Sidan 4 av 136 FörstaFörsta ... 234561454104 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #61
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Da er grillen kommet i hus. Så aventer nå tåkelyktene, og jeg kan sette sammen støtfangeren slik jeg ønsker. Tåkelysene som vist tidligere, er ikke de jeg skal ha, men de som er avbildet under.

    Grillen skal benyttes både i fanger og grillen mellom lyktene.






    Lyktene kommer som klare, sota og i gul utførelse. Valgte sota som avbildet, da det vil passe best til rød fanger og sort grill.




    Nå ser det ut til at det verken blir Latvia eller Polen, men Lillestrøm (10 minutter og kjøre, fra mitt hjemsted). Da jeg har kommet i kontakt med en kar, som bl.a lakkerer utstillingsbiler. Og garanterer at bilen vil bli som ny. Skal selv demontere og montere tilbake, de delene som trengs. Har fått plass hos han, hvor jeg kan stå og gjøre jobben. Og det blir en del og demontere, bl.a takrailen. Pris kommer jeg tilbake til.


    Mvh
    Bent

  2. #62
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da har jeg tatt vår vasken av motorrommet. Første bildene er når jeg kjøpte bilen for et år siden. Så med gjentatt vask og pussing, blir dette resultatet.

















    Mvh
    Bent

  3. #63
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Stiligt :-)

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #64

  5. #65
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    For og si det litt diplomatiskt, velger jeg og slutte med oppdateringer. Og kommer heller tilbake med et bilde, når bilen er mer eller mindre, slik jeg ønsker den.


    Mvh
    Bent

  6. #66
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Say what?

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  7. #67
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Say what?
    Gidder rett og slett ikke og prate med meg selv. Foruten Hermann da, som har en kommentar i ny og ne Ellers er responsen lik null. Og da ser jeg ingen hensikt i og bruke tid og energi, på bilder og forklaringer. Må føle at det er noe mere interesse for det jeg driver med. Ellers blir dette for dumt.

    Do you get my drift, Etnoy. Kommenter gjerne, det jeg har uttrykt.


    Mvh
    Bent

  8. #68
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Tråkigt att höra, men det verkar vara normen för projekttrådar. Det är alltid många fler som tittar än kommenterar och det gäller denna liksom de flesta andra utmärkta projekttrådarna. Jag läser allt som händer här.

    2 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  9. #69
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 083
    Medlem#
    7289
    Som sagt, det är många som följer i tysthet. Din projekttråd är inte ointressant bara för det. Själv kommenterar jag oftast bara om det är något jag själv undrar eller om jag har svaret på en fråga. Annars läser jag mest. Tror många gör så. Ser lika dant ut i min projekttråd.

    Sluta för guds skull inte att uppdatera bara för det. Din tråd är intressant, ofta uppdateringar och stora ändringar!

    Mvh Marcus

    4 användare gillar detta inlägg



  10. #70
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag protesterar också!!
    Även om jag kommenterar lite ibland.
    Förutom att du "pratar med dig själv" så ger du oss oerhört stor inspiration,både på med vad du gör med bilen som bara blir finare och finare för var dag. Du inspirerar även med din energi som jag upplever vara ganska unik :-D
    Du och Sehen (varför två norrmän?) har väl sparkat mig i baken så just nu är hela bakvagnen i småbitarför den var "bara" 99% rostfri då jag ändå skulle göra ett litet jobb med byte av stötdämpare och stora bussningarna, nu byter jag nästan allt och allt blir lackat och fint. Next step blir framvagnen...

    Och sist men inte minst blir din tråd en logg/dagbok som del är kul att själv läsa senare men även bra att spara i t.ex pdf format så du har lite dokumentation på bilen "in case of..."

    Keep up the excellent work!

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #71
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Kan du så kan jag

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #72
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #73
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, ja. Da ser det ut som øvrigheta, har talat. Og det er jo ikke bra om Herman skulle miste piffen, grunnet mine valg. He,he Greit nok. Får fortsette hvor jeg slapp ballen sist da. Nå blir det kanskje litt vel mye norsk. Så får si i fra, om det er noe Dere ikke skjønner. Eller som Dere kanskje sier: Jag moste beretta bättre om det är något ni inte förstår.

    Men du viste nok resultatet av dette allerede, Herman. Da du vel så det i den magiske kulen.


    Reiste sist Onsdag til Ørebro, vedrørende jeg hadde en voldsom rykking harking og lugging, ved fult pådrag. Og det viste seg at det var luft lekkasje fra cobrarøret, hvor den går inn på turbo. Og slangen fra magnetventilen inn på cobrarøret. Det var også en liten lekkasje i toppen av magnetventilen. Dette ble konstatert ved at man satte trykk på systemet. Og De mente at luftmengdemåleren, sang på siste verset Og som da ble byttet ut i en ny. Men det største problemet, var at det ikke var lagt inn riktig program vare. Er i samtaler med Maptun, vedrørende dette. Så om ting løser seg, etter mine forventning, kommer jeg ikke til og utdype forholdet nærmere. Vi får se, hva det blir til. Forøvrig nå går bilen som en klokke, og det er 280 hk / 410 nm. Skal få bilen på rulle etterhvert, slik at dette kan bekreftes.

    Da min far døde for kort tid siden, og jeg sitter som formynder i boet, er det en del ting og ta tak i. Så fremdriften vedrørende oppussingen går ikke så raskt, som ønsket. Men her er en oversikt, over det som er gjort den senere tid.


    Noen bilder av oppholdet hos Maptun.





    Representanten hos Maptun, i full gang med og rette opp i luft lekkasjene.






    Så kjøpte jeg mattene av Dem. Legger senere ut bilde av de i bilen. Når jeg har tatt en grundig vask, med rens av setene. Og byttet ut dashbordet, å loddet på en ny antennekontakt til spilleren. Da jeg klarte og rive den gamle av fra ledningen, når radio ble montert. Som jeg forventer og gjøre neste uke. Da også få montert opp det elektriske vedrørende førersetet. Her må det også loddes, og rydde i rotet som ble gjort av de som koblet det opp når setet ble montert inn.



    Så har jeg begynt og tilpasse deksel for tåkelys i fanger. Det er så langt kun grovtilpasset. Men det skal bli bra når det er ferdig. Finner i utgagspunktet fangeren som orginal, meget kjedelig. Så vurderer og friske den opp litt, med deksler på hjørnene. Som avbildet. De vil bli lakkert i samme farge som bilen. Vi får se hva det bli til. Venter på lyktene, før jeg sluttfører arbeidet med deksel/tåkelysene og grillen.



    Så var det utskjæring i bakfangeren, for twinpipe anlegget. Det som vurderes nå er og bruke deksler som sitter på 9-3 ss Men jeg må først finne ut om det passer med hullet som er på min fanger. Om hullet er mindre enn dekslet, er det ingen problem, for da kutter jeg kun ut det som trengs. Men om hullet på fangeren er større, har jeg et problem. Kommer tilbake til dette.







    Så blir det vel toning av rutene.




    Det var det for denne gang.


    Mvh
    Bent

  14. #74
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Där ser man, vi var där samtidigt sent på onsdagen ((=

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  15. #75
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Hmmm så det är kanske därför de inte hinner med det jag har på vänt, "fullt upp med flytt och så är det väldigt körigt... "

    Greit med update Bent :-D

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #76
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, da får du ha takk for sist, RZ

    Ja det var det da, Herman. Ikke godt og vite. Men godt at du er i gang med understellet. Så vil jeg tro at det blir kjempebra, når jobben er utført

    Nb. Beklager at jeg tidligere, har skrevet ditt navn med to nn`er. Men det er nå rettet opp i.


    Mvh
    Bent

  17. #77
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Hej

    Du skall få ett lite enkelt tips eftersom du gillar när det är blankt och fint i motorrummet.
    Bygeln till motorfästet på högersidan ovanför multiremmen som är av aluminium som brukar bli fult och tappa sin lyster kan man återuppliva genom ett bad i citronsyralösning.
    Citronsyran hittar du i bland påsar med kryddor i mataffären.
    Jag testade detta på mitt momentstag igår och det blev en enorm skillnad till det bättre och det fick ligga i blöt över natten och så borstade jag av det nu på morgonen med diskborsten (Har en egen i grovköket)
    Har jag tid kommer den att få åka med på en tur i diskmaskinen också för det tror jag gör det ännu bättre.
    Jag använde 30g citronsyra till ca 1l ganska varmt vatten (Kalkade av kaffebryggaren först innan jag använde lösningen till mina grejor) i en plastbalja.
    Har nu även lagt ner en värmesköld som sitter över turbon för att testa om den går att få lite finare.


    Edit> Något som skyddar efter poleringen behövs för att den inte skall bli ful så snabbt igen, t.ex. vanligt bilvax

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-04-26 klockan 10:32.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #78
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Se der ja Takker for opplysningen, Herman. Skal prøve dette ut ved en senere anledning. Det går også ann og bruke drill, med aluminiums børste på. Klarlakk burde vel holde på glansen, så lenge det ikke er for varmt rundt delen som blir pusset. For da vil klarlakken gulene.


    Mvh
    Bent

  19. #79
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jepp, jag klarlackar med matt klarlack. Fast det kan jag inte berätta för då tror ni väl jag är knäpp som klarlackar delar på undersidan av bilen :-SS

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #80
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jepp, jag klarlackar med matt klarlack. Fast det kan jag inte berätta för då tror ni väl jag är knäpp som klarlackar delar på undersidan av bilen :-SS
    Det viktigste er jo at man er fornøyd, med det man gjør. Og en ting til. Jeg skal ikke si det til noen


    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •