Sidan 11 av 136 FörstaFörsta ... 9101112132161111 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #201
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da man ikke kan hvile på laurbærene. Har jeg også fått gjort noe i dag. Skåret ut indre del av rammen til grillen. Tilpasset og limt den nye, med tech7. Den skal pusses/sparkles og lakkeres. Man vil vel se signalhornene, så de får jeg flytte på.













    Mvh
    Bent

  2. #202
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Da har jeg bestilt opp, diverse nye lykter. Og emblemer, for bakluke og panser.











    Mvh
    Bent

  3. #203
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Lakkeringa tar noe lengre tid, enn forespeilet. Men her er et snapshot, fra lakkereren. Sa da skal han lakkere delene i morgen, og jeg skal starte monteringen på Lørdag. Er meningen i allefall.





    Mvh
    Bent

  4. #204
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm / Karlstad
    Inlägg
    204
    Fy fan va bra det ser ut! Måste kännas gött med nylackat!

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #205
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Anders1984 Visa inlägg
    Fy fan va bra det ser ut! Måste kännas gött med nylackat!
    Må si meg enig, Anders. Ser frem til og få montert på delene, og få tatt bilen i bruk igjen. Har også fått modifisert trimmen. Som ikke er koblet opp enda. Så skal bli spennende og se hva Maptune, har kommet opp med. Skal ta en tur innom lakkereren senere i dag, og se med egne øyne, resultatet av lakkeringen. Og få tatt noen flere bilder.


    Mvh
    Bent

  6. #206
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Da har jeg tatt noen bilder av bilen. Og i morgen blir det og montere tilbake delene.
















    Mvh
    Bent

  7. #207

  8. #208
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    154
    Medlem#
    7319
    Handtagen, !!!

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB og9-5 SC Griffin -10, SAAB 9-5 Aero SC -05 såld, SAAB 9-5 2.3 SC Vector -04 såld, SAAB 9-5 2.3 SC Vector -03 såld, SAAB 9-5 2.3 SC Vector -07 såld, SAAB 9-5 2.0 SE SC -99 såld, SAAB 9-5 2.3 SE -01 såld, SAAB 9000 2.3t A50 -98 såld, SAAB 900i jubile -89 såld, SAAB 9000 2.3i såld

  9. #209

  10. #210
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Nu börjar det hända grejor

    Och det verkar vara musik i garaget också,
    Cerwin Vega 1515?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #211
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Nu börjar det hända grejor

    Och det verkar vara musik i garaget också,
    Cerwin Vega 1515?

    Ser den, Herman. Men kan love deg, at det er mange detaljer, og ta tak i. Og ja, Det høres, anlegget til lakkereren. Hva det er, vet jeg ikke.









    Mvh
    Bent

  12. #212
    Sugmotor _Hydra_s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    76
    Medlem#
    7446
    Så vackert! Man blir ju tårögd

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #213
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av _Hydra_ Visa inlägg
    Så vackert! Man blir ju tårögd

    Takk for det, Hydra. Det var da hyggelig og høre

    I dag har jeg bl.a. montert opp fangeren, og speilene. Og i morgen skal det komme til mitt lokale postkontor. Nye frontlykter, blinklys både fremme og på skjermene. Blir hvite på skjermene, for og følge linja til de sølvfargede dørhåndtakene.









    Mvh
    Bent

  14. #214
    Grundladd Mrsmiths avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    150
    Fint… lite FÖR mycket rött tycker jag, men det är ju min åsikt ,snygga fälgar….

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #215
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Och jag gillar detaljerna som bryter av det röda så det inte ser ut som bilen är doppad i färgbadet,
    listerna på dörrarna (har samma på mina Aerosar som bryter av det mörka) och handtagen och det svarta i grillen
    De röda dörrlisterna är kanske det som gör att det balanserar till aningens mycket rött och själv skulle jag nog gilla den svart färgen från grillen på dörrlister och foten på speglarna.
    Och där gäller även de blå slangarna under huven, snyggt men inte min stil. Jag gillar när det är diskret.

    Fast bilen är inte min utan Bent's och jag är imponerad av energin mannen har, mycket imponerande. Kjempe flott!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #216
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mrsmith Visa inlägg
    Fint… lite FÖR mycket rött tycker jag, men det är ju min åsikt ,snygga fälgar….

    Nei, nei. Du surrer litt nå, Mrsmith. Den er helt passe rød. Hehe


    Mvh
    Bent

  17. #217
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och jag gillar detaljerna som bryter av det röda så det inte ser ut som bilen är doppad i färgbadet,
    listerna på dörrarna (har samma på mina Aerosar som bryter av det mörka) och handtagen och det svarta i grillen
    De röda dörrlisterna är kanske det som gör att det balanserar till aningens mycket rött och själv skulle jag nog gilla den svart färgen från grillen på dörrlister och foten på speglarna.
    Och där gäller även de blå slangarna under huven, snyggt men inte min stil. Jag gillar när det är diskret.

    Fast bilen är inte min utan Bent's och jag är imponerad av energin mannen har, mycket imponerande. Kjempe flott!

    Det er godt, at vi nesten er enige, vedrørende farge sammensetningene, Herman. Er vel fint med noe farge under huven. Det lyser opp tilværelsen. Og det må man ta med seg, når man har mulighet for det. Hehe.

    Men nå er jeg sliten, Herman. Har tatt på det reset, jeg har holdt på med, de siste ukene. Så får ta et par dager, og lade batteriene. Så er det bare og brette opp armene, og sette igang igjen. Har en del deler, jeg må få montert opp. Så her kan man ikke hvile på laurbærene.


    Noen bilder, av før jeg startet med oppussingen. Og hvordan bilen fremstår i dag. Kl. 19.30

























    Mvh
    Bent

  18. #218
    Grundladd Mrsmiths avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Nei, nei. Du surrer litt nå, Mrsmith. Den er helt passe rød. Hehe


    Mvh
    Bent
    Ja smaken som baken delad som man brukar säga..

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #219
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mrsmith Visa inlägg
    Ja smaken som baken delad som man brukar säga..

    Hehe, sant nok det. Var nå helst en spøk


    Mvh
    Bent

  20. #220
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167



    Härligt jobbat, du förtjänar verkligen att ta en paus i solen och ladda dina egna batterier.
    Titta på bilderna i denna tråd från början så för du säkert en energiboost och lite perspektiv på vilket fint jobb du gjort.
    Jag har fått energi av att följa din tråd och se din framgång, tack!


    Får vi någon bild i skymning/kvällsljus så vi ser henne med belysningen tänd?
    Fråga: vad heter 'Damen' ifråga? Lady in Red?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •