Sidan 46 av 136 FörstaFörsta ... 3644454647485696 ... SistaSista
Resultat 901 till 920 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #901

  2. #902
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg mottatt fjærbeinstaget. Og en ting er sikkert. Det er et gjennomført, kvalitets produkt.








    Så vurdere jeg, om i stedet for og bruke shims, kjøpe meg et par justerbare lenkearmer. Har et par mnd. og tenke på saken, før bakstillingen skal monteres. Kommer tilbake med, hva det blir til.





    1 användare gillar detta inlägg



  3. #903
    Helt original JonathanWs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Sveriges mitt Sundsvall och Norrlands Hawaii Alnö
    Inlägg
    690
    Medlem#
    9217
    Ja denna kärra blir ju så löjligt fint renoverad så de är sanslöst. Man bara undrar hur de ska ha hjärta att köra den sen?:P
    Lika bra att hålla den i garaget så du kan gå ut och knäppa en öl och bara beundra allt fint arbete när livet känns tufft

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB så länge det är möjligt...
    STCS 9217
    SSK 6771

  4. #904
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hehe. Du sier noe, Jonathan. Takker. Så fin er den vel ikke. Men nå ser jeg det, med litt andre øyne, enn andre. Når man ser et objekt, lenge nok. Blir det fort en vane. Om ikke helt. Som om man kjøper seg en ny fin bil. Dette er noe man har drømt om lenge. Men etter og ha hatt den en periode. Blir det stort sett kun en helt grei bruksgjenstand. Dette er selvfølgelig relativt.

    Det er grunnen til at jeg, hele tiden fornyer bilen. Slik at den ikke går i boken, over et helt greit objekt, i hverdagen. Tar i litt kanskje.

    Vi får se etter hvert. Om det ikke blir å sette seg tilbake, i strandstolen og mimre. Så må det bli lettøl. Da det er nærmere 20 år siden, jeg nøt alkohol sist. Så er utrolig kjedelig, på det området. Men så har man, 24/7 stenkontroll


    1 användare gillar detta inlägg



  5. #905
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt, det sorte dekselet til ekspansjonstanken.



  6. #906
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så har jeg nå filter, plugger og pumpe. Slangen ser noe kort ut. Men det finner jeg ut, når pumpen monteres.




    1 användare gillar detta inlägg



  7. #907
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Som nevnt tidligere, så lyser motorlampen. Og at det er evap ventilen som ikke fungerer, ifølge Tech II . Eller rettere sagt viser det seg av selve ventilen fungerer, da jeg har tvangskjørt den. Og den klikker. Det går to ledninger, inn på ventilen. En sort/grønn som er 12v og rød/brun som er signalet fra styringsenheten (ecu) 12v får den. Så det må da være signal ledningen, som ikke gir signal.


    Som man ser av bildet under, er det stikker nr. 27 som er kontakt punktet, til evap ventilen. Og det er på pass 27, både for 9-5 før og etter MY02.









    Men om man ser på kontakten, ved torpedoveggen. Er det enkelte stikkere, som sitter på forskjellige plasser. Fra før, og etter MY02. Og i henhold til bilens ledningsnett, er det kontakt punkt nr. 35 (det er pin nr. to på høyere side, sett oven i fra) som er til evap ventilen. Og den er fraværende, på MY03. Så det må være, en av de andre stikkerene. Som man ser, ikke er likt plassert mellom bilens, og det nye lednings nettet. Så får ohme mellom ecu å kontakten, for og finne ut hvilken det er. Burde være stikker nr. 21, 22 eller 23.



  8. #908
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Fremgangsmåten burde fungere.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #909
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, skulle tro det. Og siden det ikke var, noen problem tidligere med evap ventilen. Så skal problemet, være som nevnt over. Bare så irriterende at jeg ikke tenkte på dette tidligere. Da jeg nå har klippet i ledningene, og prøvd og bytte ut evap ventilen, til den typen som kom etter MY02. Men er det noen som vet hvilken stikker det er, på ledningsnettet etter MY02. Slik at det gjør det noe enklere for meg. Men det er vel tvilsomt, om noen som vet, gidder og svare på det. Så jeg får vel ohme. Selv om det ikke er så lett, og få kontakt mellom multiapperatet og pinnene. Da pinnene er så tynne.


    Dette evap ventilen til MY00




    Og her er den til etter MY02. Som jeg antagelig vis, unødvendig anskaffet meg.


  10. #910
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så har jeg funnet ut, vedrørende dekselet til ekspansjonstanken. Og det er bestilt.




    Synes det blir finere, med og også få dette, dekselet lakkert. I sammen med alle de andre dekslene. Mer eller mindre, alt av plast deksler, skal lakkeres. Må bare finne ut, om jeg skal gå for bilens farge, eller noe annet.





    Så skal jeg bestille meg ny lokk.




  11. #911
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er fjærbeinstaget, pusset ned til metallet. Så er det påført, flere lag med primer. Som skal våt slipes. Så lakkeres i Imola rød. Klarlakk som skal våt slipes, og så rubbing og polering. Så skal Maptun navnet, pusses ned til metallet. Var og kjøpte noe mer, sandpapir i dag. 240, 400, 800, 1200 og slipenylon. Så har jeg fra før, 50, 120, 2000, 3000, 4000, 5000. Har noe lakk. Men må kjøpe mer, og 2 komponent klarlakk.












    Da er første runde med plast deler, demontert for lakkering, i imola rød. Her blir det også, vasking pussing, primer, slipe, lakk, klarlakk, rubbing, polering. Så får jeg i neste runde, demontere servo beholder, og sikringsboks mm, for lakkering. Så får jeg se, om det blir til og bruke blå plasti dip, på alle de sorte slangene, i motorrommet. Slik at de passer overens, med silikon slangene. 2.0t emblemet, skal slipes bort. Og så sette på, et turbo emblem.






    Så vurderer jeg, og lakkere de grå listene på dør trekkene, i imola rød.

    2 användare gillar detta inlägg



  12. #912
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Imolaröd är de inte laser röd du har?

    send from space.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #913
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Er nok Imola rød. Har en MY00. Og den fargen har MY98 til MY00. Laser rød kom med MY01 til MY10. Som du ser i linken under.

    http://saabarchive.net/index.php/c/cdb


    Bilder av Imola rød. Fargen kommer i to nyanser. Jeg har den lyseste.






    Laser rød.


  14. #914
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Ahh trodde du lackade i laserröd när du lackade om den. Aja där ser man hur bra koll jag har. hahaha

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #915
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ble dårlig med fargebytte. Så det mest hensiktsmessig, og beholde den peneste rød fargen. Og om du ikke har notert deg det. Så kan du trykke på, den orange fargekoden. Så kommer den, aktuelle farge på bil opp.

  16. #916
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg pusset og lakkert tårn staget. Og det var et langt lerret, og bleke. Wow. Men så ble den helt konge. Glatt som et nypolert speil.




    Det ble noen lyse bilder, i forhold til hva som er riktig farge. Men jeg traff bra, med fargen, i forhold til lakk nyansen på bilen. Skulle nesten tro, jeg hadde lakkert bilen selv.








    Så har jeg pusset, og hatt på grunning, og så lakkert med to strøk. Så våt slipt dekselet. Så nå er den uten porer, og speil glatt. Da blir det og legge på to strøk til med lakk, klarlakk, våt slipe, rubbe og polere. Det skal også gjøres med de andre dekslene.







    Pusset bort 2.0t. Hvor jeg skal ha et turbo emblem.







    Så må jeg få demontert sikrings boksen. Da den også skal lakkeres.



  17. #917
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Ser bra ut! Men ska du inte köra med turbo emblem med saab teckensnitt?

    send from space.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  18. #918

  19. #919
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ser bra ut! Men ska du inte köra med turbo emblem med saab teckensnitt?

    send from space.
    Håller med. Tycker det är bättre utan, till du har skaffat rätt. Eller ngt annat i original typsnitt.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  20. #920
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Det er inntil videre. Frem til jeg finner, et slikt som avbildet.

    Ska kolla om jag inte kan ha något liggandes. Dock så blir det inte först nästa gång jag är på besök i Trollhättan igen.

    send from space.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •