Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Test körde utan Lmm.

  1. #21
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 627
    Medlem#
    8924
    Då är det inte helt otroligt om turbon vore trasig.

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 471
    Medlem#
    3456
    Har du kollat avgassystemet så de inte ar igentäppt?
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  3. #23
    Inget fel på turbon.
    Fick tips av nordic att skruva ut dp liten bit så avgaserna skull komma ut där, ett test för att se om det just va systemet som va kasst. Men ingen skillnad så då bör det ju inte va det.

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 949
    När du testat utan LMM har du kopplat ur sladden ur den, eller har du laggt den lös vid sidan om fortfarande kopplad? När man provar LMM i felsök så ska man bara koppla bort sladden, slå på tändningen eller starta motorn 2-3ggr så att motorlampan tänds och felkod på LMM uppstår, då går styret in i ersättningstabell och går på MAP-sensorerna istället.
    Prova också att farthållaren fungerar, fungerar inte denna så är bromsljuskontakt en kandidat till felkälla och även spjällhus.

  5. #25
    Prata ed nordic och angående det du nämner Larzzon så ska jag testa igen med att skruva ut dp en liten bit samt rycka slangen från wg och se vad som händer. Jag tog bort hela lmm så den satt inte på alls. Han på nordic nämnde också det med farthållaren och den fungerar som den ska.

  6. #26
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 627
    Medlem#
    8924
    Citat Ursprungligen postat av wilderness80 Visa inlägg
    Jag tog bort hela lmm så den satt inte på alls.
    Det var inte riktigt så vi menade. Vi får väl vara tydligare nästa gång

  7. #27
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 050
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312 Visa inlägg
    När du testat utan LMM har du kopplat ur sladden ur den, eller har du laggt den lös vid sidan om fortfarande kopplad? När man provar LMM i felsök så ska man bara koppla bort sladden, slå på tändningen eller starta motorn 2-3ggr så att motorlampan tänds och felkod på LMM uppstår, då går styret in i ersättningstabell och går på MAP-sensorerna istället.
    Prova också att farthållaren fungerar, fungerar inte denna så är bromsljuskontakt en kandidat till felkälla och även spjällhus.
    Gör som gazer säger först.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. Körde hem med turboras!
    Av Henka i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 22:07
  2. Nån som körde på kinnekulle?
    Av Per i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 10:16
  3. Körde på en sten
    Av Mizider i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 18:24
  4. Körde av vägen
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •