Sidan 48 av 136 FörstaFörsta ... 3846474849505898 ... SistaSista
Resultat 941 till 960 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #941

  2. #942

  3. #943
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    snyggt! Vilken typ av färg använde du på gummit/motorfästet? Vad tror du om hållbarheten?

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  4. #944
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er standard lakk. Som jeg har brukt på alle, de andre delene i motorrommet. Imola red. Og jeg har brukt plast primer, som underlag. Da gummien her er stein hard, og ikke fleksibel. Ser det ut til at lakken, sitter godt. Holdbarhet, ingen anelse Jørgen. Men som på de andre delene, har jeg pusset først, så primer etterfulgt av lakk. Som er slipt med 2000 og 3000 våt. Så er det lakkert på nytt et par strøk. så klarlakk, noen lag. Og så pusset lett igjen, med 3000 våt. Før jeg har rubbet, og polerte. Sikkert noe overkill. Men det ser bra ut.

    Og siden jeg er i gang. Blir det til at jeg bytter samtlige motor/girkasse fester. Hvorfor? De som sitter i bilen i dag, virker helt greie. Men bytter de ut, for og ha alt på stell. Festet på høyere side i motorrommet, blir også lakkert. Sammen med servobeholderen, røret som går fra cobraen til veivhus ventilasjonen, og deksel til høyre for batteriet. (sett forfra) se bilde. Da skulle jeg være i mål, vedrørende lakkeringen, av motorrommet. Jo, så må jeg skifte farge på skruene, og skriften på toppdeksel/tennkassett. Om det blir i bilens farge, eller sort, har jeg vel egentlig ikke bestemt meg for enda. Får tenke på det.






    Så har jeg bestilt meg, noen kvalitets slange klemmer, til trykkrøret. Da jeg vil være sikker på, at jeg ikke har noen luft lekkasjer her. Og når vi er inne på luft lekkasjer, har jeg mottatt kompressoren. hehe Men burde gjøre jobben, med og finne ut om det, siger ut noe luft.



    1 användare gillar detta inlägg



  5. #945
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er bensinpumpen, montert i bilen. Så det neste, blir og få lagt opp riktig ledning, for evap ventilen. Slik at motorlampa slukker.


    Så blir det og fjerne led lysene, på dør trekkene. Og erstatte de med lys, som vist på bildet under. Blir også lagt opp på dashbordet, og midtkonsollen.




    Og legge glossy carbon, på a,b,c stolpene.

    2 användare gillar detta inlägg



  6. #946
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg satt i, nye tennplugger. Og som nevnt tidligere, har jeg montert in DW 200 pumpa. Så da tok jeg meg en kjøretur i dag. For og se om lugginga/pulsering var blitt borte, ved fult på drag ved tredje/fjerde gir. Men nei, er nok det samme. Så da blir det å trykk teste systemet. Og prøve ut, hvordan bilen oppfører seg, med standard programmet. Kan jo også sjekke om jordings punktene har god nok kontakt. Så kjøpte jeg ny lmm av Maptune, for et par år siden. Som vel kun har gått, sånn rundt 100 mil. Men har en brukt. Så kan prøve ut med denne.

    Irriterende denne luggingen. Da motor og girkasse fungerer ellers helt optimalt.


    Så vasket jeg bilen, for og få av vinter støvet.






    5 användare gillar detta inlägg



  7. #947
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Det var blankt och snyggt. Såg tidigare att bromsrören under säkringarna blivit riktigt fina oxo!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #948
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 244
    Medlem#
    7499
    Otroligt motorrum!

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #949
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det var blankt och snyggt. Såg tidigare att bromsrören under säkringarna blivit riktigt fina oxo!
    Tok jo ingen sjanser her, Mr. Så måtte nok, gjøre en god jobb.

  10. #950
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng Visa inlägg
    Otroligt motorrum!

    Det kommer seg, Johan. Kun lakkering av servo beholderen, et deksel, lys og aluminiums trekk på panser. Så kan jeg gå videre, til neste del prosjekt.

  11. #951
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har gamasjene ankommet. Så vurderer jeg og kjøpe gir kule, som vist på bilde.








    Har også mottatt Mikalor klemmene. Så da skulle trykkrøret kunne elimineres, som en kilde til luft lekkasje. Skal kjøpe like klemmer, til belgen mellom cobra røret og amm.




    Så fikk jeg start problemer på Bimmeren, her for litt siden. Og det viser seg, at det er veivaksel sensoren. Så i går demonterte jeg, sensoren for bytte. Så viste det seg at den, var full av dritt. Så vasket den, og satte den tilbake. Og bilen startet, som den skulle. Men etter og ha kjørt en tur, hadde jeg samme start problemet igjen. Så den må nok byttes. Men jeg fikk byttet plugger, og topp deksel pakning. Så lekker det av termostat huset. Så har bestilt et i aluminium. Så da bytter jeg termostat, og vannpumpe samtidig. Og en del andre ting skal skiftes ut. Som veivhus ventilasjonen, servo beholder, kamaksel sensoren, serpentin belter mm.


  12. #952
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått kontakt, mellom ecu og evap ventilen. Og motorlampen, er slukket. Da er bilen teknisk, hundre prosent. Så har jeg montert opp slange klemmer, på trykkrøret. Og startet med, å demontere midt konsollen, for montering av gir/håndbrekk mansjettene. Så skal gir kulen, bestilles og tilpasses.


  13. #953
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da var jeg og skulle, justere åpningen på pluggene. Fra 1.1 til 0.9 Grunnet fusking/lugging ved på drag. Sjekket åpningen, når jeg tok ut pluggene. Og samtlige lå på 1.0. Har strammet pluggene, med 28 nm moment.

    Men de skal vel ikke se slik ut? Kritt hvite. Det var slik de gamle pluggene så ut, når den forrige motoren havarerte. Har kjørt sånn ca. fem mil, med de nye pluggene. Og de er helt glasur aktige. Som porselen.



    Kommer senere tilbake med, hvordan trim prosjektet har forløpet seg. Siden jeg fikk trimmet bilen, for første gang, for flere år siden. Og det har som sagt, kun bydd på problemer.

  14. #954
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 244
    Medlem#
    7499
    Kan ju vara så att han går magert. Förklarar ju även den ryckiga gången. Har du kikat på lambda?

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #955
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har sjekket lambda ja. Og etter hva jeg forstår, skal den være ok. Amul ligger på -130 og -150 Og mAir og mReq følger hverandre, på tomgang og ved på drag.


    Lambda verdier på normal kjøring, ved fjerde og femte gir. Til 80/90 km. Filmen tok jeg, for to dager siden.

    https://www.youtube.com/watch?v=zstq...gPatDvxc6VHqnC


    Pluggene så identiske ut, når den forrige motoren havarerte. Etter og ha fått flere oppdateringer, på trim programmet fra Maptun.



    Og slik så det ut, ved havari på stempel/ringer.

    https://www.youtube.com/watch?v=ad83...6VHqnC&index=8

  16. #956
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sjekket olje nivået nå. Og det viser seg at motoren bruker olje. Er 1/4 nede på pinnen. Og jeg har kun kjørt ca. 70 km siden jeg fylte motoren med olje.

  17. #957
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Tråkigt! Vad misstänker du är problemet är?

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  18. #958
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hadde jeg enda vist det, Jørgen. Har lagt ut problem stillingen world wide. Og flere skremmer vettet av meg. Som en som mener at siden jeg forbruker olje på kun noen få mil. Så kan det være sprekk i toppen. Har nå sendt mail til Maptun. Og venter på svar, med hva de mener.

    Jeg tør ikke og bruke bilen, før jeg får klarlagt hva som er problemet. Får ta en trykk test. Og se hva som kommer ut av den. Ellers så vet jeg ikke.

  19. #959
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Från vilken årsmodell kommer motorn?
    Och ett kompressionsprov är lämplig första åtgärd.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #960
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    En annen ting jeg se nå. Er at plugg nr. to fra høyere. Er blitt brun i toppen. Så det må jo ha blitt riktig varmt.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •