Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 118

Ämne: NordicTuning som sponsor och allt det innebär

  1. #21
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Då förstår jag mycket väl varför Michael inte ville ha en motion av oss....

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Då förstår jag mycket väl varför Michael inte ville ha en motion av oss....
    Är ni medlemmar i föreningen? om inte så kan ni inte lämna in någon motion och då är helt naturligt att Michael inte vill ha någon motion.

    Man får intrycket av alla inlägg som görs i forumet att det är helt avgörande för er att bli sponsor kosta vad det kosta vill i kundrelationer.

    Du glömmer att även vi som är potentiella kunder läser inläggen och i alla fall jag blir lite fundersam på hur ni bemöter era evt blivande kunder som STCS i det här fallet.

    Jag är själv inte längre med i klubben

  3. #23
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Vad man än gör så är det någon som inte är nöjd, så det bryr jag mig inte mycket om.
    Hellre säga något och visa vart man står än att inte säga något. Det är våran stil. Passar det inte så passar det inte. Det är inte mer med det.
    Förstår inte vad problemet är. Tråden handlar om att vi ska få chansen att ge klubbens medlemmar rabatt, och du menar att vi förlorar kunder på detta?
    I så fall, lämna det till oss.

    // betalande medlem...

  4. #24
    Finns ju inget som hindrar att ni lämna rabatt till medlemmarna det är ju upp till varje företagare att lämna rabatt till vem/vilka man vill.
    Om ni förlorar kunder på ert agerande, kanske inte dom befintliga men evt nya.

  5. #25
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Bli sponsor åt svenska saabklubben. Det skulle vi med puffror under huven uppskatta...
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  6. #26
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 050
    Medlem#
    6220
    Ni måste ju inte vara officiella klubb sponsorer för att ge rabatt åt klubbens medlemar det är ju helt upp till er och inget klubben själva kan hindra.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299
    Citat Ursprungligen postat av Procedomani Visa inlägg
    Bli sponsor åt svenska saabklubben. Det skulle vi med puffror under huven uppskatta...
    Precis min åsikt.
    Bytte från STCS till Saabklubben för några år sedan eftersom jag som gammelbilsägare har förmånligare "rabatter" hos den andra klubben. Även om det är mångaa gammelbilar i Saabklubben är det ändå ganska många som har även nyare Saabar så det borde finnas intresse även för rabatter till nyare bilar.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #28
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Procedomani Visa inlägg
    Bli sponsor åt svenska saabklubben. Det skulle vi med puffror under huven uppskatta...
    Hej bra ide, men ta och kolla er maillåda, annars finns jag på rolf.uhr@nordictuning.com
    Swedish performance

  9. #29
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    I övrigt vill jag tillägga att det finns anledning att tagga ner lite. Sanningen i hela denna soppa kommer att avslöjas i sinom tid. Fåglar kvittrar som alla vet oavsett om vi vill det eller inte. Och det kan jag säga,,, sanningen är inte den vi alltid tror den vara!

    Nu ser vi framåt att träffas på Knutstorp som sagt, det dryga bråkiga Saabälskande Nordicgänget och alla andra. Må racet starta!
    Swedish performance

  10. #30
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero Visa inlägg
    Det kan det mycket väl vara.

    Har du kontakt med styrelsen är det styrelsens beslut (verkar var vad som hänt i detta fall)
    Skriver du en motion till årsmötet så är det medlemmarnas beslut hur det ska hanteras.

    Tror du (och troligen fler med dig) behöver läsa på vad en motion i en ideell förening innebär
    Jo då, vi vet hur en demokrati fungerar, man lämnar in en motion , går på årsmötet, motionen behandlas, man röstar och får finna sig i det beslutet som blir. Kontentan av detta är att går man inte på årsmötet och röstar så har "man sig själv" att skylla, såvida det inte är Svenska regeringen det gäller förstås, de har instiftat egna regler, kanske där denna styrelse hämtat sina idéer ifrån?
    Dags att flytta årsmötet till annan ort kanske. Bara en tanke.
    Swedish performance

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299
    Citat Ursprungligen postat av nordictuning Visa inlägg
    Jo då, vi vet hur en demokrati fungerar, man lämnar in en motion , går på årsmötet, motionen behandlas, man röstar och får finna sig i det beslutet som blir. Kontentan av detta är att går man inte på årsmötet och röstar så har "man sig själv" att skylla, såvida det inte är Svenska regeringen det gäller förstås, de har instiftat egna regler, kanske där denna styrelse hämtat sina idéer ifrån?
    Dags att flytta årsmötet till annan ort kanske. Bara en tanke.
    Utifrån den hord av "Nordicanhängare" som uttryckt sin ilska på FB och forum sista veckan kan det knappast vara något problem att rösta ner en motsträvig styrelse i frågan.

    Citat Ursprungligen postat av nordictuning Visa inlägg
    Dags att flytta årsmötet till annan ort kanske. Bara en tanke.
    Det kan du också lämna in en motion om

    Det jag vill ha sagt är att alla medlemmar har samma möjligheter att påverka klubbens inriktning och verksamhet. Men det kräver att engagemanget läggs i klubben (vid t.ex. årsmötet) istället för att vräka ur sina aggresioner på sociala medier. Klubbens företrädare är precis som regeringen demokratiskt framröstad.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981
    Lite som Rolf nämner så kanske årsmöten borde ske centralt gentemot geografisk koncentration av medlemmarna??? Bara en tanke

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312 Visa inlägg
    Lite som Rolf nämner så kanske årsmöten borde ske centralt gentemot geografisk koncentration av medlemmarna??? Bara en tanke
    Just detta har jag faktiskt tänkt att lägga som motion till kommande årsmöte.

    Dagens upplägg gör att klubben mer känns som "Saab Turbo Club of Västra Götaland"..

    Jag vet att klubben ber om mer hjälp utifrån, men jag tror många drar sig från att ställa upp då det väldigt mycket känns som att det är extremt internt allting.

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  14. #34
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Detta var ett ärende under planeringshelgen. Eventuellt skulle årsmötet kunna bli i Lund i år. Mer om det senare dock.

  15. #35
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av slipztream Visa inlägg
    Just detta har jag faktiskt tänkt att lägga som motion till kommande årsmöte.

    Dagens upplägg gör att klubben mer känns som "Saab Turbo Club of Västra Götaland"..

    Jag vet att klubben ber om mer hjälp utifrån, men jag tror många drar sig från att ställa upp då det väldigt mycket känns som att det är extremt internt allting.


    har du nått konstruktivt förslag var?

  16. #36
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Detta var ett ärende under planeringshelgen. Eventuellt skulle årsmötet kunna bli i Lund i år. Mer om det senare dock.
    Jo det låg ju bra mycket närmare Norrland.....

    Regeringen ligger ju i Stockholm som då teoretiskt borde ligga mitt i. (Fast vi västernorrlänningar vet bättre... Torpsham......) Så går det inte att sammanstrålas i Fjollträsk? Är väl kanske ungefär lika långt för alla att åka...
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  17. #37
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av Procedomani Visa inlägg
    Jo det låg ju bra mycket närmare Norrland.....

    Regeringen ligger ju i Stockholm som då teoretiskt borde ligga mitt i. (Fast vi västernorrlänningar vet bättre... Torpsham......) Så går det inte att sammanstrålas i Fjollträsk? Är väl kanske ungefär lika långt för alla att åka...

    du inser kanske inte att det är strax över 60 mil från malmö till stockholm men bara 38 mil från timrå till stockholm? Och jag TROR att det bor fler medlemmar i Malmö trakten än runt timrå...

    regeringen ligger tokfel kontra befolkningscentrum..


    jönkköping kanske? 30 mil från fjollträsk och 30 min från malmö. lika jävligt för alla.

  18. #38
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Jo för det finns inga medlemmar i Umeå..... som är Saab-klubbens största regionklubb....? Men det kanske är annat för Stcs....?!?!?
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  19. #39
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    på gott och ont är STCS inte saabklubben. som för övrigt ocksp har sitt årsmöte i trollhättan...

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Norr om dalälven existerar inte för "sörlänningar" sen hur många vi är så skall väl vilkoren vara lika för alla eller ??
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

Liknande ämnen

  1. SP som sponsor, service.
    Av SirMacke i forum Klubbfrågor
    Svar: 116
    Senaste inlägg: 2015-11-16, 15:04
  2. 93ss Fel på rattlås o allt va de innebär
    Av Böxx i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 12:57
  3. Nordictuning
    Av JackDaniels i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 15:28
  4. Skenförsäkrings tråden, och allt vad det innebär
    Av _Strongman_ i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 273
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 23:56
  5. Nordictuning har vårpriser, ska jag satsa (9-3 SS 2.0t)
    Av MiLi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •