Sidan 114 av 136 FörstaFörsta ... 1464104112113114115116124 ... SistaSista
Resultat 2 261 till 2 280 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2261

  2. #2262
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Da er Rockford Fosgate T152 til dørene bak, kommet i hus. Samt phono kablene. Så da gjenstår det kun innkjøp av jord/strøm kabler, samt å strekke nye noe tykkere ledninger fra dørene til forsterkeren. Så burde dette bli bra.



















    ELLERS SÅ ØNSKER JEG DERE, EN GOD JUL OG ET RIKTIG GODT NYTT ÅR.


    Så er mitt nyttårs ønske. At man får bukt med korona viruset. Slik at vi alle kan gå tilbake til en normal hverdag.


    2 användare gillar detta inlägg



  3. #2263

  4. #2264
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Stiligt! God Fortsättning på dig med Bent.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2265
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 246
    Kan du hissa ner rutan med all ljudisolering ?

  6. #2266
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Stiligt! God Fortsättning på dig med Bent.

    Skickat från rymden

    Ja, det ble ikke galent, Johan. Men så tok det sin tid, med at jeg måtte lime på mindre områder om gangen. Samt strekke skinnet i alle retninger. Og siden man må vente ca. 15 minutter pr. påføring av limet, slik at limet får tørke. Tok det vel 6 timer, og legge skinn på konsolen. De mindre dekslene til stolene, var derimot kjapt og gjennomføre.

    Ellers så gjenstår det nå kun, å legge skinn på det ene bakre dørtrekket, dashbordet, hanskerom og sidedeksler. Da er vel alt av hva som kan trekkes, med skinn innvendig i bilen gjennomført. Mangler vel kun teppet, som vi vel får la være som det er.


    Så får nå du og dine, også ha en god fortsättning.

  7. #2267
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Kan du hissa ner rutan med all ljudisolering ?

    Rutene fungerer opp og ned som de skal, Timpa. Det skulle tatt seg ut, om petimeter Bent, hadde akseptert at rutene ikke fungerte som de skulle. Så sjekket automatiseringen av rutene jevnlig, ved påføring av isolationen.




    2 användare gillar detta inlägg



  8. #2268
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Ja tid tar det men de blir ju bra.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #2269
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja du sier noe, Johan. Det blir nå helt greit. Men det er ikke lett å få til. Når man ikke har annen erfaring med skinn pålegging, enn det som er utført i Saab`en. Ikke minst er det en utfordring, når man har plast som underlag. Da har man jevnt over kun et forsøk, med og legge skinnet riktig på. For om men ikke er fornøyd og løfter skinnet fra plasten, henger deler av limet igjen på skinnet. Ved vedlagt link kan du se hvordan en pro. jobber. Ser jo jevnt over, ikke så vanskelig ut. Men man finner raskt ut, at det ikke er så enkelt som det ser ut til.

    https://www.youtube.com/watch?v=IaSm3zoWrAo


    Ellers så lurte min sønn på, hvorfor jeg ikke også lakkerte forhåndsinnstillingene til stolene. Så den ble demontert, pusset, grunnet og lakkert.









  10. #2270

  11. #2271
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har irritert meg, over at resultatet på førerdøren, ikke fikk et så godt resultat som ønsket. Som igjen var den første døren, jeg la skinn på. Så var jeg vært så heldig her om dagen, med å finne samme type dørtrekk, hos en kar som solgte deler fra en 06 mod. Hvor er fra samme modell, som de trekkene jeg selv har. Så da blir det, å gjøre jobben på nytt. Men denne gangen skal det bli strøkent.












    Så har brakettene som setene står på, fått pålagt skinn. Så da burde setene bli fornøyd, med å stå mykt og godt, innfor neste og kommende sesonger.


  12. #2272
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er festene til højtalerene, tilpasset og lakkert.




    Så fikk jeg tidligere et strøkent sett, med ledlys fra en 06 mod. Som ble montert opp i dag, sammen med mansjetter til girspak og håndbrekk. Og tidligere satt inn, noe kraftigere tåkelys.

















  13. #2273
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da sønnen ønsket montert inn logo lys i dørtrekkene, fikk jeg montert de inn i dag.




    Så har jeg bestemt meg for å del lakere setene, slik at det blir noe ala dette. Får være nøye med og bruke god tid (noe jeg er flink til) slik at jeg får et best mulig resultat. Og bilder av noen av produktene, jeg vil benytte meg av.







    Og her er resultatet i dagslys, med skinn/karbonfolie pålegging av det ene dørtrekket.








    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2274
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt! Lite annorlunda mot vad som fanns att beställa när bilen var ny.

    Skickat från rymden
    Senast redigerat av Vfr den 2021-02-24 klockan 11:07. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #2275
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Ja, du sier noe. Tror det bla.a. skal bli bra med og ha sort og beige på setene, som da blir den samme sammensetningen, som på dørdekslene. Her gjelder det og gjøre et godt forarbeide, før man legger på lakken. Så får vi se, om jeg får det til med og vare over tid. Uten at det starter og flasse av. Men har troen.

    Ellers så var jeg i går, og kjøpte mer skinn. Slik at jeg har til dashbordet, hanskerommet og det ene dørtrekket, samt pålegging av to sidedeksler til en 9-3. Som ikke er til meg. Så du hører snart fra meg, Freddy.


    Fikk også demontert dashbordet i går.

    Og når jeg ser dette, kan man jo si at jeg angrer meg, hvor at jeg satte i gang, med denne jobben. Men er det noe å gjøre med nå, Nei. Vil det bli bra, når det er ferdigstilt? Får nå satse på det.




    Så er det sorte trekket revet av, hvor jeg må sparkle noe for og få overflaten 100% før jeg legger på skinnet.


















    En annen ting. Var i kontakt med en som kaller seg, moderator her inne. Og ut i fra han, fikk jeg forespørsel om jeg ønsket og få lagt ut innlegg, som tidligere ble slettet i starten av tråden. Noe jeg sa meg enig i. Men har ikke hørt, noe mer fra han. Så da var det vel, ikke seriøst ment.

  16. #2276
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Blir spennende å følge ditt prosjekt dashboard. Ta deg god tid så blir resultatet bra. Min 9-3 er brukis om dagen så det er ingen hast med mine lister.
    Følger tråden din.
    Freddy

  17. #2277
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Freddy!

    Ser den med at det ikke haster, men har nå en plan med alt jeg gjør. Og da faller dine side deksler inn i den, med at jeg nå kun skal få lagt på dashbordet, hanskerom pluss et par andre deksler, så hører du fra meg. Slik at din 9-3 kan møte våren, i en litt annen drakt iht. setene.

  18. #2278
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da det er kun to alternativer, på hvor jeg kan montere opp forsterkeren. Så er det Bak på seteryggen. Eller på selve sub. kassa. Noe som er det mest praktiske, når det kommer til føringer av ledninger. Så det blir til at jeg monterer, den opp på sub. kassa. Noe jeg egentlig ikke har lyst til, grunnet vibrasjonene som dette vil påføre forsterkeren. Men jeg har bestilt, som vist av bildene. Slik at det blir, redusert vibrasjon i forsterkeren.








    Til låseboksen for dørlåsen, i aluminium.


  19. #2279
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe inga små jobb du ger dig på. Kommer dock att bli snyggt när du är klar.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2280
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hehe, ja du sier noe, Johan. Står på litt ekstra om dagen. Da det nærmer seg våren, og bilen skal tas i bruk. Er nå mer eller mindre ferdig, meg legging av skinn på dekselet til førerdøren, samt hanskerommet. Dashbordet jobber jeg med, å få slettet ut ujevnheter. Noe som er en utfordring i seg selv. Så skal hele dashbordet, trekkes med kun en skinn del. Som i seg selv er en utfordring. Ikke det med å legge det på. Men med og få det, til og se pent ut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •