Sidan 127 av 127 FörstaFörsta ... 2777117125126127
Resultat 2 521 till 2 532 av 2532

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2521
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 755
    Medlem#
    12886



    Nå ble det ikke utskiftning av returslangen denne gangen. Da den som sitter på bilen, har en skade, men er fult ut brukenes. Så vil skifte ut slangen, når jeg skal bla.a. demontere toppen mm. Nå har jeg SAS stag, som igjen gjør det enda trangere, med og få skiftet slangen.

    Nå skal det også sies, at det ikke var enkelt og få inn boltene, for feste av dynamoen til braketten. Når jeg fikk skrudd inn den nedre bolten, ville ikke den øvre inn, og vice versa. Men etter en del velbrukte gloser, gikk det til slutt. Så nå er ulyden vekke, og motor lyden er som den skal.

    Vel, det er også et annet problem. Også som skjedde rett før, jeg parkerte bilen for vinteren. Og det er at ved fult pådrag, smeller det i eksospotta, og bilen fusker. Skjer for det meste på tredje giret. Ved normal kjøring, merker jeg ingen ting til det. Så jeg får prøve med, å bytte ut pluggene, samt til en annen tennkassett, og se om det hjelper. Og om du har noen formening, om hva problemet kan være?

    Når jeg holdt på med vinkelsliperen for og kutte brakett av dynamoen, ble det my spon dannelse i motorrommet. Derfor ble det tatt en grundig motorvask. Og resten av motorrommet, vil få en overhaling, når toppen skal av. Og da tenkte jeg, og lakkere blokka fra rødt til blå. Slik at den står i stil til toppen. Og muligens bunnpannen i gult.


  2. #2522

  3. #2523

  4. #2524
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 034
    Medlem#
    6234
    Snyggt! Såg ju inte så farligt ut i det oljetråget.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2525
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 755
    Medlem#
    12886
    Det ble en del pussing, for og få gjeldende resultat. Og har fått pusset noe mer i dag. Så da gjenstår det noe mer rengjøring utvendig, for og få den helt ren, før lakkering. Som blir hovedsakelig i gult, med noe blått.




















    Så tok jeg var en tur med bilen, for og sjekke ut, hvordan tilstanden er. Og er fortsatt meget fornøyd, foruten fuskingen ved fult pådrag. Så kommende onsdag, blir det og skifte ut pluggene samt prøve ut en annen tennkassett, som jeg har liggende. Så blir det bestilt, opp en ny bensinpumpe samt filter mm. I dag har jeg DW-200 men vil denne gangen gå for Walbro Gss 341. Så kjøper jeg også, en ny beholder med pumpe. Da jeg ikke finner kun beholderen. Igjen så blir det bestilt, deler fra KL- Racing.








  6. #2526
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 755
    Medlem#
    12886
    Starter med et stemnings bilde jeg tok i dag.






    SÅ HAR JEG SATT I GANG MED, ELIMINERINGS METODEN. MED Å SETTE EN STOPPER, FOR FUSKING/LUGGING VED FULT PÅDRAG. SOM FORT KAN BLI EN UTFORDRING.


    Startet jeg i dag, med og montere andre plugger, samt en original brukt men fult fungerende original tennkassett.


    Slik ser pluggene ut, som har sittet på bilen siden motoren ble tunet hos Maptun i 2016. Og det er Made in France plugger. Hvor det sies at de ofte svikter. Motoren har gått i underkant av 2000 mil siden tuningen. Men den har fått kjørt seg.








    Her er pluggene som jeg monterte inn. Som også er brukte. Da jeg venter på nye NGK plugger fra UK.




    De bestilte pluggene er fra et annet produksjonsland. Hvor av man ser, stanset inn på pluggene.




    Og her er tennkassetten montert.




    Og har bestilt følgende:

    Bensinpumpe
    bensinfilter
    Plugger


    Så har jeg røykmaskin, for og event. se om de er noen vakuumlekkasje. Og flere enveisventiler samt flere magnetventiler, som kan prøves ut. Samt rense Maptun sitt KN luft filter.

  7. #2527
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 755
    Medlem#
    12886
    Da ble det å teste ut bilen i dag. For og sjekke ut om skifte av plugger og tennkassett hjalp. Så da ble den en tur over til søta bror, hvor det var ingen fusk/lugging på E6 nedover. Så regnet med at problemet var løst. Men når vi dro hjemover igjen, og jeg tro til på gassen for utkjøring på E6, smalt det noen ganger i potta samt luggning. Det skjedde to ganger, rett etter hverandre. Men resten av turen hjem, foregikk uten noen fusk/lugging ved fult pådrag. Så får fortsette med å sjekke ut problemet.


    Svinesund.






  8. #2528
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Starter med et stemnings bilde jeg tok i dag.






    SÅ HAR JEG SATT I GANG MED, ELIMINERINGS METODEN. MED Å SETTE EN STOPPER, FOR FUSKING/LUGGING VED FULT PÅDRAG. SOM FORT KAN BLI EN UTFORDRING.


    Startet jeg i dag, med og montere andre plugger, samt en original brukt men fult fungerende original tennkassett.


    Slik ser pluggene ut, som har sittet på bilen siden motoren ble tunet hos Maptun i 2016. Og det er Made in France plugger. Hvor det sies at de ofte svikter. Motoren har gått i underkant av 2000 mil siden tuningen. Men den har fått kjørt seg.








    Her er pluggene som jeg monterte inn. Som også er brukte. Da jeg venter på nye NGK plugger fra UK.




    De bestilte pluggene er fra et annet produksjonsland. Hvor av man ser, stanset inn på pluggene.




    Og her er tennkassetten montert.




    Og har bestilt følgende:

    Bensinpumpe
    bensinfilter
    Plugger


    Så har jeg røykmaskin, for og event. se om de er noen vakuumlekkasje. Og flere enveisventiler samt flere magnetventiler, som kan prøves ut. Samt rense Maptun sitt KN luft filter.
    Hei Bent. Jeg brukte NGK PFR7H- 10 på min 9-5. Disse pluggene er anbefalt i delekatalogen til tunede biler. mvh Freddy

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #2529
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 755
    Medlem#
    12886
    Hei Freddy!

    Ble også anbefalt de pluggene du referer til, av en engelskmann. Og hadde jeg ikke allerede bestilt samme plugger som jeg har nå. Så hadde jeg kjøpt dem. Det vil si, at jeg prøver ut med de jeg får fra UK i løpet av neste uke. Men uansett så vurderes det, med å kjøpe de du nevner, og monterer de inn, ved overhaling av motoren. Som vil gå over flere dager. Da jeg igjen ikke vet hva jeg driver med iht. montering av de nye delene. Men det gjorde jeg heller ikke for seks år siden, når jeg del overhalte Aero motoren som sitter i bilen p.d.d. Så det er håp.

    Prøvde bilen noe igjen i dag, med ingen antydning til fusking. Men de pluggene jeg monterte inn er også brukte. Selv om de ser nye ut. Men du kjenner jo meg, med at jeg må blankpusse alt jeg kommer over. Så monterer jeg tilbake tennkassetten, og håper ikke at det er den som skaper problemene. For og pusse opp en ny en, er nå litt av en jobb.

    Så får du ha takk for tilbakemeldingen, og ha en riktig fin sommer. Snakkes


    Mvh
    Bent


    NGK SPARK PLUGS Part Number PFR7H-10 Stock No. 3978


  10. #2530

  11. #2531

  12. #2532
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 395
    Medlem#
    5129
    Fin bil du har!

    Hur gick det vid "punkteringen", har ju släppt hela varvet.
    Till mitt garage: Garaget

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •