Sidan 103 av 136 FörstaFörsta ... 35393101102103104105113 ... SistaSista
Resultat 2 041 till 2 060 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2041
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da merket jeg i dag, at bilen mister trekkraften ved fult pådrag, på varm motor. Så jeg koblet opp Vgate iCar Pro. Men den får igjen, ikke kontakt med ecu. Ville prøve ut denne, for og se om den tok imot, hva som kan være feilkode, med bilen under drift. Tech 2 som jeg kjøpte var bare svindel, så fikk tilbake pengene. Så da er enheten bestilt opp på nytt, fra en annen leverandør. Men da det fort tar noen uker, før jeg har den. Er jeg noe eid, frem til den kommer. Kan jo være så mangt, som gjør at bilen mister trekkraft. Som tennkassett, plugger, bensin pumpe, filter, kamaksel sensoren, luftlekkasje, tett katalysator mm.


    Bilder av ferdig montert Dab radio. Justering av boost for forsterkeren, og Vgate iCar Pro, som da ikke får kontakt med ecu.



  2. #2042
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Her er rattet jeg ønsker og gå for. Så fort jeg får avsluttet, med hva jeg har på gang. Om det skulle være en eller annen her inne, som har et slikt ratt pent brukt til salgs. Så er det bare og ta kontakt. Men det blir vel til, at man må kjøpe det nytt.


    Altså den ene, eller den andre.





  3. #2043
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Siden bilen har variabel, dårlig trekkraft ved varm motor. Prøvde jeg først ut med nye plugger, og annen tennkassett, som jeg har liggende. Men det hjalp ikke. Så da blir det neste og sjekke ut, og det ligger i bensin tilførselen. Så neste uke blir det og sjekke ut, bensin adopsjonen (eller hva det nå enn heter) via en Tech II. Da motoren går for magert. Med bla.a. at jeg ser via sid at bensinforbruket ligger på 12.5 liter pr. 100 km. Og den burde vært nærmere 15 liter pr. 100 km. Ut i fra min kjørestil. Har ikke ligget så lavt som 12.5 liter pr 100 km. Siden jeg var hos Fredrik (Maptun) og trimmet motoren.


    Dagens utskiftede plugger, som er glatte og lyse brune. Ikke ulikt da den forrige motoren havarerte. Samme kontekst på pluggene, men da var de kritt hvite.



  4. #2044
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er Tech 2 i hus. For den totale sum av 2.265.43 Så det var nå den enkle delen, med kjøp av enheten. Da gjenstår det og sette seg mest mulig inn, i hvordan den fungerer. Forøvrig er vel dette den raskeste forsendelsen, jeg så langt har opplevd, når det kommer til kjøp fra Kina. Ble sendt på fredag, og mottok den i dag, ved levering på dør.





    Stickers ble ettersendt, av selger i dag.







    Og siden det er sommer, og flere går uten sokker. Vil jeg bare orientere om, at det blir registret.



  5. #2045

  6. #2046
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 463
    Medlem#
    5129
    Inga strumpor, galet! ;-)
    Till mitt garage: Garaget

  7. #2047
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Du sier noe Loffe. Ble selv helt forskrekket.


    Jeg ønsker også, og gi en advarsel til bilmekanikere. Som skriver for mange timer, i forhold til den aktuelle tid Reparasjon har tatt.


    3 användare gillar detta inlägg



  8. #2048
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Här lyser flitens lampa ser jag! Ska ta tag i min gula bil under semestern.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #2049
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Du er vel inne på noe her, Johan. Ser nå frem til og se, med hvilke arbeide, du skal ta tak i.

  10. #2050
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg anskaffet meg en test tone cd. Slik at jeg kan justere gain på forsterkeren riktig. Med at man multipliserer, finner kvadratroten, og justerer med et multimeter. Viktig og få satt gain riktig, så man ikke vrenger lydbildet.



  11. #2051
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da får jeg slipe ned ripene, som fremkommer meget godt, ved pålagt film. Før filmen ble satt på, kom ikke ripene så godt frem. Men nå ser det ikke ut. Så skal bli spennende å se, om jeg får det til.


    Riper.




    Slipesettet som skal benyttes.


  12. #2052
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått et par utkast, på hvordan merkene på batteri dekselet, skal se ut. Men det blir ikke i blått, men i gult. Samme som + og - tegnene på dekselet.



    Merket til venstre, er 10 cm i diameter. Tenker det burde bli riktig, i forhold til størrelsen på kassa. Men kan gå opp noe i bredden.





    Men vil be han, lage et slikt utkast til meg. Da ikke nødvendigvis med to Griffins. Utfordringen er og få merket, i den størrelsen som jeg ønsker.















    Vurderer også, og sette på følgende merker på siderutene. Her lager også selger de slik, at begge peker samme veien. Blir eventuelt klistret på, etter at film er påført rutene.



  13. #2053

  14. #2054
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg tatt av setetrekkene. Samt vasket og gjort klart noen av de delene, som skal ha karbonfiberfilm.








































  15. #2055
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da ser det ut til at jeg har bestemt meg, for hvilke design jeg vil gå for på batterikassa. Med at det blir den, nede til høyre på bildet.



  16. #2056
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Har du vägt bilen? Kul o se uppdateringar i tråden.

    Skal vi se, Bjørn. Ut i fra din forespørsel og egeninteresse, veide jeg bilen i dag. Og vekten er 1720 kg. Som man ser på veggen, i front av bilen.






  17. #2057
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2019
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Här har det hänt mycket sist jag var här och tittade! Vilket jobb du har gjort.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #2058
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha, for din hyggelige kommentar.

    Forøvrig går det i og legge på carbon folie, på div. deler om dagen. Som igjen er en utfordring, med og få pent. Men etter og ha trukket skinn, gjennom sist vinter. Har jeg noe trening. Selv om det er andre fysiske lover, med og legge folie. Skal legge ut noen bilder, senere i dag. Så får du et inntrykk, på hvordan dette vil bli.

  19. #2059
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Venter på rød carbon film, til skyve knotter mm.





    Her er hva, jeg har fått gjort så langt.











  20. #2060

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •