Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 118 av 118

Ämne: NordicTuning som sponsor och allt det innebär

  1. #101
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av BigPete Visa inlägg

    Med stängd menar jag att klubben inte informerar medlemmarna om vad som händer, och att resonemanget kring det brukar vara "det har bara styrelsen med att göra".



    Det låter väldigt vagt... Och var är infon till medlemmarna om det? Ett enkelt nyhetsbrev t.ex. hade varit perfekt för sånt.
    Det "händer" inte så mycket att informera om? Det var inbrott i klubblokalen. Den infon är ute. Det tar mycket tid och energi att återställa, inte bara gällande medlemsregister etc utan införskaffa det som försvann.
    Medlemshanteringen ses över och skall förbättras. Det finns det med info om.
    Medlemstidningen har legat lite på is men är på väg att återuppstå.
    Vi skall ha en monter på Elmia i påsk, och sedan är det premiär på Knutan den 12e.
    Det "händer" inte massvis, inga större intriger, skulle bli en tråkig såpopera. :-p

    Ang SP så ÄR det vagt. Info kommer självklart när så sig bör.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  2. #102
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Det "händer" inte så mycket att informera om? Det var inbrott i klubblokalen. Den infon är ute. Det tar mycket tid och energi att återställa, inte bara gällande medlemsregister etc utan införskaffa det som försvann.
    Det här dyker upp som en ursäkt lite då och då, men jag har faktiskt lite svårt att acceptera det.

    Vad exakt var det som försvann som är så svårt att införskaffa?
    Datorer, skrivare och dylikt finns ju överallt idag för inga pengar alls. Dessutom erbjöd jag klubben att sponsra med en ny dator om det nu var det som var problemet, men intresset var som vanligt väldigt svalt.
    Vad annars kan ha försvunnit som är så väldigt tidsödande att införskaffa igen, jag förstår det bara inte?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #103
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    hmmm

    Hur man än ser på det så är många medlemmar med just för att kunna nyttja sponsrings erbjudanden, samt den samlade kunskapen som finns på forumet. Att inte ta med ALLA som har något att erbjuda är ju bara "självmord" för om medlemmar inte får någon typ av "valuta" för medlems pengen så går dom ur eller blir inaktiva dvs skiter i vad som händer men jag är med ändå.
    Detta gynnar ingen, för att få en engagerad skara entusiaster krävs bra "omvårdnad" av medlemskapet.
    Jag har själv vankat av och an och funderat att bli medlem men inte sett mervärdet av detta (i dags läget).
    Jag har heller inte varit i kontakt med varken Nordic, maptunes eller speedparts, inte för att jag inte vill ha mer krut mm i min bil men jag har helt enkelt inte råd att kasta i deras prgm i min billiga 9-5 som jag hittade till ett underbart pris och är nöjd med.

    Men jag tycker dock att när man har en begränsad skara som inte växer i antal pga att märket slutat tillverkas, bör man försöka få till sig så många man bara kan av dessa SAAB ägare.

    Sett internationella SAAB klubbar där läggs det mer krut på relationsarbete de lägger t.o.m ut förkortade WIS avsnitt mm för medlemmar, har mekar dagar och massvis av bilmekaniker anslutna till sig där medlemmar får billigare service oxch reparationer mm .. klart att dom får medlemmar när man kan komma billigare undan med saker som ofelaktligen dyker upp.
    Bara en sån sak som en SAAB klubb i USA för bara en månad sedan hade .. fria SAAB märken för huv och baklucka för medlemmar. snacka om dragplåster...

    Nä lite mer medlems vård och mindre prestige tänk... det är omfamna allt o alla eller tyna bort och bli lämnade ensamma... För just nu är forumet det som är STCS och inte själva klubb verksamheten.

    Sen tror jag väl att detta är vad alla vill innerst inne att klubben ska bli lika bra som märket dom stolt vill samlas runt, för jag hoppas att det inte bara är för egen del styrelsen vill driva denna klubb ;-)

    så ta in alla sponsorer ni bara kan och låt i stället medlemmars bedömmnings flöde bestämma om dom ska vara kvar eller inte..

    mvh
    Jocke
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  4. #104
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Av respekt för de redan befintliga sponsorerns har vi valt att inte ta in fler företag som erbjuder liknande produkter/tjänster.

    Mvh Michael

  5. #105
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Men Maptun har ju inget problem med detta.
    Även om Speedparts må ha det så är det ju då bara 1 av 2 som säger emot. I värsta fall då, om denna väljer att hoppa av, så sitter man ju ändå där med 2 sponsorer i slutet av dagen.

    Nej Gustav, sluta ljug nu.

  6. #106
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Hej Michael

    Visst ska man respektera varandra, men jag tror ju inte att de sponsorer som finns blir av med kunder pga en till aktör. Däremot blir dom kanske piskade att sköta kund relationer. Tror att de som vill handla hos exempelvis MapTune fortsätter sin bana där trots att Nordic kommer in. Att eventuellt ta in Nordic gör väl att de som vill lämna in sin bil för uppgraderingar mm inte behöver ta sig ner till västra götaland för detta (tänker på medlemmar som bor i Uhr land). Vi pratar ju inte miljon kontrakt eller att de sponsorer som finns går omkull pga lite nyttig konkurens.. eller...

    Då är det väl värre för dom att så många kan göra det dom gör (off the grid) med egna/modifierade lånade prgm varor osv... skulle förstå mer om man satte stopp för detta i så fall.

    Denna debatt tror jag är hälsosam för klubb styrelsen borde märka att många bryr sig om klubbens framtid (vilket är super) och denna debatt kanske leder till fler aktiva som kan tänka sig dra ett större strå till stacken....

    Ni gör säkert ett jätte jobb och det ska ni ha Cred för, men ta hjälp av medlemmar via polls o liknande. Så slipper ni stå/sitta och förklara vissa ageranden....

    Mvh
    Jocke

    - - - Uppdaterad - - -

    Hej Michael

    Visst ska man respektera varandra, men jag tror ju inte att de sponsorer som finns blir av med kunder pga en till aktör. Däremot blir dom kanske piskade att sköta kund relationer. Tror att de som vill handla hos exempelvis MapTune fortsätter sin bana där trots att Nordic kommer in. Att eventuellt ta in Nordic gör väl att de som vill lämna in sin bil för uppgraderingar mm inte behöver ta sig ner till västra götaland för detta (tänker på medlemmar som bor i Uhr land). Vi pratar ju inte miljon kontrakt eller att de sponsorer som finns går omkull pga lite nyttig konkurens.. eller...

    Då är det väl värre för dom att så många kan göra det dom gör (off the grid) med egna/modifierade lånade prgm varor osv... skulle förstå mer om man satte stopp för detta i så fall.

    Denna debatt tror jag är hälsosam för klubb styrelsen borde märka att många bryr sig om klubbens framtid (vilket är super) och denna debatt kanske leder till fler aktiva som kan tänka sig dra ett större strå till stacken....

    Ni gör säkert ett jätte jobb och det ska ni ha Cred för, men ta hjälp av medlemmar via polls o liknande. Så slipper ni stå/sitta och förklara vissa ageranden....

    Mvh
    Jocke
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  7. #107
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Michael och Co, läs och ta åt er av de inlägg som 71Jojje och BigPete mfl skrivit.

  8. #108
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Tjenare Jocke!

    Tack för dina synpunkter!

    Vi skall tänka på detta när vi börjar arbetet i höst med att se över vilka potentiella sponsorer och rabattgivare vi har för 2016.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  9. #109
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Michael.
    Vassego.. ni gör ett gott arbete, men bör delegera ner saker på medlems nivå.. då ni faktiskt erbetar för dessa. Kan förstå att endel blir upprörda i ämnet för det handlar inte bara om fler företag utan att de som har vissa företag som leverantörer pga närhet, kvalité mm vill med klubb rabatt fortsätta handla där.
    Att som en relativt liten klubb luta sig på så få sponsorer är tufft... för det kan ju inte vara ekonomisk vinning som styr detta för det är inga pengar. Jag som företagare betalar mycket mer pengar per år i marknadsföring än vad sponsorerna här ger och får ändå mindre träffar på exakt rätt kundkrets...

    Jag vill denna klubbens bästa, för konceptet att samla så många SAAB ägare på samma ställe är lysande och borde leda till underbara möjligheter.
    Ska man se krasst på det är det så att ni utnyttjar sponsorer för lite... ni sitter i en sådan tron när det gäller förhandlingssits att NI är de som kan diktera villkor för företagen behöver er..

    keep up 4 the future of SAAB ownership future....

    mvh
    Jocke
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  10. #110
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Om ni undrar varför jag varit så tyst så är det för att jag fått ett ultimatum av ordförande i klubben.
    Reglerna säger att skadar man klubben eller klubbens medlemmar så har klubben rätt att dra in medlemskapet. Eftersom jag vill köra i sommar så tillåter jag att bli tystad. Regler är till för att följas.
    Tråden kan låsas och raderas om så önskas.

  11. #111
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Oj.. nog för att man kan kasta lite hårda ord.. men att det skulle skada någon... beror väl på virket. . Trodde mest du/ni inväntade telefon samtal som lovat.. ja uhr starka ord kan tydligen vara farliga.. hmmmm
    Senast redigerat av 71jojje den 2015-03-29 klockan 21:23. Anledning: fel stavat

  12. #112
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Hur blir det med Rolf ?Hur länge blir han bannad framförallt ?
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #113
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Hur blir det med Rolf ?Hur länge blir han bannad framförallt ?
    Tills jag får veta att allt mellan familjen Uhr och klubben är utrett via någon annan kommunikationsform än flertalet trådar på forumet.

    1 användare gillar detta inlägg


    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  14. #114
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Då kan du nog ta och lossa på bannen nu.
    Inkluderar detta hela familjen Uhr så kan du nog då problem. Michael har bara pratat med ett par stycken.

    Ps. Att lägga fram ett ultimatum med hot om total uteslutning om ämnet tas upp vidare är inte värt att kallas utrett i min värld. Men om det är det i din värld så kalla det gärna utagerat.

    Tråden bör låsas.

  15. #115
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Då kan du nog ta och lossa på bannen nu.
    Inkluderar detta hela familjen Uhr så kan du nog då problem. Michael har bara pratat med ett par stycken.

    Ps. Att lägga fram ett ultimatum med hot om total uteslutning om ämnet tas upp vidare är inte värt att kallas utrett i min värld. Men om det är det i din värld så kalla det gärna utagerat.

    Tråden bör låsas.
    Förhoppningsvis har ni i familjen en bra relation och kan förmedla det som du och Michael har pratat om.

    Vad som i min värld är inte relevant eftersom jag fortfarande bara driver forumet och inte har något med styrelsen att göra när det gäller sådant här.
    Jag ska bara höra vad Michael säger och sen är Rolf antagligen välkommen tillbaka.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #116
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Hmm tycker det inte alls låter utagerat..
    att tysta folk genom hot om avstängning måste vara tidernas sämsta utväg..
    har försökts många gånger i världsmästaren och alltid slutat illa..
    Denna lilla dispyt har bara lätt till att det luktar som om hundar är begravda .. nånstans. . Och massor av ugglor på loftet. .
    antar att strategin trots vad som framkommit på flera platser. Att medlemmar vill informeras.. är och förblir struts varianten.. synd..
    är inte det ett steg ifrån förening där medlemmar är med bestämmande och närmare något helt annat som är mer topp styrt..

    Synd i så fall

  17. #117
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    61
    Medlem#
    -
    redig soppa detta, inte för att jag fattar varför egentligen. handlar det inte om att få in pengar till klubben i slutändan?
    sen vilka företag som levererar vad borde spela mindre roll, det är inteckterna som räknas? den som betalar mest är huvudsponsor och blir mest exponerad och kan kanske ställa mer krav,den som betalar mindre syns mindre osv.
    eftersom villiga sponsorers pengar verkar vara olika värda ( eller inget värda alls ) så borde väl klubben ledande aktörer väga in vad som skrivs om de olika firmorna här på forumet?! enfirma har en tråd som handlar om extremt dåligt bemötande och beställningar som inte levererats en annan firman har trådar om delar som inte håller vad de lovar osv.alla firmor har sina anhängare och så kommer det alltid vara.
    men detta handlar ju om pengar in till klubben och har ingenting med att göra om firmorna leverarar liknande prylar, klubbmedlemmarna handla ändå hos sin favorit!

    om detta från klubbens sida bara handlar om rabatt hos företagen så är det illa. det kostar pengar och engagemang att driva en klubb och då bör väl alla pengar in vara värda att ta emot?!
    otalet elitklubbar inom svensk idrott har tagit emot pengar från tvivelaktiga företag och vista upp dess firma namn på tröjor och arenor .
    har verkligen lilla STCS råd att tacka nej till pengar in även om pengarna kommer från gnälliga norrköping?!?!
    Nordic ställer upp på kunder oavsett om bilarna rullar med deras program eller inte, har du problem med din bil är det bara att åka/ringa dit så får du hjälp med ditt problem eller vad du vill ha hjälp med. det är väl en sådan firma som klubben borde värna om??? nordic är inte någon stor firma med stora glamorösa lokaler, dom har hjärtat på rätt ställe när det gäller din bil och kunskapen att få din bil att gå bra. ( kolla lite i resultat listorna genom åren på olika evenemang så syns det vilken firma som får fart på saabarna )

    aja, fattar fortfarande inte vad problemet är, pengar in i kassan borde vara det klubben tänker på om de tänker på medlemmarna så det finns pengar till olika evenemang.
    saab 9-5 aero hirsch 04 300hk RL 100-150km/h 5,4sek 100-200km/h 15,3sek
    saab 9-5 aero SC hirsch 04 280hk RL 100-150km/h 6,4sek

  18. #118
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    På trådskaparens begäran låser jag tråden. Vid frågor så är min PM-inbox inte full ännu.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. SP som sponsor, service.
    Av SirMacke i forum Klubbfrågor
    Svar: 116
    Senaste inlägg: 2015-11-16, 15:04
  2. 93ss Fel på rattlås o allt va de innebär
    Av Böxx i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 12:57
  3. Nordictuning
    Av JackDaniels i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 15:28
  4. Skenförsäkrings tråden, och allt vad det innebär
    Av _Strongman_ i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 273
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 23:56
  5. Nordictuning har vårpriser, ska jag satsa (9-3 SS 2.0t)
    Av MiLi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •