Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Eftermontera golvbelysning 9-5 Linear

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308

    Eftermontera golvbelysning 9-5 Linear

    Tjena!

    Skulle ge mig på att byta ut lite lampor till led-dioder. Upptäckte då att jag saknar golvbelysningen vid pedalerna och under handskfacket. Åkte till skroten och plockade hållare med tillhörande kablage. Hade nyligen ur handskfacket för att se om jag hittade fördraget kablage till golvbelysningen vilket jag inte hittade. Just nu sitter jag och studerar elschemat hur det är original. Det ser ut som att plusmatningen går in i ett skarvhus under vänster A-stolpe och sen vidare för att slutligen hamna in i DICE. Hur som helst funderar jag på om man kan koppla det enklare, känns ju lite onödigt att dra kablage från passagerarsidan vidare till förarsidan.

    Hur som helst så verkar det som att golvbelysningen och takbelysningen är kopplade till samma stiftplats i DICE, stift 23 medan handskfackets belysning samt makeupspeglarnas belysning är kopplade till stift 70, antagligen beror väl detta på att makeupbelysning tänds när man fäller ner luckorna precis som handskfackets belysning tänds när man öppnar det.

    En fundering jag har just nu är om det fungerar att t.ex dra passagerarsidans golvbelysningskablage upp genom höger A-stolpe och vidare till tak-konsollen och där ta en strömtjuv in på lampans plusmatning? Men jag är lite osäker på hur golvbelysningen fungerar, tänds den så fort man slått av nyckeln eller först när man tar ur nyckeln? För vanliga innerbelysningen tänds ju först när man tar ur nyckeln om inte jag minns fel.
    Saab 9-5 2003 2,3T

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Golvbelysningen fungerar exakt som takbelysningen så tjuvkopplar du på den får du rätt funktion.
    Lycka till!
    Utan Saab

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    Men det är ju kanon! Får pilla med det imorgon då.
    Saab 9-5 2003 2,3T

Liknande ämnen

  1. Är det fördraget för fot/golvbelysning 9-3SC/SS (03-06)?
    Av yoshy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 08:31
  2. Golvbelysning 9-3ss
    Av Magnus2114 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 11:54
  3. Eftermontera fotbelysning 9-5 SC Linear 2005?
    Av raceman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 22:20
  4. Montera golvbelysning ng900
    Av alex_svenne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •