ordentlig men heldigvis så tok jeg ikke mye av bilen før jeg skjønte at dette gikk galt. Måtte ha hjelp av en proff detailer for å få bilen ordentlig fin igjen....
Tror det er svært viktig å følge bruksanvisningen helt slavisk og spesielt i forhold til temperatur og tørketid. I værste fall så må man jo til med våtsliping for å få av greiene.
Ut i fra hva jeg har fått med meg. Er det viktig og legge på mindre felt av gangen. Så jevne ut, med en fiberklut. Relativt raskt, etter at man har lagt på produktet. Om ikke blir det skjolder. Har vinter felger, som bilen står på, om vinteren. Tenkte og prøve ut produktet på de, før jeg legger om. For og se, hvordan det blir. Ellers så kan jeg prøve meg frem, på naboens bil. For den ser i utgangspunktet, ganske sliten ut. Eller kanskje ikke.
Ja, skal man ha av produktet igjen. Må lakken våt slipes. Og da kan det jo være like greit, å våt slipe med en gang. Og så polere opp igjen. Da får også lakken, en show faktor. Men så var det, å ha baller nok, til og ta sjansen på og gjøre dette. Vi får se.
Står en noe enklere jobb på menyen, kommende helg. Hvor jeg skal demontere, horn med braket. For pussing og lakkering. Delene blir lakkert med samme, blå og gul farge. Som er i motorrommet. Blir kun den, ytre ringen på hornene, som får gul farge.
Og som du ser. Er det skrapet av, noe rød lakk, ved festene til braketten. Hvor jeg skal, pusse områdene. Og få på ny lakk.
Jösses här har det hänt mycket.
Men som i vanlig ordning blir det ju bra.
Angående keramiskt lackskydd så har de olika tillvägagångssätt. Men som de flesta märken skriver så ska man inte vänta för länge med att torka bort allt överflöd då det börjar härda rätt fort.
Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Det stemmer som du sier, Johan. Viktig og tørke av produktet, før det tørker. Så som sagt, får jeg prøve meg frem, på vinter felgene. For og se, hvordan det blir. Ellers så går det sakte, men sikkert fremover. Er fortsatt noe å gjøre på bilen. Men jevnt over, ting som burde være overkommelig, for meg og gjennomføre. Kun dette med start/stopp knappen. Med at ecu får en ca. tyve minutter med strøm, etter at man har låst bilen. Det er denne forsinkelsen, jeg må se nærmere på. Av dens betydning.
Og hvordan, går det med eget prosjekt. Er du snart ferdig, med platearbeidet.
Mitt projekt har legat på is nu under sommaren. Haft semester, men ska kicka igång arbetet på torsdag igen. Så man kan bli klar med rosten. Så man bara behöver spackla och slipa.
Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ser den, Johan. Med å få ting, noe på avstand. Før man tar, det opp igjen. Refererer da til ditt arbeide, på din 9000. Følger med på ditt prosjekt. Og det skal bli informativt og se, hvordan arbeidet ditt på bilen, utvikler seg. Blir sikkert, meget bra.
Skulle selv, bla.a. ha pusset og lakkert braket med hornene, i løpet av helgen. Men da det er, pussing/tørketid på delene. Utsetter jeg det, til tirsdag. Da det blir en tur til Strømstad i morgen, for noe shopping. Blir en tur til Sverige i blant. For å shoppe noe. Og for turen, i seg selv.