Sidan 12 av 136 FörstaFörsta ... 210111213142262112 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #221
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg



    Härligt jobbat, du förtjänar verkligen att ta en paus i solen och ladda dina egna batterier.
    Titta på bilderna i denna tråd från början så för du säkert en energiboost och lite perspektiv på vilket fint jobb du gjort.
    Jag har fått energi av att följa din tråd och se din framgång, tack!


    Får vi någon bild i skymning/kvällsljus så vi ser henne med belysningen tänd?
    Fråga: vad heter 'Damen' ifråga? Lady in Red?


    Takk for det Herman. Blir vel en hurtig ladning. For til Mandag, får jeg fortsette. Og det er godt og høre, at det er andre, som får en energi boost av hva jeg gjør. godt og kunne gi litt inspirasjon.

    Du vet jo at jeg er en reser på og ta bilder. Så det vil komme flere, i henhold til alle døgnets tider.
    Det retoriske spørsmålet ditt, kan jeg ikke si at jeg tok. Så det må du nok utdype nærmere. Om du ønsker et forstålig svar.

    Tok en kjøretur i går, og det var stor interesse på bilen. Så dette må jo være god reklame for Saab. Burde jo blitt sponset, men vet ikke helt fra hvem.


    Først kommende Mandag, vil jeg prøve og få montert inn rattet, og led lysene, i instrumentet. Må bare få de delene på plass.







    Mvh
    Bent

  2. #222
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da kom emblemene for panser og bakluke, i dag. Skal bestille fire stykk til, for felgene.





    Mvh
    Bent

  3. #223
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da har jeg startet med og montere opp plasmaskiven. Er noe utfordring, med og få nålene til og bevege seg korrekt. Men skal ta tak i det, senere i dag. Med og kjøre på gps. Tar en tur på E6. Og koble på cruice kontrollen, på rett flate. Når gps viser 80km. Og montere hastighet, og turteller nålene da. Det vil si at nålene sitter løst på, hele tiden. Jeg kun korrigerer de, etter behov. Så får vi se, hvordan det går.





    Mvh
    Bent

  4. #224
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Blev en helt annan bil ju med kjolpaketet. Dock så tycker jag att det blir snyggare med de svarta listerna kvar på stötfångare och dörrar. Men som jag har sagt tidigare smaken är som röva. Och det är din bil och dina drömmar! Kör på bara nu så får vi se vad du hittar på härnäst.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #225
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Blev en helt annan bil ju med kjolpaketet. Dock så tycker jag att det blir snyggare med de svarta listerna kvar på stötfångare och dörrar. Men som jag har sagt tidigare smaken är som röva. Och det är din bil och dina drömmar! Kör på bara nu så får vi se vad du hittar på härnäst.

    Nei, nei, Løøf. Det er helt passe med rødt. Hehe Men det er hyggelig, at du likte bilen, sånn ellers. Takker

    Ja, hva blir det neste. Da har jeg fått bekreftelse på, at beskyttelses trekket for panseret, er under produksjon. Produsenten, har ikke tidligere laget for Saab. Så han har brukt noe tid med og finne en 9-5, han kunne ta mål av. Og jeg får det fortsatt gratis, mot at jeg betaler kr. 230,- i frakt.

    Greit og ha på bilen, ved langkjøring. Slik at man unngår stensprut på panseret. Det går jo ikke ann, på en nylakkert bil.





    Mvh
    Bent

  6. #226
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Listene er fine som det er nå, synes jeg. Den rødfargen kler 9-5 meget godt og felgvalget ditt er midt i blinken.

    Mente jeg så sånne "stonegard" (feilstavet til og med slik at de het det samme som et norsk rockeband) for Saab på finn.no for en stund siden, men så ikke om det var til 9-5. Er det ikke litt skummelt at det kan gnisse mot lakken? Vet motorsykler er plaget med tank-cover som får støv innenfor.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #227
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Varför inte transparent plastlack istället, den svarta BH'n är inte vacker

    http://shop.bollnasbilvard.se/biltil...nsparent-400ml

    Och den borde vara bra för att skydda trösklar mot grussprut.
    Vad tror du om det?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #228
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av TiaZzz Visa inlägg
    Listene er fine som det er nå, synes jeg. Den rødfargen kler 9-5 meget godt og felgvalget ditt er midt i blinken.

    Mente jeg så sånne "stonegard" (feilstavet til og med slik at de het det samme som et norsk rockeband) for Saab på finn.no for en stund siden, men så ikke om det var til 9-5. Er det ikke litt skummelt at det kan gnisse mot lakken? Vet motorsykler er plaget med tank-cover som får støv innenfor.
    Det var hyggelig og høre. Setter pris på at du liker, det jeg gjør med bilen.

    Takker for infoen Mathias. Vedrørende trekket på panseret. Skal sjekke det ut, før det blir montert. Skal ta diverse bilder, når jeg får det. Så får vi se hva det blir til.


    Mvh
    Bent

  9. #229
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Varför inte transparent plastlack istället, den svarta BH'n är inte vacker

    http://shop.bollnasbilvard.se/biltil...nsparent-400ml

    Och den borde vara bra för att skydda trösklar mot grussprut.
    Vad tror du om det?

    Blir vel litt vel mye klin, med den lakken. Så må du huske på Herman, at dette er en sports bh. Og ikke en 44b cup. Så la oss prøve det på, så får vi se om det er noe eller ikke. Er vært og prøve ut, for kr. 230,- Og den er jo kun for langkjøring. Og da går det så fort uansett, at det er ingen som ser den.

    By the way. Det er som du antydet, Cerwin Vega.


    Mvh
    Bent

  10. #230
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag funderar själv att lägga den transparenta "lacken" på kjolarna närmast däcken på mina bilar då som skydd mot grussprut från däcken.
    Att lägga på halva huven blir nog inte bra.

    Och du vet väl att man får mindre stenskott om man kör långsammare och håller stort avstånd!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #231
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fått gjort litt i dag. Montert opp rattet, og instrumentet. Og det virker. Jordet en ledning, og kobblet opp den andre, mot en pluss ledning. Som aktiviseres, når tenninga slås på. Så alt lyser opp samtidig. Klarte jo og ryke en av ledningene til led plata. Men med litt macgyver løsning, fikk jeg det til og virke.

    Var litt raskt ute i min forrige mail, om hvordan jeg ville kalibrere nålene. Hastighets nåla, justerte jeg via gps. Turteller, mens bilen, gikk på tomgang. Og la den på 800 omd. Tempen tok jeg og satt på kl. 9, ved varm motor. Bensin måleren, må jeg fin justere, så fort lampa for lite bensin, begynner og lyse.

    Rattet er helt konge, og holde i. Ikke minst da jeg har store never. Så her får jeg et fint håndgrep. Skal si rattet, har mye og si, for kjøreopplevelsen. Monterte også på holderen for mobilen. Har bare ikke fått skrudd den fast enda. Ser ikke helt, hvordan jeg skal få skrudd i skruen. Uten og måtte borre hull i ei metall plate. Men får ta en nærmere titt på det. Men det blir ikke i morgen, for da blir bilen levert tilbake til lakkereren. Da jeg ikke er helt fornøyd med lakkeringen, på nedre del av bakluken.

    I går var jeg innom et firma som legger solfilm. De tar ut vinduene. Så det skal bli bra. Blir den svakeste filmen fremme. Og noe mørkere bak. Må bare først anskaffe meg ei ny bakrute. Da den jeg har, er for ripete. Og da bytter de ruten for meg. Slik at det er lagt på film, før montering.

    Så er det noen som har en strøken bakluke rute. Er det bare og skrike ut. Og skal du til Oslo, så er det enda bedre.


    Et aldrig så lite kaos.




    Rattet montert med meteret.




    Her ser man da, før og etter. Skal ta bedre bilder senere.







    Mvh
    Bent

  12. #232
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Tøft!

    Et tips: sett at enkelte legger grønn tape over lampene i resten av lys for å fargematche med original MIU. Du kunne jo hatt lys blå.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #233
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #234
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jag funderar själv att lägga den transparenta "lacken" på kjolarna närmast däcken på mina bilar då som skydd mot grussprut från däcken.
    Att lägga på halva huven blir nog inte bra.

    Och du vet väl att man får mindre stenskott om man kör långsammare och håller stort avstånd!

    Fint om du kan legge ut bilde, av hvordan det blir seendes ut. Vet det. Men det er ikke alltid, like lett og holde riktig avstand, til enhver tid. Farten er heller ikke alltid noe man til en hver tid, avgjør selv. Man må følge trafikkbildet. Så skal du huske på at sånn gjevnt over. Har Dere svensker, en mye roligere fremferd i trafikken. Nordmenn kjører gjevnt over, som noen idioter.


    Mvh
    Bent

  15. #235
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av TiaZzz Visa inlägg
    Tøft!

    Et tips: sett at enkelte legger grønn tape over lampene i resten av lys for å fargematche med original MIU. Du kunne jo hatt lys blå.

    Har tenkt på det. Men er ikke sikker på hvordan jeg skal få et blått, klart lys. Du skulle ikke ha en diy, eller annen info.




    La oss ta den i sammen, Herman.


    Mvh
    Bent

  16. #236
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg kjøpt nye inneskjermer, fremme og bak. Så da blir det til at jeg en av de første dagene. Starter med og montere nye skiver, klosser, inne skjermer og tektyl behandler hjul rom, mm.





    mvh
    Bent

  17. #237
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Har tenkt på det. Men er ikke sikker på hvordan jeg skal få et blått, klart lys. Du skulle ikke ha en diy, eller annen info.
    Nei, men jeg mener jeg så noen her inne på STCS som gjorde dette.

    Får en del treff på Google, men STCN har jo skiftet forumprogramvare så mange av lenkene som ble postet er døde.

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #238
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av TiaZzz Visa inlägg
    Nei, men jeg mener jeg så noen her inne på STCS som gjorde dette.

    Får en del treff på Google, men STCN har jo skiftet forumprogramvare så mange av lenkene som ble postet er døde.

    Takk for tipset, Mathias. Skal ta en nærmere titt, på det. Og se hva jeg finner. Takker


    Mvh
    Bent

  19. #239
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da skal jeg montere opp, saab excalibur.





    Mvh
    Bent

  20. #240
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Montert opp overgang fra det orginale ledningsnettet. Slik at tåkelysene fungerer.









    Også fått opp deksel til mobilholder. Og siden jeg har en Samsung galaxy s5. Har jeg bestilt holder, som avbildet. Brodit 513623







    Polert.








    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •