Sidan 112 av 136 FörstaFörsta ... 1262102110111112113114122 ... SistaSista
Resultat 2 221 till 2 240 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2221

  2. #2222
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Fint!
    Mer gult & blått!
    Till mitt garage: Garaget

  3. #2223
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sant nok, Loffe. Men nå er det vel ikke flere deler, som vil få de fargene. Om ikke kassa/motoren, skal ut igjen. Som eventuelt blir, om jeg monterer in andre kammer, og smidde stempler, samt en quad diff.

    Og da er det vel kun en ting til, som må utføres i motorrommet, før jeg er sånn rimelig fornøyd. Og det er og pusse cobra røret, slik som flaset har gjort. Så da er det frem, med pussemidlene igjen.



  4. #2224

  5. #2225

  6. #2226
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fredag 5 Juni, Kraftig ulyd fra motor. Som at det var, et meget slapt registerkjede. Kontaktet en mangeårig Saab spesialist, i et større faglig verksted. Hvor det ble lyttet med stetoskop, og konstatert at lyden kom fra topp dekslet over registerkjede. Kjørte så et par mil, før jeg var hjemme, med hjertet i halsen. Parkerte bilen, og lot den stå urørt, frem til i går.


    Startet da med og demontere topp dekselet. Hvor det var tett, med da i forhold til om det var, noen form for oljelekkasje.




    Tilstand plugger.






    Tilstand øvre del av toppen, fremstår som da jeg skiftet registeret, ram lager, veiv lager. Samt rengjøring etter beste evne, uten å demontere toppen fra blokka. Hevet bilen hvor jeg sveivet rundt på bolten til veivakselen, for å se om det var noen skader visuelt. Men alt snurret rundt, som det skulle. Og jeg så ingen tegn til skader. Kjedet var også tight. Presset så på en av styringskinnene, inn mot kjede strammeren, for og se om den holdt igjen. Noe den gjorde.








    Fant heller ikke noen skade, på innsiden av topp dekselet. Som at kjedet eventuelt skulle ha slått bort i, et eller annet sted.






    Så da var det kun å, skru delene tilbake på plass. Og tenke ut alternativer. Startet så opp motoren, med den samme brutale lyden. Tok så å demonterte høyre motorfestet, samt tok av vifteremmen. Og da var lyden borte. Tok så og demonterte reimhjulene med spenner. Men fant ingen feil på de delene. Fortsatte med og sjekke ut servopumpe og AC kompressor. Men fant ingen feil på de delene. Så da la jeg meg ned, og tok tak i remhjulet på dynamoen. Og den satt så dårlig, at jeg kunne bevege den opp/ned og til sidene. Men ikke inn og ut. Så jeg vet ikke om det er akslingen på dynamoen det er feil med. Eller om det rett og slett er mutteren som har løsnet. Får et par fingre inn der, men får ikke beveget på mutteren. Så tilstanden på dynamoen, finner jeg ikke ut, før jeg får demontert den. Fikk så løsnet nedre bolten, med ikke den øvre. Da aktuell nøkkel, ikke vil gå inn i bolten. Men det får jeg, se på til onsdag.

    Skulle nå ha sjekket ut, nylige monterte deler først. Men så er det med at man, forholder seg til faglig kompetanse. Og siden dynamoen er kjøpt overhalt, forventet jeg at den skulle henge i hop, etter forventningene. Men shit happend. Lærer noe hele tiden, med denne bilen. Så ønsker man ikke at de små grå, skal forvitres før tiden. Kjøper man seg et Saab prosjekt. Eller kanskje man skal si, et bil prosjekt i det hele tatt.






    Torsdag 4 juni. Renset og behandlet setene. Samt påført skinnbehandling, på samtlige skinnflater i bilen. Og hatt på plastfornyer, på bla.a. dashbord mm.


  7. #2227
    Grundladd c20let2ks avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Kiruna
    Inlägg
    312
    Medlem#
    13152
    Du har ögon för detaljer, de måste jag säga, är lite fast and the furious din bil, inte helt min stil men gillar att du är så jävla noggrann med allt
    Bygga om till 02-05 front så du får xenonstrålkastare skulle tagit sig rätt bra på den bilen!

    Keep up the good work
    2013 Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 eLSD Manuell

  8. #2228
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Cool

    Jo, takk for det Mr. c20let2k. Nå skal det sies, at jeg ikke er den eneste, med ideer om bilen. Da min sønn, som også er den mest aktive brukeren, har sitt og si om saken. Og hva gjør man ikke for barna. Hehe, neida helt greit for meg at han, også har sine noe uortodokse ideer.

    Når det gjelder og event. montere en nyere fanger, er nok ikke det aktuelt. Ønsker ikke at bilen skal fremstå, slik som de fleste andre. Men i denne sak, med min selvkomponerte fanger. Samt at bilen kun benyttes, på oppholdsdager på sommeren. Og mye mørkekjøring, blir det nå ikke. Det kan jevnt over telles på fingere, over et par hender.


    Ble en del smil i innlegget, fra meg i dag. Men så er jeg meget fornøyd, med at jeg løste den brutale raklelyden. Så nå går bilen, som en kule igjen. Med kun eksosbrølet

    Så da ble det til at jeg, tok noen nye bilder av bilen.




















    Det er nå enda godt, at vi har rett man på saken.


  9. #2229
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt jobbat!
    Hoppas du kan få njuta av sommaren i bilen och inte hålla på att greja med den.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #2230
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det gjør jeg også, Johan. Nå skal det sies, at i løpet av de seks årene, jeg har vært i besittelse av bilen. Er det ikke mange problemer, som har oppstått. Foruten med at jeg fikk feil trim, som gjorde at motoren havarerte. Ellers så har det vært oppgraderinger, og ellers alle mine ideer, som har blitt satt ut i live.

    Som nevnt tidligere, var det reimhjulet til dynamoen, som var synderen. Så jeg tok av hjulet, fra den tidligere dynamoen for bilen. Som ble montert, på den nye. Og jeg måtte bruke avdrags verktøy for og få den av. Samt at jeg måtte, presse den på. Så mye tighter fit det originale hjulet, enn den de hadde brukt ved overhaling av dynamoen.

  11. #2231
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har fått tilgang på en, 9-5 Estate med soltak. Hvor jeg skal opp og se på taket, ved et senere tidspunkt. Da jeg kun venter på tilbakemelding fra eier av bilen, når det måtte passe med besiktelse. Så om tak med innvendig trekk, er i god stand. Blir det trolig til at, jeg skifter ut taket. Om ikke annet, ligger det høyt oppe på ønskede gjøremål.









    Ellers å har jeg vært i kontakt med, flaset og Tornros med at jeg trenger og få muligheten, med å få justert de bildene som ikke er vislige, nede på side 102 og oppe på side 103. Men etter gjentatte, mailer frem og tilbake. Ser det ikke ut til at jeg får, muligheten og rette på bildene. Eller at De gidder, og fjerne dem.



  12. #2232

  13. #2233
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er aktuelle V70, sendt til de evige jaktmarker.














    Kun deler, som ble demontert på plats. Demonterte alt jeg kunne, før jeg kjørte den til skroten. Men var avhengig av, at den var i kjørbar stand.




    Og det ble innkjøp av en annen V70 Men denne gangen, ble det med turbo. Bilen var på vei til skroten, Men kjøpte den for kr. 5.000,- før den kom så langt. Virker som et bedre project enn den jeg skrotet. Men tiden vil vise.

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2234
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe ännu ett projekt.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #2235
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Hadde nå fått gjort noe arbeide, på bilen som nå snart er spiker. Men mistet lysten. Og da jeg fikk tilbud, på den jeg har nå. Så jeg det som et bedre alternativ. Blir ikke noe vesentlige, oppgraderinger på den. Blir jevnt over, kun en bruksbil.

    Mens jeg demonterte deler, som vist av bilder i min siste post. Kom det inn en nyere V70. Så da kontaktet, jeg sjefen for skroten. Og fikk plukke, det jeg ønsket kostnadsfritt. så da tok jeg med bla.a. speedometer, midtkonsollen (ikke montert), led bak lykter (ikke montert), sol skjermer samt noen finere gulvmatter (ikke montert) mm.


    Dette er bilder på hvordan, bilen fremstår ved kjøp, og nå innvendig. Legger nå ut arbeidet, jeg utfører på bilen her:

    https://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=51











  16. #2236
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått lagt på noe mer karbonfolie, og fått liv i lyslista i bagasjerommet. Samt at Volvo`en har fått, nye bremser venstre bak. Så da gjenstår kun, høyre side bak. Så er bremsene på bilen, som nye.





















    1 användare gillar detta inlägg



  17. #2237

  18. #2238
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, da nærmer det seg slutten på denne sesongen. Og har vel vært på, kun tre turer med bilen. Er fortsatt noe jeg skal utføre, av arbeide på bilen. Men så ser det ut til, at jeg selger den. Har vært en lærerik reise. Men ønsker nå og gå videre, med et nytt prosjekt. Så ser ingen grunn, til og beholde den. Da den bla.a. knapt benyttes. Min intensjon fra starten av prosjektet, var å lære meg hvordan en turbo bil fungerer. Noe jeg nå har en bedre forståelse av, enn da jeg startet på prosjektet. Og resultatet, er at bilen fungerer 100% pr. dags dato.




    Ellers så har Volvo`en bla.a. fått et sportsratt. Samt at det blir utskifting av veivhusventilasjonen, flushing av girkasse og servoolje. Volvo`en er ikke et prosjekt, i ordets forstand. Men mer å få bilen til og fungere i topp stand, før kommende vinter. Så blir det jo gjerne noe ekstra, når jeg først er i gang. Som carbon film mm.


  19. #2239
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent

    Håper du kjøper en Saab som ditt neste prosjekt. Hva med en ng 9-3
    mvh
    Freddy

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #2240
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, hvorfor ikke, Freddy. Legger ikke ut Saab`en for salg, før til våren. Da det er en mer riktig tid, og selge den på. Får så være noe aktiv, med og legge ut bilen for salg, både i Sverige og Europa. Og forhøre meg om det er, noen interesse i USA. Har allerede en interessent, men det er snakk om en del penger, så vi får se.

    Om det skulle bli en Saab igjen, så må det være av samme type, som du selv har. Om ikke annet, er det slik jeg ser på saken nå.



    Forøvrig så slo den, hvite tornadoen til igjen. I forbindelse med fjerning av lykteviskerene, samt demontering av alarmen. Som har fått nytt batteri, og rengjort med elektrorens.




Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •