Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Sponsrade Vs. Icke Sponsrade

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380

    Sponsrade Vs. Icke Sponsrade

    Är det trevligare med en bil utan klisterlappar med sponsorer när man gjort allt själv eller är det vettigare att skaffa sponsorer så man slipper lägga varje krona man tjänar på bilen?
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Det är väl olika från person till person... men viktigast enligt mig är att man går sin egen väg och inte tummar på egna ideér och tankar... (om det inte är så att man överbevisas med tanke på funktion o sånt)
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879

    Re: Sponsrade Vs. Icke Sponsrade

    Citat Ursprungligen postat av Founder
    Är det trevligare med en bil utan klisterlappar med sponsorer när man gjort allt själv eller är det vettigare att skaffa sponsorer så man slipper lägga varje krona man tjänar på bilen?

    klart att det kanske ser bättre ut än klister lappar på bilen men jag kan lungt säga att det blir ju inte biligare i längden med spons jag lägger varända kr på bilen + en hel del till med dagens investering är jag uppe i över 200++k med spons sen så lämnar jag inet bort bilen utan gör allt jälv men tex porta toppen är ju lite över kurs kanske så sådant lämmar jag ju bort

    och jag har allt från gratis grejer till bra rabatter

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Borgholm
    Inlägg
    196
    men vad e det egentligen som krävs för att få spons då??
    mvh//L

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Citat Ursprungligen postat av 900Karlsson
    men vad e det egentligen som krävs för att få spons då??
    mvh//L
    hur långt är ett snöre?
    det beror helt och hållet på företaget. Jag fick spons eftersom att jag bygger på en lite "synligare" bil som kommer gå i närområdet där företagen finns.

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Det är högre ninjafaktor (honour n' shit) att göra allt själv.
    Men har man bråttom så

    Seriöst - kan man få en bra deal på någonting, så tror jag inte man ska backa. Men man ska vara jävligt hård när det gäller gen-krav från sponsorn.
    Det är ju din bil, och frågan är om billigare delar är värt att få genom att ha en snorful stripe över bägge sidorna som du inte ens gillar, och med fel färg och allt.

    Det ringer massor med sponsorer till mig, t ex - Hugh Heffner bl a "Favst! Favst! You've gotta come over man, the girls are running wild over here! I need your help to satisfy them and to chill them down."
    Men jag lever i ett tryggt förhållande och säger bara "Sorry Heffner men I have a girlfränd här och I will inte complicate it mellan oss va."
    Han är jättesur på mig.
    mvh Johan Kullberg

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    415
    Favst ge honom mitt nummer nästa gång han ringer
    *SAAB 9-5 AERO -00 (bilder kommer inom kort)
    *WV Caddy pick-up som arbetsbil
    *Svart 9-3 AERO -01 --> http://www.garaget.org/?car=40671 SÅLD (med en tår i ögat)

  8. #8
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Jag gillar inte dekaler å skit alls på bilen, det skall vara cleant.

    Sen om man tycker det är värt att klistra lite dekaler på bilen för att få en just deal det är upp till var och en.
    Jag kunde fixat en massa spons på min förra bil, men jag valde att avstå pga att jag som sagt inte gillar dekaler.

    Sedan är det ju en stor del i ens bilägande, i alla fall för mig att man kan känna att man gjort och köpt allt eller en stor del själv.

    Det där med sponsring har blivit en så stor grej nu.
    Utförsåkaren måste hålla upp sina skidor efter varje åk, nästan så har det blivit med tröjor och kepsar för bilägarna.

    Många bilar på vägarna åker runt som reklampelare utan att egentligen ha något för det, men det är väl inne med reklam på bilarna.
    Möjligen en trend som är hämtad från rally och racing!

    Du gör som du vill, bara du blir nöjd.

    Hade funderingar på en dekal på bilen där det stod SEB

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 237
    jag tycker det är bra att ha spons ..
    Jag har spons av 7 olika ställen just nu ..
    alltifrån gratis bilvårds produkter till ljudartiklar osv...
    visst ser det kanske lite snyggare ut utan dekaler men det är en övervägning man får göra ju ..

    Jag har hellre min bil som den ser ut nu med dekaler än att inte har något ljud tex ....


    /zankan

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Jag gillar inte dekaler å skit alls på bilen, det skall vara cleant. Jag kunde fixat en massa spons på min förra bil, men jag valde att avstå pga att jag som sagt inte gillar dekaler.

    Endel företag som sponsrar ber inte ens om dekaler eller vill ha det. Jag har företag som sponsrat mig utan att be om ngt i gengäld. Eftersom jag redan har dekaler på min bil så tycker jag att det har mindre betydelse om jag lägger dit en web-adress till, så jag har bjussat på det ändå.

    Att få spons behöver inte nödvändigtvis inte innebära att man inte byggt bilen själv!... Jag har tex gjort LÅNGT mer på min bil än många verkar tro på detta forumet. Att få hjälp med sånt man inte kan (kanske kan men inte tillräckligt bra iaf) som tex ett RF extraktorgrenrör är ju i vissa fall nödvändigt för att inte hämma effektuttaget eller dylikt. Jag är oxå väldigt principfast och bestämd när det kommer till mina ideér. Har jag tänkt på ett visst sätt och det inte finns praktiska besvär eller nåt som gör det omöjligt då vill jag ha det så oxå. Ett exempel är mitt dubbla insug till turbon. Jag har aldrig sett det på en Saab innan och bestämde mig för att göra det.. Hade jag bara lämnat bort arbetet utan att säga hur jag velat ha det, då hade det med all säkerthet bara suttit ett filter där.....
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380
    Hur är det då med tävlingar, tex uställningar, ska sponsrade bilar få vara i samma klass som icke-sponsrade... Om jag skulle komma med en viggen i trollhättan till något företag o be om sponsring skulle dom be mig dra åt... ett ställe som man kanske inte ska skriva här
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  12. #12
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av Founder
    Hur är det då med tävlingar, tex uställningar, ska sponsrade bilar få vara i samma klass som icke-sponsrade... Om jag skulle komma med en viggen i trollhättan till något företag o be om sponsring skulle dom be mig dra åt... ett ställe som man kanske inte ska skriva här
    Det där med utställningar osv. Är det verkligen tävling?
    Jag ser inte en utställning som en tävling.
    Pokalen man får med sig hem är ju bara ett kvitto på bekräftelsen man fått, eller?

    Att tävla i grenar där folks smak spelar in är lite sådär tycker jag.
    Slagerfestivalen, kocktävlingar osv tycker jag är sådär halvseriöst.

    Tycker jag att man bil är snygg så räcker ju det, får man en positiv komentar så är det ju lika kul som ytterlligare en pokal på hyllan.

    Men det är ju bara mina tankar.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380
    Jag tror att jag instämmer med dig rickard... På saabfestivalen var det verkligen jättekul när man fick så många positiva kommentarer... även microutställningen var trevlig även om man inte vann något...
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  14. #14
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av Founder
    Jag tror att jag instämmer med dig rickard... På saabfestivalen var det verkligen jättekul när man fick så många positiva kommentarer... även microutställningen var trevlig även om man inte vann något...
    Va faan har jag missat något!!!?

    Jag som hade tänkt ställa ut

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    micro affären hade utställning på överby men annars va den bra

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av Founder
    Jag tror att jag instämmer med dig rickard... På saabfestivalen var det verkligen jättekul när man fick så många positiva kommentarer... även microutställningen var trevlig även om man inte vann något...
    Va faan har jag missat något!!!?

    Jag som hade tänkt ställa ut




    Mvh

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380
    Vad jag har hört så blir det en uställning till, vet inte när men då skulle dom kategorisera upp det mellan sponsrade och icke-sponsrade...
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av Founder
    Om jag skulle komma med en viggen i trollhättan till något företag o be om sponsring skulle dom be mig dra åt... ett ställe som man kanske inte ska skriva här
    Stockholm?


  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Hej,

    Jag har aldrig bett om sponsring från någon. Däremot fått väldigt positivt bemötande hos Norrköpings-trimmnings grabbarna, som är guld värd.

    Skulle någon vilja sponsra mig på ett eller annat sätt så skulle det va okey, men jag skulle nog inte ge mig upp på jakt efter sponsorer, då låter jag hellre bygget ta ett tag till.

    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

Liknande ämnen

  1. Icke aktivt 12V-uttag i 9-3?
    Av Krib i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 13:12
  2. [LÖST] Icke fungerande helljus OG9-3
    Av imported_Bergstrom i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 23:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •