Då är det inte helt otroligt om turbon vore trasig.
Då är det inte helt otroligt om turbon vore trasig.
Har du kollat avgassystemet så de inte ar igentäppt?
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Inget fel på turbon.
Fick tips av nordic att skruva ut dp liten bit så avgaserna skull komma ut där, ett test för att se om det just va systemet som va kasst. Men ingen skillnad så då bör det ju inte va det.
När du testat utan LMM har du kopplat ur sladden ur den, eller har du laggt den lös vid sidan om fortfarande kopplad? När man provar LMM i felsök så ska man bara koppla bort sladden, slå på tändningen eller starta motorn 2-3ggr så att motorlampan tänds och felkod på LMM uppstår, då går styret in i ersättningstabell och går på MAP-sensorerna istället.
Prova också att farthållaren fungerar, fungerar inte denna så är bromsljuskontakt en kandidat till felkälla och även spjällhus.
Prata ed nordic och angående det du nämner Larzzon så ska jag testa igen med att skruva ut dp en liten bit samt rycka slangen från wg och se vad som händer. Jag tog bort hela lmm så den satt inte på alls. Han på nordic nämnde också det med farthållaren och den fungerar som den ska.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.