Sidan 45 av 136 FörstaFörsta ... 3543444546475595 ... SistaSista
Resultat 881 till 900 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #881
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Ekshärad
    Inlägg
    158
    DW200 pumpen jag monterade höll bara 3 år och runt 7000mil mestadels på E85, så den verkar tyvärr ha dålig hållbarhet på E85 likt dom andra eftermarknadspumparna,
    trots att dom enligt spec ska vara helt E85 kompatibla.

    Har före det avverkat 2 st Henko pumpar som höll runt 2 år st och ca 5000 mil vardera på e85. Jag har alltså haft 3 bränslepumps haverier i min 9-5 efter att jag konverterade till TD04 19t, 630 spridare och smidda kolvar 2009, bilen hade då rullat strax under 12000 mil, nu ca 29000 mil. Lite lustigt är ju att original OEM pumpen i 9-5 biopower oftast håller över 20000 mil.

    Nu efter att DW200an gav upp så monterade jag en RXP251 från Maptun, ska bli intressant att se hållbarheten på denna.

    3 användare gillar detta inlägg



  2. #882
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Så ser det ut i min bil.

    De flesta pumparna ser rätt lika ut till utsidan. Det är kvaliteten på insidan som skiljer dem åt.


    Fint og få noen tilbakemeldinger, på dette med bensin pumper, Johan. Er ikke lett og velge. Eller det er kanskje jeg som går for dypt i materiene. Det var i utgangspunktet dette med at den pumpen/filteret jeg refererte til, var riktig type. For man får de med forskjellige åpninger, for inntak av bensinen, og filtere. Men det er vel den jeg viser bilde av som blir den rette. Men har nå fått med meg, at man filer til det originale filteret. Og som med at jeg lurte på om følgende produkt nr. var riktig. Men det viser seg, og være et nr. som omfatter installasjons kittet, med pumpe. Var også i kontakt med DeatschWerks. Men de viste ikke, om pumpen kunne brukes, på en Saab. Wow, amatører.

    Montering.

    http://www.saablink.net/forum/perfor...-3/32489-3.htm

  3. #883
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av eddy Visa inlägg
    DW200 pumpen jag monterade höll bara 3 år och runt 7000mil mestadels på E85, så den verkar tyvärr ha dålig hållbarhet på E85 likt dom andra eftermarknadspumparna,
    trots att dom enligt spec ska vara helt E85 kompatibla.

    Har före det avverkat 2 st Henko pumpar som höll runt 2 år st och ca 5000 mil vardera på e85. Jag har alltså haft 3 bränslepumps haverier i min 9-5 efter att jag konverterade till TD04 19t, 630 spridare och smidda kolvar 2009, bilen hade då rullat strax under 12000 mil, nu ca 29000 mil. Lite lustigt är ju att original OEM pumpen i 9-5 biopower oftast håller över 20000 mil.

    Nu efter att DW200an gav upp så monterade jag en RXP251 från Maptun, ska bli intressant att se hållbarheten på denna.

    Hei Eddy.

    Hadde bestemt meg for en DW pumpe. Men vet ikke helt, hva jeg skal gjøre nå. Er i tenke boksen. Ser at du spiser pumper til frokost, mer eller mindre. Men det er to faktorer her. Den ene er at vi ikke, selger E85 i Norge. Den andre, er at jeg kjører som en gammel kjerring. Kanskje ikke helt. Men i henhold til dine oppgraderinger på motoren. Regner jeg med at pumpene dine, får en del juling. Du får unnskylde meg, om jeg tar helt feil her.

    Den originale Walbro pumpen, som sitter i min bil i dag. Monterte jeg inn brukt, for to år siden. Og har i dag gått ca. 7000 mil. Så har byttet denne tidligere. Så det skal bli en enkel sak, og gjøre dette igjen. Pumpe beholderen, ble selvfølgelig pusset, når den var ute. Så byttet burde gå raskt.



  4. #884
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    629
    Vilket jobb du lägger ner .tummen upp på det

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  5. #885
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takker TObzter. Det kommer seg nå. Er snart kun, ordinært vedlikehold. Men vi får se. Vet jo ikke, hva jeg finner på.

  6. #886
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Her er svaret jeg fikk av DeatschWerks, vedrørende Deres pumper.


    Bent,


    Thank you for contacting us. As far as the pump fitting the 9-5 goes, I cannot guarantee fitment 100% but you’re right as far as the universal kit being your best option. It would still be a good idea to compare your pump to the dimensions in the line drawing in the link below.

    http://www.deatschwerks.com/resource...fuel-pump-tech

    As for the thread you sent me, our pumps are 100% E85 compatible and unless walbro has made some big changes to their 255 pumps they are not E85 compatible. Ours are NOT copies of the walbros. Our internal design is completely different, we use a composite turbine style impeller which is why they run so quietly and also maintain better flow at higher pressures compared to the walbros. When it comes to our warranty, it is a true 3-year no-fault warranty. If you’re having an issue or even suspect that something is wrong just CONTACT US (because it’s impossible for us to know there’s a problem if you don’t) and we’ll do our best to remedy the situation as quickly as possible. In most cases we will ship a new pump before we even receive the old one (this is usually just here in the states because it logistically works better that way) and for international customers we usually have a DW authorized dealer in your area that can exchange it for you if necessary. In most cases the warranty claims we get in end up not being an issue with our product at all and of the ones that are actually product failures most of those by far are caused by improper installation or poor fuel system maintenance. If a fuel tank is full of debris and it can clog a fuel sock and choke a pump out (regardless of brand) and ruin it pretty quickly. Some competitor warranties do seem to be useless if you go read the fine print but that is not the case with ours. Lastly, all the seals we use are made of high quality Viton.


    My apologies for the rant.


    Thank you
    James

  7. #887
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    När den är klar för bruk och det är dåligt väder får du problem! Vad skall du sysselsätta dig med då?

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #888
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Nei da får jeg ta med strandstolen, og sette meg godt tilbake, og beundre mesterverket. Hehe Men det er fortsatt en del, å gjøre på bilen. Så det blir vel ikke, et snarlig problem.

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #889
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Ja att utsätta bilen för surt regn får du ju inte göra!

    send from space.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #890
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så fin, er den vel ikke, Johan. Den går vel under, pent vedlikeholdt. Men bør helst ikke brukes, i dårlig vær.

  11. #891
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Så fin, er den vel ikke, Johan. Den går vel under, pent vedlikeholdt. Men bør helst ikke brukes, i dårlig vær.
    Kör du i regn så får du tvätta den direkt efter. Hehe

    send from space.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #892
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er vel noe jeg nesten, allerede gjør i dag. Som du forstår, liker jeg og holde ting, rent og pent. Så er stamgjest, på selvvask stasjonene, hele året rundt. Ikke minst nå i vinter perioden hvor de salter veiene. Og så langt, ser det ut til at jeg har klart, og holde bimmeren, fri for nye rust angrep.

  13. #893
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har vært i kontakt, med flere forum. Vedrørende kjøp, av bensinpumpe. Og folk har, forskjellige erfaringer. Så det er ikke helt lett, og bli klok på, hva man skulle velge til slutt. Men det ble til at jeg bestilte en DW200 pumpe.

    http://www.ebay.com/itm/172135037175...%3AMEBIDX%3AIT


    Her er en som har montert inn, en walbro 255 pumpe. Slik at nå, har jeg innsikt, i hvordan jeg skal gå frem. Vil bytte ut pumpa, så fort jeg får den. Og legge ut bilder, på hvordan jeg gjør det.


    http://www.saablink.net/forum/perfor...-3/32489-3.htm

  14. #894
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg bestilt meg, fjærbeinstag fra Maptun.


    1 användare gillar detta inlägg



  15. #895
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Gick det att få i rött?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #896
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det viste jeg ikke, Herman. Det var noe dritt. Men det er for sent, og forandre på nå.

  17. #897
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Du brukar kunna ordna så det blir rött väldigt bra själv har jag noterat. Vågar du montera annat än rött och svart.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  18. #898
    Walhbro 255 pumpen borde inte vara några problem då många kör den på sin 9-5a så de är rekommenderat Biltemas 044 pump är oxå bra ifall du ska hålla dig under 400hk

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #899
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Du brukar kunna ordna så det blir rött väldigt bra själv har jag noterat. Vågar du montera annat än rött och svart.

    Hehe, svaret til Herman, var et retur svar, av hans spøk. Staget kommer vel, kun i sort. Nå synes jeg, du stiller vanskelig spørsmål, Mr.O Foruten pusset aluminium, vet jeg ikke hva, som hadde passet. Kunne jo hatt den i blå, siden alle slangene, er blåe. Eller om man er ekstra tøff i trynet, så tar man den i gul.


    Men jeg vurderer, og pusse ned staget. Og lakke MapTun Performance, i rødt. Slik som toppdekselet.




    4 användare gillar detta inlägg



  20. #900
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Walhbro 255 pumpen borde inte vara några problem då många kör den på sin 9-5a så de är rekommenderat Biltemas 044 pump är oxå bra ifall du ska hålla dig under 400hk

    Jo takk for forslag, amazinjoey. Men har allerede, bestilt meg en DW 200 pumpe, og nye tennplugger. Så har jeg nytt, bensinfilter liggende. Så da burde jeg ha, alt det bensin relaterte. Da er det en ting til, jeg kan krysse av på listen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •