Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 117 av 117

Ämne: SP som sponsor, service.

  1. #101
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av Mattias D Visa inlägg
    Hej.

    Vill passa på att skriva något positivt. Tycker denna leverantör får fyra av fem SAABar den sista kan de få när de börjar svara i telefon.

    För ett par månader sedan har jag återupptagit SAAB intresset och köpt ett par bilar som behöver lite omvård o delar. Givetvis kollade jag runt och SP verkade vara den leverantör som var mest intressant.

    Jag blir förvånad över alla klagomål! Givetvis förstår jag att vissa tycker det inte är bra när de inte svarar i telefon, detta beror troligen på att det valt den linjen för att hinna leverera alla order och hålla låga priser.
    Jag har vid flera tillfällen ställt frågor via mail till SP och alltid fått svar inom ok tid, dvs ett par timmar tom kl 21,00 på kvällen.

    Stort pluss.

    Mattias
    Jag håller med dig, jag har aldrig haft problem med Speedparts under de ca 10 år jag använt dom...fram tills nu. Något har hänt i negativ bemärkelse helt enkelt.

  2. #102
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    det är inte konsekvent dålig servie som sagt. jag har haft otaliga små och stora problem med dom sen jag började handla där i början av 2008.

  3. #103
    Det går verkligen upp och ner där... Beställde torkarblad i tisdags och hämtade dem igår. Andra saker är det väldiga problem med och som alla har skrivit så "skiter" sig kommunikationen sig ofta då... Det är lite lotto! Går det så går det..

  4. #104
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Själv är jag skitnöjd med Speedparts hittills.

    Likväl fortsätter styrelsemedlemmar och förtroendevalda inom STCS att likväl, och ofta, att "dividera" här publikt. Ofta med haranger och meningar som inte platsar publikt för ett förtroende för STCS.
    Så vad exakt tycker du vi ska göra då?

    Du är ju nöjd, så att du inte ser någon anledning att klaga förstår jag. Men dom medlemmar som blivit blåsta på tusentals kronor, vad tycker du dom ska göra? Hålla käften och lägga en ny beställning? Har du en bra lösning så är vi väldigt många som är intresserade av att höra den.

    Citat Ursprungligen postat av Lufto
    Ni borde skärpa er. Så här gör man inte inom en klubb eller förening. Punkt slut.
    Jag håller faktiskt inte alls med, jag anser att det är *exakt* så här man gör i en klubb eller förening. Är man missnöjd så klagar man, ser man ett problem så påpekar man det, och har man kritik så framför man den. Klubben lyssnar och för sen sina medlemmars talan.
    Jag vet inte hur du anser att en klubb ska fungera, men även där lyssnar jag om du behagar berätta.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #105
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 531
    Medlem#
    9481
    Jag blir också förvånad över att bara för vissa har fått det som man beställt så är man nöjd och tycker SP funkar skitbra.

    Jag beställer grejer från Maptun istället, grejerna kommer lika fort eller fortare, man behöver inte oroa sig för att betala med kort och man får paketen mycket väl inslagna och i fint skick, maptun är långt bättre på alla punkter frånsett en punkt, och det är priset, ofta är SP billigare på många grejer, priset är ju dock inte allt, jag betalar gärna mer för att få mina grejer hela och välpackade och att man slipper att bli pissad på den dagen nått av det man köpt går sönder.

    Sen kan man ju undra hur man ska få till en förändring om man inte får nämna nått om sponsorer, SP har ju tidigare satt upp div regler om vem som får bli sponsor osv till klubben, det har iaf sagts så i vissa trådar, då tycker jag även att man kan ställa tämligen höga krav tillbaka, det är ju inte senaste veckan SP börjat krångla, det går ju många år tillbaka i tiden.
    Ganska uppenbart att klubben och SP på nått sätt varit väldigt nära en gång i tiden, kanske är så fortfarande?

    Som jag sa några inlägg tidigare, SP lever till stor del på att de är sponsorer till div Saabklubbar, en nätbutik med de betygen SP har blir inte långlivad om man inte haft klubbarna som slussade dit kunder.
    Senast redigerat av Pumba den 2015-11-13 klockan 16:47.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #106
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    På vilket sätt skulle det lösa problemet? STCS problem är väl att det är just så man under många år har hanterat problem, och det har ju uppenbarligen inte fungerat.
    Dom som har betalat tusentals kronor till Speedparts men fortfarande inte fått sina varor är nog inte så intresserade av att "gräva ner stridsyxan" såvida det inte innebär att dom får det dom betalat för eller pengarna tillbaks.

    (Jag påpekar direkt att detta inte är en pik mot nuvarande styrelse, problemen har funnits långt innan dom kom på plats)
    Eftersom detta hatr varit ett stående inslag på forumet under de snart 15 år jag varit med, så har iallalfall jag insett att styrelsen och speedparts gillar varann för mycket för att någon förändring skall komma till. Vilken svågerpolitik som ligger bakom lär vi aldrig få reda på. Öppenhet? Nja, inte i detta fall. Detta oavsett ordförande/styrelse.

    Hönsgård? Tycker jag inte då kritiken verkar vara befogad och inte direkt är någon enstaka händelse.

    Så varför ödlsa sin energi på något som inte kommer hända. Det finns så mycket annat i världen att lägga sin energi på.
    DET var min poäng.

    Kramas i trafiken!

    3 användare gillar detta inlägg


    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  7. #107
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Men dom medlemmar som blivit blåsta på tusentals kronor, vad tycker du dom ska göra? Hålla käften och lägga en ny beställning? Har du en bra lösning så är vi väldigt många som är intresserade av att höra den.
    ARN, Allmänna Reklamations Nämnden.

    Är det verkligen på fullt allvar du menar att STCS medlemmar låter sig blåsas på pengar och inte bryr sig?

  8. #108
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Så vad exakt tycker du vi ska göra då?

    Du är ju nöjd, så att du inte ser någon anledning att klaga förstår jag. Men dom medlemmar som blivit blåsta på tusentals kronor, vad tycker du dom ska göra? Hålla käften och lägga en ny beställning? Har du en bra lösning så är vi väldigt många som är intresserade av att höra den.



    Jag håller faktiskt inte alls med, jag anser att det är *exakt* så här man gör i en klubb eller förening. Är man missnöjd så klagar man, ser man ett problem så påpekar man det, och har man kritik så framför man den. Klubben lyssnar och för sen sina medlemmars talan.
    Jag vet inte hur du anser att en klubb ska fungera, men även där lyssnar jag om du behagar berätta.
    Jag tycker fler saker (men det är ju er klubb).

    1. Interna saker tar man internt.
    2. Man smutskastar INGEN...utan beter sig professionellt.
    3. Saker som är av ekonomiskt intresse, tex potentiella sponsorer, håller man inom styrelse och gärna inte smutskastar publikt i sitt eget forum.
    4. Medlemmar bör inte vara aggressiva mot sin klubbordförande publikt. (Se punkt 1)
    5. Klubbordförande bör inte publicera kommentarer publikt (heller) där man har divergerande åsikter som kan äventyra eller "störa" klubbintresse.

    Jag kan vidareutveckla.

    /Lufto

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Lufto den 2015-11-13 klockan 22:21.

  9. #109
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 531
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Jag tycker fler saker (men det är ju er klubb).

    1. Interna saker tar man internt.
    2. Man smutskastar INGEN...utan beter sig professionellt.
    3. Saker som är av ekonomiskt intresse, tex potentiella sponsorer, håller man inom styrelse och gärna inte smutskastar publikt i sitt eget forum.
    4. Medlemmar bör inte vara aggressiva mot sin klubbordförande publikt. (Se punkt 1)
    5. Klubbordförande bör inte publicera kommentarer publikt (heller) där man har divergerande åsikter som kan äventyra eller "störa" klubbintresse.

    Jag kan vidareutveckla.

    /Lufto
    1: Eftersom vi är medlemmar och detta är vårat forum så är det ju internt, vi sitter ju inte och mailar till varandra eller dyl utan kontakten internt i klubben är ju till stor del forumet.
    2.-
    3. styrelsen måste ju få sin input från fler ställen än att man blir kliad av någon kompis, vi har ju en sponsor som inte är bra men som styrelsen gång på gång försvarar, måste ju ligger mer bakom än några 1000-lappar i sponsring.
    4. finns ju inte många andra sätt att vara kritisk, tex så bryr ju sig inte ens klubbordförande om att svara när man blir tillfrågad, trots att det skrivs i andra delar av forumet, så iaf jag tolkar det som ett ointresse i att lösa nått som medlemmarna har problem med, antagligen är det väl ganska jobbigt att ta tag i det.
    5. klubbordförande kunde göra det ganska enkelt för sig genom att besvara frågor kort och koncist, det blir som någon form av dimma kring mycket som lämnar många frågor obesvarade, om det är svårt att tex reda i hur man ska hantera SP så är det väl enklare att bara säga att styrelsen är medveten om problemen men vi har svårt att göra något, som jag läser inläggen från styrelseordförande så har man tagit på sig att göra något, då förväntar jag mig även att det görs något, vill man inget göra så får man väl kommunicera det istället för att ingjuta falska förhoppningar.

    Information tror jag skulle lösa mycket.

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Pumba den 2015-11-14 klockan 19:21.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #110
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Jag tycker fler saker (men det är ju er klubb).

    1. Interna saker tar man internt.
    2. Man smutskastar INGEN...utan beter sig professionellt.
    3. Saker som är av ekonomiskt intresse, tex potentiella sponsorer, håller man inom styrelse och gärna inte smutskastar publikt i sitt eget forum.
    4. Medlemmar bör inte vara aggressiva mot sin klubbordförande publikt. (Se punkt 1)
    5. Klubbordförande bör inte publicera kommentarer publikt (heller) där man har divergerande åsikter som kan äventyra eller "störa" klubbintresse.

    Jag kan vidareutveckla.

    /Lufto
    Tycker du har helt fel!

    Öppenhet måste vara målsättningen i en förening. Har man problem så tar man tag i det. Finns inget annat sätt att få upp problemen till ytan än att skriva i klubbens forum så tar man det där. Den här forumdelen är dessutom specifikt till för Ris & Ros gällande de kommunikationskanaler klubben har till förfogande. Om det här forumet enbart var för medlemmar vore inte ens din kommentar nåt att diskutera eftersom du inte skulle kunnat skriva den om du inte är medlem. När klubben tillhandahåller andra sätt för medlemmarna att diskutera problem eller åsikter utan insyn från icke medlemmar så tas det såklart där. Tills dess får vi nöja oss med forumet.

    Sen håller jag med Perr. Det finns för gamla och täta kopplingar mellan Speedparts och STCS styrelse för att SP ska löpa nån risk att åka ut som sponsor. Det är jäkligt trist att det ska vara så för i det här läget tar STCS rejält med stryk p.g.a. SP. Oförmågan att ta tag i problem och oförmågan att kommunicera på ett bra sätt till oss medlemmar gör att man inte blir speciellt sugen på att sponsra klubben med ytterligare en årsavgift.

    3 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Roger #2378 den 2015-11-14 klockan 21:55.

  11. #111
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Återkoppling till Tornros. Nu har jag beställt igen...

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Beställde lite packningar från SP förra veckan. Kom på en dag. Hittills har jag endast goda erfarenheter. Tänkte beställa lite mer på måndag. Priset är MYCKET under MTP. Men när jag läser denna tråd blir jag tveksam. Är servicen bra nu?


    Bra att ni skall prata. Fast det upplevs som mycket prat men lite verkstad. Nu vill jag gärna få en status-uppdatering.
    Har du återhämtat dig tillräckligt för det, efter festligheterna Törnros? :-) (kunde inte missa den chansen hi hi)
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Min uppfattning är att deras leveranser nu är bättre.

    Dessutom har dom öppnat butiken för avhämtning av beställda varor.

    Så denna aktivitet har jag inte prioriterat.

    Min tid har jag lagt på andra klubbrelaterade saker.

    Mvh Michael
    Gjorde en ganska enkel beställning, som jag sade. Levererades snabbt och bra packat. Som vanligt snabbt. Tyvärr saknades en del i en sats... Meddelade SP exakt vad omedelbart och bad dem skicka.

    Det har hänt mig tidigare under åren, och har alltid ordnats snabbt och bra. Men denna gång blev jag förvånad! (eller kanske inte efter att ha läst här). Först ansåg de att jag inte skulle ha den saknade artikeln, för den ingick inte på hemsidan. Fick skicka en skärmdump för att bevisa att jag hade rätt, den finns visst där. Något svar på detta har inte kommit, trots påminnelser på mail. Inget svar på telefon, så jag har mailat. I fredags skickade de något enligt info från posten. Det tog bortåt en vecka. Får hoppas att de skickat rätt pryl.

    - Så, nej, det är inte bättre nu.
    - Snabb leverans. Ja. Vilket flera säger här.
    - Men långsamt och dålig support efter beställning/leverans.

    Hoppas ni har nytta av denna info i kontakterna med SP.

    Jag tillhör dem som gärna ser lite mer info från STCS´s SP ansvarig här. Men jag är inte intresserad av alla detaljer i den kommunikationen.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  12. #112
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 139
    Medlem#
    8758
    Jag måste säga att jag tycker hela problemet är märkligt. Det är nog så att så gott som alla i den här diskussionen VILL att det ska fungera bra att handla hos SP, och det slutar ju ändå med att leveransproblem äter på SPs vinst. Varför kan inte SP hantera de oundvikliga problem som alltid kommer att uppstå på ett direkt och öppet sätt? Om man levererat fel eller inte levererat i tid så är det ändå uppenbart, att bråka med kunden ändrar ju inte detta.

    (Anledningen till talesättet "Kunden har alltid rätt, även om han har fel" är ju för att det i de allra flesta fallen långsiktigt leder till lägre vinst att bråka med en kund även om kunden har fel, badwillen kostar normalt mer än det kostar att byta ut en hel vara.)

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  13. #113
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    En sak till. HeRmAN har rätt.
    Min erfarenhet är att STCS styrelse är för stor redan. Den borde minskas till max 5 ledamöter, inkl ordförande. Fler än så inverkar negativt på effektiviteten i styrelsearbetet.

    Att ha en person med uppgiften att vara ansvarig för sponsorer och rabatter låter jättebra.
    Men om det är den enda uppgiften bör det vara en funktion utanför styrelsen, som rapporterar till styrelsen. Vilket dessutom har fördelen att styrelsen kan tillsätta en sponsringsansvarig för den tid det behövs. Helt enkelt uppdra åt en lämplig medlem att sköta detta och inget annat. När det behövs och bara då.

    På samma sätt kan man tillsätta andra funktionärer. Typ redaktör för TT. mm.

    (Jag har ganska mycket erfarenhet av arbete som styrelseordförande i företag, föreningar och intresseorganisationer inom och utom landet. Om nu någon undrar varför jag skriver detta. Med hög OT% :-))
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #114
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Låter som snart ALLA är med i STCS styrelse.

    /Lufto

  15. #115
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Låter som snart ALLA är med i STCS styrelse.

    /Lufto
    Tänk vad bra allt skulle fungera då, inga problem med SP eller annat ;-)

    MVH Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  16. #116
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Jag tycker fler saker (men det är ju er klubb).

    1. Interna saker tar man internt.
    2. Man smutskastar INGEN...utan beter sig professionellt.
    3. Saker som är av ekonomiskt intresse, tex potentiella sponsorer, håller man inom styrelse och gärna inte smutskastar publikt i sitt eget forum.
    4. Medlemmar bör inte vara aggressiva mot sin klubbordförande publikt. (Se punkt 1)
    5. Klubbordförande bör inte publicera kommentarer publikt (heller) där man har divergerande åsikter som kan äventyra eller "störa" klubbintresse.

    Jag kan vidareutveckla.
    Vi har väldigt skilda åsikter om hur en klubb/förening bör fungera.
    Jag är mer för öppenhet och ärlighet än stängda dörrar.

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  17. #117
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Alltså. Exakt vad tycker ni att styrelsen skall göra gentemot SP? Törnros har meddelat att diskussioner förs/har förts med SP och våra farhågor har framförts. Vad tycker ni är nästa steg? Säga upp rabattavtalet? Jag skulle vilja påstå att det är en helt huvudlös taktik då så pass många har positiva erfarenheter av SP. Visst, det är fler än förr som har problem, men det måste ju vara något som skall skötas mellan SP och deras kunder, ARN är en jättebra väg att gå.

    Om det finns så pass många som upplever att SpeedParts är en större belastning än tillgång för klubben så borde ni väl inte ha några problem att få igenom en motion om att de skall tas bort från avtalen. Det är otroligt lätt att skicka in motionen till årsmötet, se till att göra det alla ni som har diverse åsikter.

    Vad gäller att gaffla på ett forum så är det ju _inte_ den primära kommunikationsvägen mellan klubbledning och medlemmar. Att det är mindre bra att diskutera klubbinterna saker på ett forum som dessutom är sökbart direkt på de stora söktjänsterna är ju ännu sämre.

    Öppenhet kommer aldrig att gälla på detta forum (om man nu menar direkt insyn i styrelsens förhandlingar med sponsorer och rabattgivare eller annat styrelsearbete).
    Jag har _aldrig_ varit med i en klubb som basunerar den typen information på nätet. Vill man ta reda på vad som avhandlats på styrelsemötena får man begära ut styrelseprotokollen. Vill man förändra får man engagera sig och framförallt komma på årsmötena. Gillar man inte hur klubben sköts så röstar man mot omval på styrelsen och/eller yrkar på att inte ge dem ansvarsfrihet eller slutar man helt enkelt vara medlem.

    Så länge vi inte kan skilja ut de som är faktiska klubbmedlemmar från de som inte är det så kommer vi aldrig kunna avhandla klubbinterna frågor på forumet.

    Denna forumavdelning är dessutom till för att diskutera forumet som sådant (och hemsidan) och inte klubbinterna frågor.

    Med det anser jag att den här frågan är diskuterad tillräckligt, i felaktigt forum och stänger härmed denna diskussion.

    8 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2019-09-04, 21:27
  2. Svarar någon på "sponsor"?
    Av Soundcorp i forum Klubbfrågor
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •