Sidan 3 av 136 FörstaFörsta 123451353103 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #41
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Fantastiskt vilken energi du har!
    Vi vanliga dödliga hade hämtat grejorna på släp och monterat efterföljande veckor...
    Lämnade du din gamla inredning och fick någon krona för den?

    Resultatet ser mycket trevligt ut med den ljusa färgen till röd bil.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #42
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Fantastiskt vilken energi du har!
    Vi vanliga dödliga hade hämtat grejorna på släp och monterat efterföljande veckor...
    Lämnade du din gamla inredning och fick någon krona för den?

    Resultatet ser mycket trevligt ut med den ljusa färgen till röd bil.
    Ja, det er fortsatt litt krutt i den gamle kroppen, Herman Liker og få ting gjort, da det i morgen er andre ting man skal gjøre. Som min sønn sier, du er som en duracell kanin Fikk ikke noe direkte for det gamle interiøret, da han mente at det gikk rett på skroten. Noe jeg vel forstår, da det ikke er noe og ha lagret over lengre tid. Da det vel ikke er så mange som ønsker og kjøpe et slikt gammelt interiør. Og siden det er mange 9-5 i Sverige, er vel et slikt, lett og få tak i, for en billig penge.

    Helt enig med deg, at det ble helt kanon, med det nye interiøret Og ikke minst at det er ti ganger bedre og sitte i.

    Så må jeg få sende en stor hilsen til Lasse, og andre ansatte ved signalen bildemontering i Mønsterås. Da jeg fikk en yppelig service, av kjempe hyggelige mennesker. Var fra ende til annen, en posetiv opplevelse



    Mvh
    Bent

  3. #43
    Blev grymt bra

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  4. #44
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Oj, fantastiskt projekt! Vad bra att du valde den ljusa skinninredningen till din röda 9-5 kombi, det är helt precis rätt färg (fast då är jag partisk). Kul också att se hur blåa sillikonslangar gör sig med karossens röda färg, inte helt dumt även om jag själv funderar på röda slangar. Ska bli kul att följa

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  5. #45
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Blev grymt bra
    Takk skal du ha. Må si meg enig i at det ble et godt løft, i forhold til hvordan det var tidligere :=


    Mvh
    Bent

  6. #46
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Oj, fantastiskt projekt! Vad bra att du valde den ljusa skinninredningen till din röda 9-5 kombi, det är helt precis rätt färg (fast då är jag partisk). Kul också att se hur blåa sillikonslangar gör sig med karossens röda färg, inte helt dumt även om jag själv funderar på röda slangar. Ska bli kul att följa
    Takker Etnoy Enig med deg at lyse seter passer godt til en rød bil. Tenkte også på røde silikonslanger, men synes det ble penere med brytning til blå slanger, for og få en kontrast. Fortsatt litt og gjøre i motorrummet, så vi får se hva det blir til slutt. Hyggelig at du følger med videre, vedrørende prosjektet


    Mvh
    Bent

  7. #47
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Fantastisk prosjekt!

    Spennende at følge deg. Keep up the good work!

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  8. #48
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kesr Visa inlägg
    Fantastisk prosjekt!

    Spennende at følge deg. Keep up the good work!

    Thanks mate Er i siget nå, så forventer at ting skjer fortløpende. Hyggelig at du følger med


    Mvh
    Bent

  9. #49
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Ja, da har jeg fått på sommerdekkene. Planen var og kjøpe continental conti sport contact 5p dekk. Men etter en halvtimes diskusjon med et par selgere, ble det til at jeg gikk for Goodyear Eagle F1 asymmetric. Og grunnen er at Conti. dekkene slites veldig fort ned, og da ikke minst når man har forhjuldtrekk, og noen ekstra hk. Så fikk kjørt noe, etter at dekkene var montert, og da i forskjellige hastigheter, og veier. Og det viste seg å ikke spore i det hele tatt. Men får kjøre noe mer, og komme tilbake med den endelige dommen. Men så langt, meget fornøyd








    Mvh
    Bent

  10. #50
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fikk Dump ventilen fra speedparts i dag. Den som er i metall. Fikk også ventiler til felgene.







    Så har jeg laget nytt hull, til tanklokk åpneren. Monterte bryterene ved siden av hverandre, da jeg fant det mest praktiskt.




    Mvh
    Bent

  11. #51
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Snyggt och originellt, One of a kind!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #52
    Sugmotor _Hydra_s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    76
    Medlem#
    7446
    Härligt projekt att följa! Keep up the good work

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #53
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Snyggt och originellt, One of a kind!
    Om du sikter til dørtrekket, så er det praktiskt og åpne med tommelen, med at de er ved siden av hverandre.

    En annen ting Herman. Er at om jeg demonterer selv: takrail, dørlister, lykter, emblemer, fangere, grill, dørhåndtak, speil, inneskjermer, etc. Hva ville da en ca. pris på hellakkering av bilen bli, om man gjorde det i Sverige.


    Mvh
    Bent

  14. #54
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av _Hydra_ Visa inlägg
    Härligt projekt att följa! Keep up the good work

    Takker Hydra :


    Mvh
    Bent

  15. #55
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Om du sikter til dørtrekket, så er det praktiskt og åpne med tommelen, med at de er ved siden av hverandre.

    En annen ting Herman. Er at om jeg demonterer selv: takrail, dørlister, lykter, emblemer, fangere, grill, dørhåndtak, speil, inneskjermer, etc. Hva ville da en ca. pris på hellakkering av bilen bli, om man gjorde det i Sverige.


    Mvh
    Bent
    Jo, jag syftade på "Så har jeg laget nytt hull, til tanklokk åpneren. Monterte bryterene ved siden av hverandre, da jeg fant det mest praktiskt."
    Ingen annan Saab har det så och det ser snyggt ut.

    Vad lackering skulle kosta vet jag faktiskt inte. Kanske någon som vet?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #56
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Vet at det er flere faktorer som spiller inn. Kvalitet på lakk, grunnarbeide, lakkeringen osv. Men om noen kan komme med noe forslag, ut i fra egen erfaring, hadde det vært fint.


    Mvh
    Bent

  17. #57
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 083
    Medlem#
    7289
    Jag har fått för mig att det brukar ligga mellan 10-20 000 kr för en lackering, utsidan, i samma färg då.

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #58
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Slender Visa inlägg
    Jag har fått för mig att det brukar ligga mellan 10-20 000 kr för en lackering, utsidan, i samma färg då.
    Det er ikke dyrere. Greit og vite. Takk Slender


    Mvh
    Bent

  19. #59
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    En annen ting jeg lurer på, er om det er noen her som kan gi meg en link, eller forklare meg, (helst med bilder) hvordan jeg monterer opp et el. sete. Fra en 06 mod. uten minne. I min, som er en 00 mod. uten el. sete fra før. Fikk det provisoriskt til og virke, da jeg kjøpte setet i Sverige. Men det er ikke koblet opp riktig. Bl.a er det konstant strøm på setet, med og uten nøkkel i tenningen. Om jeg har forstått det riktig, skal det kobles opp en pluss ledning til en rød ledning bak releet. Stemmer dette, og hva annet må gjøres?

    Og skal det sitte en enhet på stolskinnen, fra min bil, som ikke er på en 06 mod. Skal vist hete Lågesgivar, som er i forbindelse til airbag.


    Satt pris på, om noen hadde tatt seg tid til og svare.


    Mvh
    Bent

  20. #60
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Som nevnt tidligere, hoster, rykker og harker bilen ved fult pådrag, når den er god og varm. Så var hos Autoelite (Oslo) i går og fikk montert opp tech 2, og her fant man ingen feil. Så jeg kontaktet maptun i dag, og nevnte at om det kunne være programmet deres, som det var feil på. Men nei mente de bestemt. Det må være en eller annen feil med motoren/el. som ikke fungerer som det skal. Så da blir det til at jeg reiser til Maptun i Ørebro førstkommende Onsdag, etter avtale. Slik at jeg en gang for alle, får ting til og fungere med trimprogrammet, som det skal. Så når jeg først er der, blir det nye matter, og se om jeg finner et ratt, og krengningsstag.

    Så har jeg blitt orientert om at de speilene jeg har, med kallenavnet eselører. Vil bli byttet ut med speil fra biler, nyere enn 03, før lakkering.

    Kontakt meg, om du har høyre/venstre speil, liggende.


    Speil frem til 03.



    Speil etter 03.




    Mvh
    Bent

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •