Sidan 137 av 137 FörstaFörsta ... 3787127135136137
Resultat 2 721 till 2 732 av 2732

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Medlem#
    6234
    Är det billigare att beställa förstärkaren från USA eller är det bara för att den inte finns att köpa i Norge som gör att du har beställt ett från USA?
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Kommer snön under oktober?

Bra att hålla ordning på grejerna.

Hei Loffe!

Den må du, nesten utdype nærmere. For snøen kommer vel, sånn ca. samtidig, som den gjør i Stockholm. Så hva tenker du på her?

Prøver nå, etter beste evne, Loffe.

Så kommer jeg, snart tilbake til deg, Johan.

Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Medlem#
    5129
    I norra Sverige har det kommit lite snö men inget i Stockholm.
    Tänkte om du hade bilen någon annanstans än i Oslo.

Men det är ju bra att ställa undan den, om man har möjligheten. Det är ju ganska blött i oktober och november.
    Under november brukar den första snön komma (i Stockholm) även om den smälter bort innan mer kommer.
    Det är väl inte förrän i december som snön börjar ligga kvar.
    Till mitt garage: Garaget

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Vel Loffe, nå har bilen knapt vært utenfor Oslo`s grenser, siden jeg kjøpte den i 2014. Vel en og annen tur til Sverige, samt tilstøtende kommuner i ny og ne, har det blitt. Så bilen blir nok på disse breddegrader, så lenge den er i mitt eie.

Vi får nå se, Loffe. Med hvordan denne vinteren, vil utarte seg. Blir vel fort mest, av sludd og slaps, for oss som bor sør på.

1 användare gillar detta inlägg

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Är det billigare att beställa förstärkaren från USA eller är det bara för att den inte finns att köpa i Norge som gör att du har beställt ett från USA?

Vel Johan, da har jeg mottatt forsterkeren, via Amazon. Hvor av man ikke får, den kapasiteten her i landet, til aktuell pris. Det vil si, at jeg betalte kr. 1,300,- ferdig levert på dørmatten. Nå er det gratis frakt, i dette tilfellet, fra Amazon til Norge.

Det blir til at jeg, kobler de to subbene, som er i 2 ohm til 4 ohm.

Nå er dette en rimelig sak. Men kommer godt ut av det, i en Dyno test. Hvor av er en 1000w rms. Se vedlagt link. Ut i fra hva enkelte, som har kjøpt forsterkeren klager på, er at den blir varm ved max utnyttelse. slik at protect light slår inn, og forsterkeren slår seg av. Men regner ikke med, at det skal bli noen problem for meg. Da jeg har ingen intensjon, i å maxe ut forsterkeren. Kun få noe mer bass. Samt at jeg vil benytte hylser, slik at forsterkeren ikke ligger, i flukt med gulvet. Om jeg da ikke, monterer den bak på sub kassa. Vi får se, hva det blir til.

https://www.amazon.com/DOMANKI-Monob...0CY54P9YS?th=1

https://www.youtube.com/watch?v=Tmg2eTW-lbo

Men ut i fra annonsen, skal det følge med tre 40 amp sikringer, noe det ikke gjorde. Så kontaktet Amazon, og fikk beskjed, om at jeg kunne retunere forsterkeren. Noe som blir for dumt, når vi snakker om sikringer, som har en kostnad på noen få kroner.

Men da lurte jeg på, om det er sikringer innvendig i forsterkeren, som jeg har mottatt.

Her er bilde av forsterkeren innvendig, som vist i annonsen hos Amazon. Hvor man ser, de tre rosa sikringene.

Og her er bildet, som jeg tok av den, jeg har mottatt. Som det ikke er, lagt opp til sikringer. Samt bygget opp, noe annerledes.

STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Medlem#
    6234
    Aha då förstår jag till varför du beställde.

Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Vel Johan, koster som sagt for mye, om man kjøper nytt i Norge, med en del kraft i. Men det gjelder også brukt. Så da er det bedre i min bok, med og kjøpe noe billig, som jevnt over gjør den samme jobben.

Ellers så går det fremover, med å montere opp systemet. Så får man se, om det fungerer som det skal. Nå blir det for første gangen i mitt tilfelle, med å benytte høy/lav adapter. Da spilleren, ikke har phone utganger. Så den er koblet opp, mot den originale subben, under passasjersetet.

Liker ikke at kablene til subbene blir liggende som avbildet. Så vurderer med å, få lagt de opp noe annerledes. Ellers så er forsterkeren, skrudd i flukt med kassa. Skal anskaffe meg vibrasjonsdempere, som linket til. Og har benyttet, feste anordning som linket. Slik at forsterkeren, sitter god fast. Samt enkelt å montere opp, vibrasjon demperene.

https://www.aliexpress.com/item/3300...Cquery_from%3A

https://www.aliexpress.com/item/4000...30d21802umpXXd

https://www.aliexpress.com/item/3281...100001366487_1

Burde nå ha montert sikring boksen, noe nærmere batteriet, om man skal følge boka. Men blir mye knot, med og få det til. Så da blir det, som det blir.

Så har jeg fått strekt kabel, samt montert opp velgeren, for lydbildet.

STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Medlem#
    6234
    Ser bra ut Bent! Hoppas att det blir som du har tänkt dig.

Min bil på garaget.org

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Vel Johan, så burde ikke dette være, noe high tech i utgangspunktet. Men shit happened. Så etter at jeg, fikk montert opp i dag. Så er det kun en 12v signal ledning på forsterkeren. som fungerer til rygge kameraet. Så om jeg, kobler meg inn på den, så fungerer forsterkeren, kun ved rygging. Og det kan nå bli, noe slitsomt i lengden.

Så da får jeg se nærmere på, hvordan jeg skal forholde meg, iht. problemet.

Og en annen ting. Er at av hva jeg observerer, så har du nå jobbet i fem år, på ditt prosjekt. Og det har jevnt over vært mye platearbeide, som er krevende i seg selv. Så her gjør du, en en enorm jobb. Med at du bla.a ikke har gitt opp, på et tidligere tidspunkt. Så da snakker vi om stayerevne.

Så dette er KUDOS, på øverste plan. Selv om bilen, ikke er ferdigstilt. Men når den tid kommer, så må dette bli meget bra. Så igjen godt jobbet, Johan.

STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Medlem#
    6234
    Hehe ja de är nog bäst att du drar en separat 12v till förstärkaren.

Ja man är ju lite idiot som har hållit på så länge som jag har gjort. Men är lite grann som terapi att få greja med bilen.

Min bil på garaget.org

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Ser nå den Johan, med at det ligger terapi iht. oppussingen. Men idioten i det, vil jeg nå ikke si at det er. Ser nå den, med at det er ironisk ment. Men som sagt, så er det meget godt jobbet, med og holde ut, med et enkelt emne, så lenge.

Vel, det å strekke ny ledning til forsterker, ble nok ikke vurdert. Siden jeg allerede, hadde trukket ledning, fra forsterker til spilleren. Og det var en jobb, i seg selv. Så da ser du, med hva jeg har og slite med.
    Siden det ligger en kontakt, bak spilleren, som var til den originale spilleren. Satset jeg på, at en av ledningene her, hadde 12v ved tenning på. Men nei da. Der er det kun konstant 12v. Men det er jo mange ledninger, bak dvd enheten. Så sjekket ut her også, men fortsatt, ingen 12v ved tenning på. Men når jeg kom ned til sigarettenner, var det som ønsket. Hvor av ledningen, er hvit og grønn.

Og siden det er tid, for å legge om til vinterdekk, på Bimmeren. Ble det til at jeg tok en overhaling, av de felgene, som fulgte med bilen. Hvor av, de ikke har vært vasket, om ikke annet innvendig siden bilen var ny. Det vil si, 20 år. Ble det til, at jeg tok en vask, samt enkel puss av de. Så ligger det, fire nye dekk hos et verksted, som jeg skal til kommende mandag, for omlegging. 225/55-16 Så da skal man være skodd, for kommende vinter. Så er det bestilt nye senterkopper, samt ventil hetter.

Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Medlem#
    12886
    Siden Bimmeren, nå fungerer som den skal. Blir det fullt fokus på Saab`n, kommende sesong. Nå fusker Saab`n mye på tomgang. Som jeg er farer ved start, nå under vinter dvalen. Det kan nå være div. enkle ting, som medfører problemene, som nevnt gjentatte ganger tidligere. Nå insinuerte Maptun, med at jeg har gjort dårlig arbeide, når jeg overhalte motoren mm. Har Tech II, og her kommer det ikke, opp noen feil. Så alt skal være på stell. Nå er Tech`n en gammel enhet, og har sine begrensninger, iht. det med og finne feil. Kjenner en kar, som har en scanner til Kr. 50.000,- Så får sjekket ut med han, med og teste ut den på min motor.

Så har bestilt følgende utstyr, for feilsøkning. Vel jeg har allerede mottatt, endoskop kamera. Samt at jeg har i hus, kompresjon tester. Og viser det seg, at det er et enkelt problem, samt dårlig trim, fra Maptun. Blir det en tur over grensen, for og mappe bilen hos noen andre. Så får jeg høre med de, som da event. mapper bilen, om jeg skal skifte ut dysene, til noe kraftigere enn de som sitter i bilen i dag, som er til Volvo. Har også kammer, fra en 9000 liggende. Så om det nevnte blir montert, så blir det vel noe mer power.

Så skal jeg skifte ut platen, som sitter innvendig på panseret. Da jeg ikke liker, den sorte flekken. Så da blir det benyttet, innkjøpte deler som avbildet.

Så har Bimmeren vært hos lakereren, slik at bilen er nå rustfri. Vel, det er noe overflaterust under bilen. Slik at dette vil bli tatt, til våren igjen. Som man ser av bildene, er det en god del lakering. Vel det var kun en, rust flekk her og der. Men om det skal bli bra, så må hele panelet lakkeres. Spoileren blir ikke montert, før snøen blir borte igjen.Slik at jeg slipper, unødvendig ploging. Så er det montert nye vinter dekk.

Så da er det ikke så mye mer arbeide, som skal utføres på bilen. For uten montering av sol fim. Som blir montert, kommende vår. Filmen er allerede i hus. Vel dette prosjektet tok meg to år. Så hva som kommer av vedlikehold, samt andre problemer, er det nå bare de høyere makter som vet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •