Sidan 131 av 136 FörstaFörsta ... 3181121129130131132133 ... SistaSista
Resultat 2 601 till 2 620 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2601
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Vel Loffe, når du sier min bil. Så regner jeg med at du spør om, bilen under er min bil. Og det er den ikke. Jeg hjelper kun til, med og fjerne det meste av rusten. Og den blir ikke lämnat inn. Da her blir det et enkelt rust arbeide. Som blir med lim, poppnagler og noe sveis på hundebeinene. Om man da får det til. Aldrig utført slik arbeide. Og resultatet, får man avvente med å se. Men bedre enn det er, vil det bli. Satser nå på det, om ikke annet.


    Det er for øvrig en MY02 Aero.




    Nei jeg har nok fortsatt kun min V70. Men mulig den blir skiftet ut, i en annen 9-5. Vi får se. For øvrig så arvet den felgene, som satt på Saab`n. Og da med et nytt sett med dekk.



    1 användare gillar detta inlägg



  2. #2602

  3. #2603
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så fortsetter rust behandlingen i morgen. Tok en rask behandling, av halve panseret lørdagen som var. Med først clay, og en runde med polering. Men trenger grovere poleringsmiddel, Samt gjenta prosessen. Så skal nok bilen få et fint utseende. Skiftet også ut blinklysene. Og første runde, med polering av høyre lykt. Posisjon sett ut i fra bildet.






    2 användare gillar detta inlägg



  4. #2604
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Tråkigt bemötande och erfarenhet av Maptun du har.

    Men
    bra och tack för att du sprider din SAAB-kunskap och bra även att du hjälper andra >tumme upp<
    Till mitt garage: Garaget

  5. #2605
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, du sier noe, Loffe. Vel vi får nå se på, hva det blir til.

    Vel kunskap og kunskap, er vel og ta hardt i. Da av hva jeg utfører av arbeide, stort sett er for første gang. Som med rustbehandlingen. Hvor jeg aldrig har gjort noe liknende tidligere. Men satser nå på at det skal bli et greit resultat. Poenget er i første omgang og bli kvitt rusten. Og siden man ikke har noen sveise kunskaper, blir det og lime samt poppe på plater. Så får vi se på, hvilke lim som vil bli benyttet. Men det limet jeg brukte på taket, vil være et godt alternativ. For om det blir bevegelse i platene, vil man fort få knirke/gnisselyder. Hvor om bilen hadde vært min, ville gjort at jeg hadde utviklet angst og depresjon. Da jeg ikke klarer lyder i bilen, som ikke skal være der.


    Benyttet ved montering av taket. Som blir som sten, når det har tørket. Og har i etterkant ikke opplevd noen lyder fra taket, som ikke skal være der. Vel, nå skal det ikke heller komme noen lyder derfra.




    Det er lagt lim mellom tak og karosseri, samt rundt øvre del av taket. Som du ser avbildet.




    Og sønnen som er meget fornøyd med utført jobb. Hvor vi avhentet bilen hos lakkerer. Som jeg må si meg meget fornøyd med resultatet av.


  6. #2606

  7. #2607
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Due to a communication failure. The undersigned and Maptun have reached an agreement. And because of this failure it has come out wrong that Maptun does not tune them self. As it turns out they do not send the tuning to external developers. But carries out programming in there own facilities.

    And since we have come to an agreement, I see no reason to have posts according to the subject.

    So because our agreement/understanding I have today install the correct programs and it works as it should. Well this was only tested at idle. As I don't take the car out for a test drive until the coming weekend. Due to rain and otherwise bad weather today. But the meteorologists have predicted good weather for the weekend. So then we we take the car for an testdrive then.


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Grunnet en total kommunikasjon svikt. Har undertegnende samt Maptun, kommet frem til enighet. Og pga. denne svikten, har det kommet feil ut med at Maptun, ikke mapper selv. Da det viser seg, at de ikke sender bort mappningen, til eksterne utviklere. Men utfører programmering, i egne lokaler.

    Og siden vi har kommet til enighet, ser jeg ingen grunn med å ha innlegg iht. emnet.


    Så pga. vår överenskommelse/forståelse, har jeg i dag lagt inn aktuelle steg, og de fungerer som de skal. Vel og merke, har kun testet dette på tomgang. Da jeg ikke tar, bilen ut for testkjøring før til helgen. Grunnet regn, og ellers dårlig vær i dag. Men meteorologene, har spådd fint vær til helgen. Så da får vi prøve med, å teste ut programmene da.

    Så nå satser jeg på, med og legge denne ballen død.



    Mvh
    Bent







    3 användare gillar detta inlägg



  8. #2608

  9. #2609

  10. #2610

  11. #2611
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Blir mye arbeide på en annens bil om dagen. Men jobber også med, og tenke ut iht. dekkslitasje på egen 9-5. Så da har jeg best. for justering av camber fremme. Og om jeg ikke finner aktuelle alternativer bak, enn det som er vedlagt bilde av. Blir det vel til at jeg best. et sett av de. Som vel er det mest sannsynlige. Om ikke annet, skal det bli slutt på innvendig dekkslitasje, kommende sesong.






    Så gjør jeg om myntholderen, for usb uttak. Siden sønnen har en Iphone 13 pro. max. Som har en annen kontakt for lading, enn min android tlf. Men fikk tilsendt en, med rødt lys. Og det passer jo dårlig, når alt lys i bilen har blå farge. Vel noe rødt i bagasjerommet, men det teller ikke, i denne sammenheng. Så venter nå på en enhet med blått lys.








    Som man ser, er det passe blått her.




    Så får vi se, om den med rødt lys, havner i bagasjerommet.



    Vil bare minne om, at låsemekanismen er bygget om, siden bildet ble tatt.


  12. #2612

  13. #2613

  14. #2614

  15. #2615
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Bestilt.
















    I dialog med Ieasyguard, iht. start/stopp knapp mm. Kun eksempel bilde, av mulig enhet.


  16. #2616

  17. #2617
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Vel, da var jeg og hentet meg en 2005 E61 525IA M54-B25 i dag. Så ble det en kattevask. Slik at jeg får en bedre oversikt, med hva jeg skal utføre av arbeide. Er for øvrig nye lykter samt balaster på den. Og ny frontfanger.

    Ga kun 9.500,- for bilen. Så da går det, med og legge noen kroner i den. Slik at den blir i topp stand. Men det blir ikke med det første. Da eier med meg, må gjøre oss ferdig med Saab`n først. Hvor det ser ut, til at venstre del av hundebeinet, er tilgjengelig. Skal sjekkes ut nærmere neste uke. Om det er noe og bruke.












  18. #2618

  19. #2619

  20. #2620
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fikk nå ut pluggen til slutt. Og oljen var sort. Så det ble flushing, med påfyll av ny væske.




    Så sjekket jeg ut med, hvordan Saab`n har det om dagen, under sin lagring. Og det virker som om han trives, hvor av at han starter og går, som ønsket. Hadde feiing i garasjen. Så da ble det dekket til, med presenning over hjulene. Slik at man unngikk event. stensprut. Kunne jo ha kjørt den ut, slik som alle andre. Men ønsket ikke at bilen ble våt, og møkkete med løv på hjulene, siden det regnet den dagen.






    Så har jeg tatt en nærmere kikk på BMW`n. Og hjulopphenget med skiver, var noe slitt, for og si det pent. Men deler er anskaffet, slik at jeg får rettet opp i det. Og pusset hjul rommene, slik at de fremstår som nye igjen.










    Og siden det er gåen toppakning, blir det og prøve først ut med iht. bildet. Og om ikke det går, blir det og overhale toppen. Som igjen er noe mer jobb, enn det var med Saab`n. Og det er første gangen, jeg gjør denne jobben på en M54 motor. Men det går vel, som alt annet. Men før jeg benytter dette produktet, blir det med å skifte ut radiator, vannpumpe samt termostat. Da det er både aluminium topp og blokk. Går det ikke å prøve med, og stramme til toppboltene. Da det sitter stålhylser, hvor boltene går i blokka, som løsner. Noe som bla.a. må skiftes ut ved overhaling. Men skulle det være, sprekker i topp/blokk. Blir det med, og skift ut motoren. Og da muligens gå for en 3.0l Hvor av i dag, det sitter en 2.5l i bilen originalt. Visuel er motorene like, for uten noe annerledes innsug.





    RISLONE Head Gasket Fix

    Et unikt produkt som permanent forsegler sprekker og kjølevæskelekkasje som f.eks topplockpacknings-, cylindershuvuds-, stoppe og frostskader i ett enkelt trinn. Dette gjør produktet svært enkelt å bruke samtidig skåner miljøet. DIREKTE tetting lekkasjer i kjølesystemet. Produktet inneholder en kombinasjon av tetningsmidler og 4 forskjellige typer tetting partikler av forskjellige størrelser trenge inn i sprekker og revner, og som etter herding å stoppe lekkasjer permanent. Tetningen utnytter den høye temperatur inne i sylinderen (opp til 2800°C ), og bruker det som en katalysator i herdeprosessen som gjør at materialet er sterkere enn selve pakningen. Kan brukes brukes til alle vannkjølte motorer. Den avanserte formelen fungerer på for eksempel topplokket og forsegler alle andre lekkasjer bedre enn konvensjonell radiatortetning. INGEN drenering og spyling av systemet er nødvendig før tilsetting. Med RISLONE Head Gasket Fix kreves ikke at kjølesystemet tømmes før påfylling, bare fyll opp systemet, noe som letter bruken og i tillegg beskytter miljøet.

    • Head Gasket Fix legges til lekkasje i alle frostvæske og kjølesystemer.
    • Systemet trenger ikke å skylles ut før eller etter.
    • Utviklet for alle nye og gamle radiatorsystemer.
    • Lagt til den store lekkasje eller sprekker i toppen, blokk eller toppakning.
    • Patentert resept uten skadelige partikler som kan tette kjølesystemet.
    • Kan legges i ekspansjonskaret. • OEM - godkjent formulering.
    • Super Konsentrer 624G avtaler med motorer opp til 4 og 6 sylindrede motorer. En flaske for 5-12 liter kjølevæske. En ½ flaske mellom 3 og 4,9 liter kjølevæske. For større systemer, en flaske per 12 liter kjølevæske.
    • RISLONE er bevist siden 1921 og utviklet sammen med bilindustrien , motorer og kjølevæsker .
    • Produktet er egnet for biler som kan gå 20 minutter på tomgang uten overoppheting.


    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •