Sidan 2 av 136 FörstaFörsta 12341252102 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #21
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Hmm undrans om jag skall ta ner X-style fronten som ligger under dammet på garagevinden...
    Ja, det var det da Herman

  2. #22
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Hittar tyvärr inga bilder på den just nu, tror det var Nordic som tog fram den i ett väldigt begränsat antal, kanske Kalle vet mer om han lämnat trampbilen då.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-07-15 klockan 11:36.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #23
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fikk bilder av seter og dørtekk, fra en 07 mod. i dag. Og som man ser av bildene, er setene/dørtrekkene, uten nevneverdig Slitasje. Så etter en grundig vask og skinnrens, så skulle det bli bra. Får flere bilder i morgen, på resten av interiøret.















    Burde bli en grei oppgradering fra dette.








    Mvh
    Bent

  4. #24
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Det kommer bli snyggt med den ljusa klädseln till den röda lacken :-D

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #25
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Det kommer bli snyggt med den ljusa klädseln till den röda lacken :-D
    Enig med deg der Herman.

  6. #26
    Japp, kommer bli riktigt bra
    Dörrsidorna är grymt snygga

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  7. #27
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Vad får du ge för inredningen?

    Och du har noterat att du får göra eget hål för knappen till tanklocket?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #28
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Japp, kommer bli riktigt bra
    Dörrsidorna är grymt snygga
    Ja er selv spent på hvordan det blir. Men ser for meg, at det kommer til og bli bra. Vil jo lyse opp en del i kupeen, så muligens jeg legger på en ikke alt for mørk film på vinduene, for og tone ned det litt. Filmen må ikke være mørkere enn at det ikke blir noen problem med myndighetene

  9. #29
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Vad får du ge för inredningen?

    Och du har noterat att du får göra eget hål för knappen till tanklocket?
    Prisen er ikke helt avklart, da det er avhengig av hvor mye jeg ellers jeg tar ut av bilen. Men ser for meg at jeg bytter alt innvendig, utenom speedometer og varme, gps funksjoner. Med det coveret som disse delene sitter i. Så prisen får jeg komme tilbake til.

    Har oppseverat at det mangler hull til utløsningen av tanklokket, så det får jeg lage. Men det er vel en mulighet for at det er stanset ut for bryteren, på baksiden av dørtrekket, slik at jeg kun trenger og lage et hull i stoffet. Vi får se.

  10. #30
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Satt pris på om noen kan si meg, hva som kan være en grei pris og betale for alt i en kupe fra en 07 mod. Og at delene er i god skikk.

    Kaster ut noen tall: kr. 5000,- kr. 10.000,- kr. 15.000,- Hvilke tall burde man ligge nærmest.


    Mvh
    Bent

  11. #31
    MapTun sålde helt nya stolar + baksäte för 9000:- nyligen, så för begagnad komplett inredning max 10000:- tycker jag

    Det blir ju en fin uppgradering eftersom dom nya stolarna är sportstolar som är väldigt mycket skönare än dom du har nu. Jag blir väldigt sugen på att byta dörrsidor på min bil nu, om det finns några i svart/grått från MY06 och framåt.

    Och angående tanklocket, går det inte att istället koppla så att det går på centrallåset som på nyare modeller?

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  12. #32
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Och angående tanklocket, går det inte att istället koppla så att det går på centrallåset som på nyare modeller?

    Tanklocket hoppar ut på de äldre och på de nya låses det bara upp, inte kul om tanklocket öppnas varje gång man låser upp bilen

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #33
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Lager et nytt hull til knappen for tanklokket, så det er greit.

    Det er noe slikt som en 10 lapper, jeg ser at andre også mener, og det skulle vel være en grei pris. Er ikke ferdigforhandlet med selger enda, så kommer tilbake til vad det blir til.

    Ser frem til og bytte ut stolene, da det er en helt annen kvalitet i de nye. Har planer med og felle inn lys i dørtrekkene, men det kommer jeg tilbake til. Så får du ha lykke til med og finne dørtrekkene du er ute etter Kingback

    Takk for svar.


    Mvh
    Bent

  14. #34
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da jeg har merket at høyere høytaler på dashbordet, har begynt og skurre ved lyse toner. Må den bli byttet ut med en ny/lik en som jeg har liggende. Til andre som ønsker og bytte ut høytalerene på dashbordet til noe uorginalt. Vil jeg anbefale Ground Zero GZTF 8.7TX 3.5" Da de passer perfekt i henhold til orginal festet, og de er ikke høyere enn at man får på gitteret. Og det er det som ofte er problemet, med at diskanten blir for høy, i forhold til gitteret.

    Bilde.




    Mvh
    Bent

  15. #35
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er den ene felgen vasket og polert. Hentet felgene i går kveld, og fikk tatt av de gamle dekkene i dag. Da de egentlig ikke var noe og spare på. Så da blir det og finne dekk, som sporer minst mulig. Kommer tilbake til hva det blir. Felgene har sittet på en 07 Vektra, så de passer overens med Saab`en. Det er 8" med et 40. Så det skulle passe bra i forhold til kant på hjulbuen. Har bilstein b8 dempere, og de stiver godt opp. Som er en fordel, med at dekket da ikke så lett, slår opp i hjulbue ved ugjevn vei.

    One down, three to go.






    For den det måtte være av interesse for. Legger jeg ut en link på mitt seneste prosjekt. En 1983 Bmw e28 533I. Som ble en av verdens fineste. Hehe Eide bilen i 15 år, og brukte utallige timer på den. Men sist sommer ble den solgt til yngere krefter. Ja, så skrudde jeg noe på en rustfri 1992 Mb 230ce Den ble solgt sist vår, etter og ha vært i mitt eie i tre år.

    Link til Bmw prosjektet.

    http://www.bimmerforums.com/forum/sh...-Many-pictures



    Mvh
    Bent

  16. #36
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Da er det mulig at det ikke blir lakkering i Riga, men Polen. Nærmere bestemt Swieciechowa. Grunnen er at jeg kjenner en godt voksen kar, som selv er fra Polen. Og som har importert flere hundre biler til Norge gjennom årene. Og gjennom dette, fått lakkert en ca. 150 biler på det aktuelle stedet. Prisen er 13 lapper. Og jobben vil ta en uke. Det er hellakkering, med demontering av fangere, speil, dørhåndtak, lister dører mm. (lister og håndtak, skal lakkeres i samme farge som bilen) Men avventer tilbakemelling på mine forespørsler hos firmaet i Riga. Så vi får se. Men må ha en avklaring første uka etter påske. Da jeg satser på og reise nedover, i midten av Mai.

    Så da må jeg bli ferdig med modifiseringen av Realcar fangeren. Har fått dekslene til tåkelysene, som er til en Bmw X3 Og jeg har bestilt tåkelysene som er til dekslene, i fra USA. Monterer også kanalskjørtene og og hjørnene på fangeren bak, før jeg reiser.

    Lyktene.




    Så er trykkrøret klart for montering.




    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #37
    Det ska bli väldigt roligt att se resultatet av allt arbete, helt fantastiskt seriöst alltihop

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  18. #38
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Det ska bli väldigt roligt att se resultatet av allt arbete, helt fantastiskt seriöst alltihop
    Prøver jo og få et greit resultat til slutt. Vi får se. Men i løpet av et par mnd, burde mye være gjort. Da gjenstår det vel mer eller mindere, kun og bytte ut alle orginal foringene med powerflex foringer.

    Fikk en feilmelling tidligere i dag, med at alarmen trenger service. Litt ergelig, da jeg for en ni mnd. siden hadde samme problemet. Og sendte den til en kar i England, som skulle overhale den. Fikk den tilbake, og ca. to mnd senere, hadde jeg samme problemet. Sendte den så tilbake, og han beklaget at de ikke hadde gjort en for dårlig jobb. Greit nok, monterte den på ny, og nå er det problemer med den igjen. Merket det bl.a at den kom med korte pip, når jeg gikk fra bilen. Og siden den da kan begynne og ule, f.eks. midt på natten, var det bare og demontere den. Så får skaffe meg en ny en. Med en brukt, får jeg jo fort samme problemet igjen. Og med to sirener som den har, uler den noe voldsomt. Da hadde det fort blitt dårlig med nattesøvn for naboene


    Og her har vi synderen.




    Mvh
    Bent

  19. #39
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Har et spørsmål vedrørende lugging ved fult pådrag. Merker det best når turboen slår inn i andre gir. Men er der også i de andre girene, men ikke så markant. Når bilen er varm merker man det best. Har vært slik lenge, men ikke så mye som nå, etter at jeg monterte Maptun sin 3" downpipe, og lagt inn programvare på 270 hk og 440 nm. Det som er natulig og sjekke, er vacum slangene, men her har jeg i hovedsak bytte samtlige. Og problemet var der også før bytte av slangene. Også prøvd og blinde slangen som går langs venstere skjerm, for og se om det kunne være lekasje i en av retur ventilene. Men med det samme resultat. Merker at det kommer pese lyd fra dumpventilen, men ikke hver gang jeg drar på.

    Nå har jeg fått et program fra Maptun, som heter flightrecorder. Hvor man kobler opp enheten for opplasting av programvare, og tester ut med og dra bilen godt ut på alle girene. Dette gjøres tre ganger. Men før jeg gjør det, hadde det vært fint om noen har forslag til hva jeg kan se på. Takk


    Mvh
    Bent

  20. #40
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Først vil jeg takke for all responsen vedrørende lugginga ved pådrag. Men finner vel ut av det. Så kommer jeg tilbake, med hva som er problemet.

    Ja, da har jeg vært to dager i Mønsterås, som er ca. 60 mil fra Oslo. Reiste kl. 23.30 onsdag kveld, og ankom Signalen bilopphuggeri, kl. 06.30 torsdag morgen. Fikk plass i en av de store hallene, de disponerer. Med to 07 modeller, som jeg kunne ta deler av etter eget ønske. Holdt på til kl. 19.00 Så overnattet jeg på et hotell, og startet opp igjen kl. 07.00 Fredag morgen. Og holdt på til kl. 21.00. Da dro jeg hjem, og var hjemme kl. 07.00 lørdag morgen. Grunnen til at det tok lengre tid hjem, var at jeg fikk problem med el. setet, da varmen i setet var på fult konstant. Noe som medførte at man ble mer eller mindre grillet i baken med rygg. Da det ikke er nummerert på dekselt hvor sikringene sitter, viste jeg ikke hvilken som går til varme setet. Og siden den provisoriske koblingen av el. setet hadde hoppet av, slet jeg med og komme til. Da det er meget trangt mellom setet og gulvet. Men fikk setet til og virke, så kortsluttet jeg setet, slik at sikringen røyk. Så da fant jeg ut hvilken sikring det var. Og resten av turen hjem, gikk greit.

    Ting som ble byttet ut.

    Takrail, Seter, Gulvteppe, Midtkonsol, Taktrekk, Dashbord (ikke byttet enda) Alt i bagasjerom, Dørtrekk, Belter, Teppe, Speil, Solskjermer, mm.












































    Så da er det neste på tapeten. Og montere twinpipe, boddykit fra Realcar, avtagbart hengefeste, felger, Maptun ratt, Maptun matter, Maptun kregningsstag, powerflex foringer rund baut, mm.


    Mvh
    Bent

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •