Sidan 10 av 136 FörstaFörsta ... 891011122060110 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #181
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Du sier noe Herman. Vi får se hva det blir til etter hvert. Har nok og tenke på for øyeblikket.

    Kuttet ut noe av den nedre delen, av bak fangeren i dag. for og tilpasse det avtagbare hengerfeste. Kjøpte også hylse til og sette på festet, når ikke kroken er der. så har jeg tilpasset fremre støtfanger, med bl.a nye monterings fester. Så har jeg bestilt ny dørlås til førerdøra. Da den gamle er utslitt.

    Så nå blir det og tvinne tommeltotter, frem til Lørdag, da jeg skal innom lakkerer, og ta noen bilder. Prøver og få tatt en del bilder av oppussingen. Så blir til at jeg stikker innom lakkereren annen hver dag fremover. For og ta bilder, og følge han opp.

    Fargen blir den samme som i dag. Imola red. Kode 240. Men med klarlakk. Vil at bilen skal skinne Og som nevnt tidligere, blir det også røde dørhåndtak, og dør lister. Og takrailen i samme farge som felgene. Hyper silver.

    På sikt, får vi se hva det blir til. Både i henhold til forstilling, og en heftig 2.3



    Mvh
    Bent

  2. #182
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    En ting til.

    Om jeg skulle anskaffe meg en heftig 2.3l motor. Er det da noen her med erfaring med, og montere opp en 6 trins girkasse. Hva trengs, for og få til det?


    Mvh
    Bent

  3. #183
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Sätt dig i bilen när då fått i hop den och åk till Christian i Stockholm

    Denna väntar på dig om ingen hinner före Annonsen här

    Han hade motor också om den inte är såld!!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #184
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Blir nok ingen kjøp av kasse nå. Men ønsker og forhøre meg, med hva som skal til for og sette inn en kasse med 6 gir. Ut denne sesongen, blir det og fokusere på detaljer, og bruke bilen. Er tross alt i midten av Juni alt. Og sommeren går fort.

    Så da må nok christian smøre seg med tålmodighet, vedrørende salg til meg


    Mvh
    Bent

  5. #185
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Da jeg har demontert hendelen fra ramma til dørhåndtaket. For og få best resultat ved lakkering. vil jeg lakkere hendelen i samme farge, som felger og takrailen. Noe likt som på vedlagt bilde.





    Mvh
    Bent

  6. #186
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Det låter som en mycket bra idé, att ha hela handtaget i bilens färg ser ut som man doppat bilen i färghinken.
    Det är de smakfulla detaljerna dom gör en bil "helrätt"

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-06-25 klockan 20:02. Anledning: jävl.... autocorrection
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #187
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Det låter som en mycket bra idé, att ha hela handtaget i bilens färg ser ut som man doppat bilen i förhinder.
    Det är de smakfulla detaljerna dom gör en bil "helrätt"

    Det skal bli spennende og se hvordan det blir, Herman. Har sagt det tidligere, og sier det igjen. Dette blir ingen blåkopi av andre 9-5. Men med en ny vri. som noen liker og andre ikke. Men det er slik det er. Alle kan ikke like det samme. Ville blitt en kjedelig verden, om så var. Men så langt, har jeg unngått den store peppen, med mine valg. Så får vi se når detaljene er montert, med hva øvrigheta (dere) mener. Sier ikke dette av noen spesiell grunn. Kun til orientering.

    Da jeg har jobbet med designet av meteret, de siste seks ukene. Er jeg veldig spent på hvordan det blir. Nå fikk jeg gjennom sporing på posten, bekreftet at delen er sendt til mitt postkontor. Så i løpet av dagen, burde jeg kunne avhente det. Legger ut bilder av det, så fort jeg har det i hus.


    Mvh
    Bent

  8. #188
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Så har jeg fått emblemene, som skal sitte på felgene. Og den lille, er til airbaggen.





    Mvh
    Bent

  9. #189
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei.


    Da har jeg mottatt plasmaskiven. Og her er hvordan det ser ut. Vil bli bedre når det kobles opp i bilen, hvor også pinnene lyser opp. Og siden de lyser orange, passer det godt til lyset i sid og varmeapperat delen. Kun montert det opp i et meter jeg har liggende.









    Så har jeg kjøpt nye rammer for skiltene. I børstet stål utførelse. Vil passe godt, til takrail og felgene. Og i dag har jeg vært hos biltilsynet, og bestilt meg nye skilter.




    Hentet også låsen, til førerdøra. Og tre muttere for montering av dørhåndtaket. De ble rett og slett borte ved demonteringen.




    Mvh
    Bent

  10. #190
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Härligt att se sådan kämparglöd.
    Dock så får jag säga att din design av huvudinstrumentet inte var my cup of tea. Men smaken är ju som baken. Och det är ju din idé och du gillar den säkert.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #191
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Men jag tyckte instrumentet var riktigt snyggt

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #192
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Fast han kommer att få byta instrumenten när han upptäcker att 240km/h inte räcker till


    Bent, du kommer absolut att få en "egen bil" i alla fall till en början för det finns risk att folk kommer att kopiera dina idéer!
    Väntar mer spänning på bilder efter lack

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #193
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Må jo holde koken oppe nå, Mr. Løøf. Ikke minst når man gjør seg avhengig av andre. I dette tilfellet, lakkereren. Pluss at jeg er en rastløs sjel. Som liker og få ting gjort. Jo raskere, jo bedre. Ser den at du ikke synes at intrumentet, faller i din smak. Men gi det litt tid, til jeg får det montert opp i bilen. Med nytt ratt, mm. Og skulle det heller ikke funke for meg, får jeg lage meg et nytt et.


    Ja RZ. Så langt, vil jeg si meg enig med deg. Ser ut til og bli helt konge. Hehe Og som du sier,


    Skulle det bli for lite med 240km/h, Herman. Får vi lage oss et nytt et. Og mer gjennomført enn det jeg har nå. Vi får se. Og når det gjelder kopiering, av hva jeg gjør. Er det helt uaktuelt. Da jeg har tatt patent, på hele fremdriften. Hehe Venter selv på og få bilen tilbake, fra lakkering. Ble noe utsettelse. Så er forespeilet og få den igjen, førstkommende Torsdag. så de første bildene av oppussingen, blir først i morgen.


    Mvh
    bent

  14. #194
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Min äldsta 9-5'a har mätare till 240km/h och vid provtur på då nybygga E18 från Örebro mot Karlskoga passerades 240 och GPS'en sa 257km/h och det hade gått att få upp den lite till men jag tyckte det räckte som provtur för att kolla att det problem vi löst faktiskt var löst

    Fast det är lite cool om man kan passera max på mätaren också...

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #195
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Min äldsta 9-5'a har mätare till 240km/h och vid provtur på då nybygga E18 från Örebro mot Karlskoga passerades 240 och GPS'en sa 257km/h och det hade gått att få upp den lite till men jag tyckte det räckte som provtur för att kolla att det problem vi löst faktiskt var löst

    Fast det är lite cool om man kan passera max på mätaren också...

    Sant nok, Herman. Eneste problemet her. Er at jeg er en gammel mann, og kjører meget pent. Mangler kun hatten, Hehe


    Mvh
    bent

  16. #196
    Grundladd Mrsmiths avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Hei.

    Da jeg har demontert hendelen fra ramma til dørhåndtaket. For og få best resultat ved lakkering. vil jeg lakkere hendelen i samme farge, som felger og takrailen. Noe likt som på vedlagt bilde.





    Mvh
    Bent
    Hoppas det där inte är din bil ( skojade lite bara..) vilken gräsligt ful bil!!!!! Den var det fulaste jag sett på länge må ja säga...ser ut som en epastylad tonårsräser...Iaf bakändan...

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Mrsmith den 2015-06-13 klockan 22:49.

  17. #197
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Sant nok, Herman. Eneste problemet her. Er at jeg er en gammel mann, og kjører meget pent. Mangler kun hatten, Hehe


    Mvh
    bent
    Vem är inte det, fast min hatt blåste av...

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #198
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Vem är inte det, fast min hatt blåste av...
    Hehe.


    Mvh
    Bent

  19. #199
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Mrsmith.

    Nei, det er ikke min bil. och jag skojar inte. Hehe Den var vel ikke videre pen, men spesiell er den. Huff, jeg håper ikke at man også vil si tonårsräser om min bil, når jeg er ferdig med den. Men faren er der. Vi får se. Noen blir aldrig voksne. Men fordelen med det, er at det stort sett holdes liv, lengere i kroppen. Så det har utvilsomt, sine fordeler.


    Mvh
    Bent

  20. #200
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da har jeg i dag, vært innom lakkereren. Og han å en annen kar, har virkelig stått på i går og i dag. lakkereren har også tatt flere bilder, under oppussingen, som han skal sende meg på mail. Og som jeg vil legge ut her senere.

























    Mvh
    Bent

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •