Sidan 136 av 136 FörstaFörsta ... 3686126134135136
Resultat 2 701 till 2 710 av 2710

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2701
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Da ble jeg kontaktet her om dagen, av en kar som har armer, til 08-10 mod. Og de blir sendt via posten, kommende mandag. Skal selvfølgelig pusse de ned, samt lakkere de opp igjen. Slik at de fremstår, som mer eller mindre nye. Har også fått av en bekjent, flere blader til armene. Så da blir nå dette, en aldri så liten oppgradering.

    Fikk et par bilder av selger, med hvor det er rust.






    Så er bagasjerommet i bimmeren, bekledd med skinn. Så da gjenstår det, med og lage en tilpasset sub kasse. Lik passformen, som den jeg har i Saab`n. Samt skiftet ut lyktene bak, med sotede.











    Har også anskaffet meg, et digitalt instrument.


  2. #2702
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Vel, da er det ikke lenge før Saab`n, kan tas ut av vinter dvalen. Og i så henseende, blir det bla.a. å sjekke ut, om det er noen luft lekkasjer. Så derfor har jeg anskaffet meg, en enkel løsning iht. emnet. Kan være seg, at det er et eller annet sted. Hvor det ikke er luft tett. Ikke minst grunnet at jeg tidligere, demonterte alt av vakuumslanger mm.

    https://www.youtube.com/watch?v=rT6fHwScpqw


  3. #2703
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Vel, jobber fortsatt med Bimmer`n. Men nærmer seg ferdigstilt. Om ikke annet, med og få den eu godkjent. Da den nå har vært avregistrert i fire år. Så til helgen, starter jeg med div. iht. Saab`n.

    Har nå til stadighet i bakhodet, med å få Saab`n til og gå som den skal. Så tok bla.a. en tur innom EPC. For og sjekke ut om det er, noe jeg kan benytte av deler iht problemet. Så da sjekket jeg bla.a. lambda sonden. Som jeg kjøpte til 3" downpipen. Som var i 2015. Og da ser jeg at lambda sonden som ble kjøpt inn. Er art. nr. 4662359 Mens det blir jo feil, med at jeg har 2003 B235r motor. Samt mappet av Maptun etter de forholdene. Vel om det vil ha noen betydning, finner jeg ut til helgen. Da jeg skifter ut sonden, med art. nr. 4570909

    Hvor relevant dette er, vet jeg nå ikke. Men det vil jo vise seg.



    Som man ser, av hvilken sensor, som sitter på i dag. 4662359




    Og så den jeg fikk i posten i dag. 4570909













    1 användare gillar detta inlägg



  4. #2704
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Siden det var garasjevask i dag. Måtte alle bilene ut. Og da passet det seg, med og ta noen bilder. For øvrig fungerer ikke lambdasonde, som nevnt tidligere. Men da det er en billigversjon. Som ble kjøpt inn for og teste, om det ble noen forandring, til det bedre. Men nei, da motor lampen begynte og lyse. Så skal prøve en gang til, med en original sonde. Så får vi se.




    Vel, nå har jeg jobbet med Bimmerern i to år. Og satser med å få en besiktning, i løpet av en mnd. tid. Fortsatt div. arbeide og utføre. Men har vel utført sånn ca. tre fjerdedel arbeide på bilen. Så ved ferdigstillelse, burde den fremstå som norges mest, gjennomførte E61 2.5l 04 mod.













    1 användare gillar detta inlägg



  5. #2705
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Trevlig Midsommar!

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  6. #2706
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Jo, takk for det, Loffe. Og det ønskes deg og dine, en fortsatt fin og innholdsrik sommer.


    1 användare gillar detta inlägg



  7. #2707
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Da fire hjuls kontroll som ble tatt tidligere, ikke var innafor, med de rette toleranser. Ble det i går tatt en ny en. Og nå ser det ut som om, det er på stell. Tidligere hadde jeg bla.a. ikke montert opp caster bolter fremme. Men som ble gjort av meg, for et par dager siden.

    Har kun bilder bak. Da jeg var opptatt med andre ting, når det ble justert fremme. Med caster staget, var det enkelt og justere caster. Men noe mer jobb, med og få justert spissingen. Slik at det ble benyttet hydraulisk presse.









    Så er det bare og beklage med, at understellet har blitt passe støvete. Noe jeg skal ta tak i, i løpet av juli mnd. Med en vask av understellet. Og ellers vil jeg montere rustfritt eksosanlegg. Og regner da med at det blir i 3" Hvor av i dag, det er montert opp 2.5" Vel anlegget som sitter på bilen i dag, er i god forfatning. Men ser lite pent ut. Som om det, skulle ha noe og si. Vel det har nå det, for han Bent.

    Vel, de to siste årene, har det gått i ett, med og få bimmeren, klar for besiktelse. Som vil skje, i starten av neste uke. Men det er fortsatt div. arbeide som gjenstår, før bilen er i den tilstand, som jeg ønsker. Men da det roer seg. Blir det mer tid, med å jobbe på Saab`n. Noe jeg for øvrig savner, etter alt vi har vært igjennom, de 10 siste årene.


    2 användare gillar detta inlägg



  8. #2708
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Da det ser ut, som at det er en og annen, som tar en titt iht. gjeldende tråd. Kan kanskje dette, være av interesse.

    Når jeg kjøpte Bimmeren, for to år siden. Ble jeg orientert om, at toppakning var gåen. Og ja, ved en kort kjøretur, kom lampen på iht. høy temperatur. Men brøy meg ikke om det da. Grunnet at det, var mye annet og ta tak i. Men etter jeg fikk motoren til og gå, som den skal, for noen uker siden. Var det nå tid, med å se nærmere på saken. Med om pakning/topp/blokk var gåen. Eller om det var vannpumpe, mm. Som var umulig, å konkludere med, ved kjøp av bilen.
    Men grunnet følgende, har jeg skiftet ut alt av slanger, termostat, vannpumpe radiator, vifte samt div. iht. lufting av systemet. Samt mye annet.

    Og et problem som er gjeldende, på følgende motor M54. Er at de kan, være vanskelig med å lufte. Men det så ut som, at jeg fikk ut luften, ved og benytte gjeldende luftemetode, for motoren. Men for og sjekke, dette nærmere ut. Tilpasset jeg en trakt, hvor av jeg fylte den, så vidt i nedre del, med blandet kjølevæske. Og lot bilen gå på tomgang i ca. 20 minutter. Og fikk en topp temperatur, på 89 grader. Og det kom ikke, en eneste boble.

    Har nå bestilt trakt, som vist av bilde. Men jeg ikke har tid, med å vente på den. Siden bilen skal besiktas neste uke.



    Bestilt.

    https://www.aliexpress.com/item/1005...6ba31802bFKYby




    Tok denne prosedyren, før jeg testet ut om det var, eksos i kjølesystemet. Da det kommer en del vann ut av eksosen, når bilen går på tomgang. Men siden bilen ikke har vært på veien, de siste fire årene, blir det fort my kondens i systemet. Da det ikke er vann i oljen, eller vis a versa.

    Her er testen jeg tok. Hvor av om væsken som er blå, blir gul eller lys grønn. Vil det være eksos lekkasje, i kjølevannet. Lot den gå ca. 20 minutter på tomgang, og vannet var rundt 75 grader, ved start av testen. Da den ble tatt, like etter lufte prosessen.

    https://www.ebay.com/itm/334804490641






    Og her har jeg, helt ut væsken. Og fylt opp med ny væske. Og som man ser, er det samme blåfargen.






    Men det er med forbehold, om at det kan ha vært, en lekkasje. Da jeg fylte få følgende blokk tett, etter utskiftninger av alt, inne kjølesystemet. Men om ikke annet, så ser det bra ut nå.

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #2709
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    Da har jeg mottatt lufte settet. Og som man ser, passer den både til Saab`n og Bimmeren. Men prøvde den også på Volvo`n. Men her ser det ut til, at det ikke lar seg gjøre. Vel, har nå heller ingen betydning, da bilen selges, den dagen jeg er fornøyd med hvordan Bimmeren fremstår.






    Og etter en firehjulskontroll. Er Bimmeren EU godkjent, med null feil på papiret. Samt at jeg i går, var og hentet nye skilter, hos trafikkstasjonen. Som må være noe av det rimeligste, man kan tilegne seg, fra offentlige etater. Hvor av skiltene, kostet kun kr. 120,-





    2 användare gillar detta inlägg



  10. #2710
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 912
    Medlem#
    12886
    For et par dager siden, vasket jeg bilen. For å gjøre den klar, for nok en vinterlagring. Men mens jeg spylte av bilen, kom igjen tanken med å ta tak i hvorfor, den ikke går som den skal. Og siden arbeidet med Bimmeren, snart er gjennomført. Om ikke annet, har roet seg. Og det fortsatt er noen uker, til Saab`n må vinterlagres. Ble det til at jeg bestemte meg, for og se nærmere på problemet.

    Det som skulle, være sist vask før lagring. Vel, nå var det knapt støv på bilen, da jeg har kjørt, sånn ca. 20 mil denne sesongen. Men igjen hovedfokuset, har vært å få Bimmeren klar som helårsbil. Og det har nå pågått, de to siste årene.




    Så da ble det til, at jeg først, kjørte røyk inn i vacuum systemet. Som ga null resultater. Men måtte nå, bare prøve det ut. Vel det som trengs, er og kjøre trykkluft gjennom systemet. Da problemet oppstår, ved fult pådrag. Som igjen medfører, høyt trykk i systemet.




    Og siden jeg har flere batterier fra Meec Tools Multiseries. Vil jeg kjøpe denne kompressoren, som igjen er hendig og bruke i en fellesgarasje. Samt at den har trykk opp til 8 bar. Og det er vel 1 bar jeg skal benytte ved trykktesting av vacuum systemet.




    Og siden jeg har, en ekstra luftmassemåler liggende. Skiftet jeg ut den samtidig. Da planen er og skifte ut en og en sensor/føler, frem til jeg muligens ser et positivt resultet.




    Og etter dette var gjort. Tok jeg ut tennpluggene.






    Og etter å ha sett over de. Ser jeg at en av pluggene, har sprekk på to sider. Og det kan være flere årsaker til at dett har skjedd. Men en av de er at pluggene er produsert i Frankrike. Og etter hva jeg har lest nå og ved kjøp av de for to år siden. Er at de er av dårligere kvalitet enn de som er produsert i Japan. Noe jeg påpekte for selger av pluggene vi ebay. Hvor han svarte med at pluggene var produsert i Japan. Noe de som sagt ikke var. Da det er enkelt og se produksjonsland. Da det står på pluggen.






    Så testet jeg pluggene om det var brudd i stammen. Men samtlige viste, noe over 4000 ohm. Så da er de ikke fake. For da ville målingene, gått i alle rettninger.




    Nå har jeg sendt ut forespørsler, til fler utenlanske firmaer. Slik at jeg er sikker på, at pluggene er produsert i Japan. Samtlige er gjennom Ebay. Slik at jeg får tilbake pengene, om de kommer med feil info. Vel styr blir det. Men etter å ha vært tilknyttet Ebay i 21 år, samt 1286 privat kjøp. Har man en viss erfaring, med og forholde seg til problemer.

    Så får jeg forhøre meg på andre forum, samt Facebook. Om jeg skal gå for, hva jeg har nå. Som er NGK BCPR7ES-11 Eller om jeg skal gå for noe annet. Ut i fra gjeldende problem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •