Sidan 120 av 136 FörstaFörsta ... 2070110118119120121122130 ... SistaSista
Resultat 2 381 till 2 400 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2381
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det er nå hyggelig av deg og fortsatt finne, arbeidet jeg utfører på bilen imponerende. Takker for det.

    Når det kommer til taket, har vi nok forskjellige tanker om bla.a. det visuelle. Hvor av at jeg ønsker og se brytningen med taket, med at det er et soltak der. Som med at det er sotet glass, som står i forhold til de foliebelagte rutene. Finner tidligere tak platt. Og jeg holder på, med at jeg har samme farge på taket, som på bilen. Så som nevnt tidligere, legger på sort film i etterkant, om jeg skulle ønske og prøve det ut. En annen ting, er om jeg skulle ha sort tak, ville det vært en fordel og ha sorte felger. For og få noe mer brytning iht. det visuelle. Men som sagt, i første omgang, blir taket lakkert i bilens farge. Imola red 240 av den lyse varianten av to type nyanser.

    For øvrig har jeg avklart med lakkerer at jeg demonterer lister, og muligens bakluka mm. hos han. Da jeg ønsker at ingen andre enn meg, skrur på bilen. Det er så vidt han får lov, til å lakkere den.


    Og i morgen kl. 10.00 skjer det, med at bilen blir levert til lakkering. Så spenningen er stigende, med om det blir slik jeg ønsker. Iht. treff av farge nyansen osv. Men får nå satse på, at dette blir bra. Har om ikke annet utført det jeg skulle gjøre, på en gjennomført god måte.


    Pr. dags dato, kan jeg ikke helt si meg enig, med Viggo Mortensen.


  2. #2382
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 111
    Medlem#
    6234
    Ah så du kör på med rött tak.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #2383
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, jeg gjør det, Johan. Finner det mest riktig for nå. Men hvem vet hva Bent finner på, ved et senere tidspunkt. Det vet vel ikke jeg engang.

  4. #2384
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 111
    Medlem#
    6234
    Ja du kan ju foilera taket om du skulle vilja ha annan färg.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2385
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Helt riktig, Johan. Og som sagt det skal man ikke se i bort i fra, når det begynner og klø i fingrene igjen. Men det neste som skal gjøres av noe størrelse. Og som vil være noe tidkrevende, er å montere start/stopp knapp mm. Som vel blir en ny utfordring, iht. riktig kabelstrekking.

    Etter at jeg hadde fått montert inn frontruten, ble det tid til og ta en rask polering av Volvo`n. Har bla.a. igjen og legge Owatrol på listene. Men om du ser på venstre list på front fangeren, ser du at det er lagt på et lag. Men trenger fortsatt minst et til.













    Så har jeg fått tilgang, på BSR enheten for trim. Så da blir det step 1, etter at jeg har skiftet registerreim mm.Så blir det muligens coilovers samt 19" hjul. Eller om jeg selger bilen. Og tar meg en tur til Sverige og kjøper meg en S80 T6. Jeg får tenke på det, i løpet av vinteren.


  6. #2386
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Inte provat värmepistol ännu på listerna till kofångaren?

    Funkar på 850 iaf. ((=
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #2387
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 111
    Medlem#
    6234
    Blev blank och fin Volvon!

    Angående varmluftpistol så är det sämre alternativ då listerna blir bleka igen och snabbare än innan.
    Det absolut bästa är att måla dom med mattsvart och sen mattklarlack 2-komponent.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #2388
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk for innspillet Roger. Men iht. det Johan formidler, har vel ikke den metoden, den beste langtidsvirkningen. Men ja, jeg har hørt om det, men aldrig prøvd det ut selv.

    https://www.youtube.com/watch?v=Xt0NR_-VGNk


    Det mest riktige, er og gjøre som du anbefaler, Johan. Har ikke gått i dybden vedr. den utvendige plasten på bilen. Men har vurdert og skifte ut støtfangerne, samt dørlistene med facelift utgaven. For da er de bla.a. lakkert originalt. Og jeg hadde sluppet blinklyset i listene på skjermene fremme. Da jeg har liggende sidespeil med blinklys i. Og som jeg har lakkert i bilens farge. Kjøpte for øvrig led lysene i dem via Ebay.


    Her er for øvrig et klipp, fra en av Deres landsmenn, iht. led funksjonen på speilene.

    https://www.youtube.com/watch?v=iwTBRNdPe8U




    Liker facelift utgaven bedre enn prelift. Så om jeg beholder bilen, blir den slik. Eller om en eller annen i Sverige, sender meg et kit fra en R utgave.


  9. #2389
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Helt riktig, Johan. Og som sagt det skal man ikke se i bort i fra, når det begynner og klø i fingrene igjen. Men det neste som skal gjøres av noe størrelse. Og som vil være noe tidkrevende, er å montere start/stopp knapp mm. Som vel blir en ny utfordring, iht. riktig kabelstrekking.

    Etter at jeg hadde fått montert inn frontruten, ble det tid til og ta en rask polering av Volvo`n. Har bla.a. igjen og legge Owatrol på listene. Men om du ser på venstre list på front fangeren, ser du at det er lagt på et lag. Men trenger fortsatt minst et til.













    Så har jeg fått tilgang, på BSR enheten for trim. Så da blir det step 1, etter at jeg har skiftet registerreim mm.Så blir det muligens coilovers samt 19" hjul. Eller om jeg selger bilen. Og tar meg en tur til Sverige og kjøper meg en S80 T6. Jeg får tenke på det, i løpet av vinteren.

    Tänk på att växellådan på S80 T6 Gen 1(99-06) är gjorda av kex...De klarar inte av vridet av motorn.

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  10. #2390
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det kjenner jeg til, via ifo. fra forumet Jagrullar. Så da får man jobbe for og finne et eksemplar som er pent brukt, av godt voksne mennesker. For øvrig så bevakar jeg T6 biler gjennom Blocket. Noe jeg har gjort det siste halve året. Men vi får se, om det i det heletatt blir noe av.


    Kan du slette bildene du har kopiert, da de ikke trengs og gjentas.

  11. #2391
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Ja lacka i rött, men fundera på att foilera taket svart.
    Medans du funderar på det kan du även fundera om även motorhuven ska foileras i svart...:-D

    Du gör ett fantastiskt arbete, kommenterar inte så ofta men du visar en otroligt känsla för kvalitet in i minsta detalj samt att du visar på en otröttlighet och en idérikdom på att förändra och förnya.

    Bra med bilder och text.
    En fantastisk tråd!
    Till mitt garage: Garaget

  12. #2392
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Tjenare Loffe!

    Vi får som sagt se på dette med sort farge. Men var og leverte bilen for lakkering i dag. Hvor jeg demonterte det som trengtes. Og hadde dialog med lakkerer, med hvordan jobben skulle utføres. Og senere i dag har jeg avtale med å kjøpe skinn. Legger ut bilder av skinnet, senere i dag.

    Og så var det da meget hyggelig sagt av deg Loffe. Bilder er det vel godt med. Og kommentarene, er i henhold til responsen jeg får. Prøver nå etter beste evne, med å utføre arbeidene, slik at slutt resultatene, stort sett blir som forventet. Nå skal jeg være forsiktig med, og benytte uttrykket amatør. Slik at jeg ikke får Johan på nakken igjen. Men med nøyaktighet kommer man langt. Bruke god tid på og sette seg inn, i de arbeidsoppgavene man skal gjennomføre, samt unngå snarveier. Vel nå drar jo jeg den, noe vel langt til tider. Med og bruke en uke, bare med å overhale og lakkere bremsekaliprene. Som et eksempel.

    Nå nevnte jeg tidligere, at jeg etter hvert skal, montere start/stopp knapp mm. Men kunne også tenke meg og demontere motoren, med og skifte ut bla.a. ventiler, seter, stempler med råder mm. Det hadde vært en fin utfordring, da jeg ikke har gjort noe liknende tidligere. Men med flere timer bakt pc skjermen, skal jeg nok få det til.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #2393
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg vært og kjøpt skinn, for tak trekket, med en tykkelse av 1.2 mm. Som er samme type skinn, som sitter i bilen for øvrig. Samt nappaskinn for Skyveluka, med tykkelse 0.4 mm. Som vel er noe av det dyreste, man kan få tilgang til. Men hadde ingen andre alternativer. Siden skinnet må være tynt, for at man skal kunne skyve luken, frem og tilbake. Er for øvrig samme type skinn, jeg har på instrumentene ved A stolpen. Og siden tak trekket er så stort, måtte jeg kjøpe et skinn, på størrelse med et mindre telt. Når det gjelder limet jeg skal benytte, så er det to sprayflasker med kontaktlim, anskaffet fra Wurth. Kunne kjøpt fra Biltema, for en brøkdel av prisen. Men føler meg tryggere på at vedheftet, er bedre med limet fra Wurth. Og her har man kun en sjanse, med at skinnet må sitte godt på trekket. Ved det forrige trekket benyttet jeg kontaktlim på boks. Hvor det ble påført med pensel. Men ble ikke 100% fornøyd med resultatet. Om trekket hadde vært av tykkere materiale, ville jeg penslet igjen. Men trekket på Saab`n, er noe tynne greier og jobbe med.

    Siden skinnet koster, flere tusen kronet. Tok jeg av det gamle trekket, for å prøve og tilpasse det, til det nye tak trekket. Men med et dårlig resultat. Noe jeg vel vist i utgangspunktet, men måtte bare prøve det ut.


    Gammelt trekk, som jeg tok med som mal til skinnmakeren.






    Og så hva jeg kjøpte, hos skinnmakeren.














    Skulle jeg anskaffet meg en eldre Saab i dag, måtte det bli samme type som avbildet.


  14. #2394

  15. #2395

  16. #2396

  17. #2397
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Tøøøøft! Snart dukker Mattilsynet opp på døra og lurer på om du har løyve på all den forbruken av storfe.

  18. #2398
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hehe, ja du sier noe, Mathias. Er vel den femte kua, hvor av skinnet er montert i bilen. Men de bidrar om ikke annet, til et godt formål. med nå verdens mest skinn bekledde Saab. Har for øvrig kommet over et sted til, hvor jeg vil legge på skinn i stedet for karbon folie. Får prøve å få tatt tak i det, i løpet av uken. Så har jeg muligens på gang, med å montere innfellbare speil.

    Tak trekk jobben ble så bra som det vel, mer eller mindre går ann og få det. Meget fornøyd.


    Så et par photo shoppa bilder, av med og uten soltak. Samt sotede ruter.



    2 användare gillar detta inlägg



  19. #2399

  20. #2400
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått kjørt noe med bilen. Og sjekket ut om det kom knirking, eller andre lyder fra taket. Noe det ikke gjør. Og da har jeg presset bilen i svinger, kjørt på ujevn vei mm. Justerte også opp bak luken, etter den har vært demontert gjentatte ganger. Og det er nå en kunst i seg selv, med og få den til og sitte som den skal. Så da skulle det være klart for og montere, opp tak trekket igjen mm.

    Så I dag tok jeg den første vasken, av bilen etter tak byttet. Og den er tett som ei potte. Vasket også bilen innvendig, da det her var en del støv, etter bla.a. pussing og lakkering av taket.


    Bildet er tatt, rett etter høytrykksspyling.

    2 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •