Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 117

Ämne: SP som sponsor, service.

  1. #1
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988

    SP som sponsor, service.

    Ja, SP har vi hyfsade rabatter hos men de är helt omöjliga att få kontakt med.
    Har i flertalet veckor försökt ringa och maila utan svar. Jag har fått 1 svar på 11 mail. Ringer man får man antingen en röst som säger att de inte har möjlighet att ta samtalet, eller så ringer det bara i oändligheten.
    Det tog dem nästan en vecka att skicka en order där allt fanns i lager.
    Inte första, andra eller tredje gången heller, utan ofta.

    Lite mer press på sponsorn så man får lite service kanske?

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Det finns en väldigt lång tråd om bristen på service från SP och den frågan borde hanteras av sponsoransvarig/styrelsen
    Finns ingen anledning att starta ännu en tråd i ämnet

    Speedparts service under all kritik!!

    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-03-11 klockan 10:58.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Definitionen av ett seriöst företag idag är hur lite dom bryr sig om vad folk tycker. Speedparts är på toppen av den kedjan.

  4. #4
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988
    I den tråden har jag inte sett någon ansvarig kommentera det hela. Jag tycker att en sponsor ska ha bra service.

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av SirMacke Visa inlägg
    I den tråden har jag inte sett någon ansvarig kommentera det hela. Jag tycker att en sponsor ska ha bra service.

    Håller med att ansvarig i klubben bör agera, nödvändigtvis inte genom att posta allt i tråden.

    Se även detta inlägg
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-03-11 klockan 11:41.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Så länge man inte kommenterar det så kan man låtsas som att man inte ser det. Ett riktigt skitagerande rent ut sagt.
    Man besvärar sig inte ens att hitta på en ursäkt.

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Exakt vilka dialoger som förs med sponsorer och rabattgivare finns det ingen som helst anledning att skylta med i ett publikt forum, se det som "företagshemligheter". När det finns något att informera klubbens medlemmar om så gör klubben det på det sätt som klubben anser är lämpligast.

    Man måste förstå att det här forumet, liksom facebookgruppen är fria för alla att läsa, och vi vet inte alls vem som är betalande medlem och faktiskt har rätt att ta del av information från klubben, och därför postas heller inte sådan information som endast är avsedd för klubbens medlemmar i dessa media.

  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Och det viktigaste är inte vad som informeras till medlemmarna utan att dialog förs och att det i slutändan blir ett resultat som kommer medlemmarna tillgodo
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Exakt vilka dialoger som förs med sponsorer och rabattgivare finns det ingen som helst anledning att skylta med i ett publikt forum, se det som "företagshemligheter". När det finns något att informera klubbens medlemmar om så gör klubben det på det sätt som klubben anser är lämpligast.

    Man måste förstå att det här forumet, liksom facebookgruppen är fria för alla att läsa, och vi vet inte alls vem som är betalande medlem och faktiskt har rätt att ta del av information från klubben, och därför postas heller inte sådan information som endast är avsedd för klubbens medlemmar i dessa media.
    Instämmer där.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  10. #10
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Exakt vilka dialoger som förs med sponsorer och rabattgivare finns det ingen som helst anledning att skylta med i ett publikt forum, se det som "företagshemligheter". När det finns något att informera klubbens medlemmar om så gör klubben det på det sätt som klubben anser är lämpligast.

    Man måste förstå att det här forumet, liksom facebookgruppen är fria för alla att läsa, och vi vet inte alls vem som är betalande medlem och faktiskt har rätt att ta del av information från klubben, och därför postas heller inte sådan information som endast är avsedd för klubbens medlemmar i dessa media.
    Dock borde klubben gå ut officiellt med att man är medveten om problemet och att åtgärder kommer att vidtas.
    Som det är nu börjar missnöjet med SP att spilla över till ett missnöje med STCS eftersom vi medlemmar är av uppfattningen att klubben ignorerar problemet.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Det är kanske tystnaden (som uppfattas som att problemet ignoreras) som gör att många tvekar i sitt medlemskap. Detta bör betänkas att härleda till affärshemligheter låter mer som något som skulle komma från phermenta om doktorhatt osv.
    Att vara öppen är att visa alla (även icke medlemmar) att man bryr sig om sina medlemmar och på så sätt vinna nya medlemmar som värvar nya medlemmar osv.

    Att gömma sig bakom , någon som inte är medlem kan se vad som händer funkar ju inte 2015 detta fattade till och med facken 2009.
    Offentlighet är vinnande när man vill ha fler som sluter upp runt exempelvis en förening.
    Nu menar jag inte att man ska lägga ut hela strategin och all kommunikation, men öppet gå ut och säga detta ser vi som ett problem och vi ska ta tag i detta!! och sedan göra det ASAP är bara WIN scenario för klubben.
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  12. #12
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Jag är numera ansvarig för Sponsorerna samt Rabattgivarna.

    Dialog har förts sedan ett tag tillbaka med Speedparts.

    Vi tror på en klar förbättring inom kort.

    Mvh Michael

  13. #13
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Detta skrevs i en annan tråd om samma ämne och är så klockrent.

    Citat Ursprungligen postat av Slave_joe Visa inlägg
    Man skriver så bara för att bygga upp förhoppningar så man inte ska springa nån annanstans och handla, men som troligtvis bara slutar i besvikelse...

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Hej Michael..
    Det är väl ändå nonchalant att bättring ska ta så lång tid. eller?
    Det är acceptabelt hos mina barn som inte vill lyssna på föräldrar/vuxna, men företag som lever på sina kunder!

    Nja SP har ett bra utbud lika så MT och bra rabatter, men sköter man inte kund relationer tycker jag att man lika gärna kan bryta samarbete, för då är dom inte intresserade av klubbens medlemmar mer än som levande reklampelare.

    Man kan faktiskt lägga krav på de som ska vara sponsorer..... likväl som sponsorer har krav på att få synas och tillgång till klubbens "kund register".

    SAAB ägare blir inte fler och som säljare av SAAB delar mm borde vi vara GULD värda ..

    mvh
    Jocke
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  15. #15
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Vem är "MT"?

    maptunparts?

    det finns saab turbo inann 1994 med. där har Speedparts ofantligt mycket medans Maptunparts har typ en kopparbricka.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    ahhh meeeen

    var inget pekande mot specifika företag. bara ett konstaterande att medlemmar har rabatter som är bra.
    Men om inte kundvård osv sköts spelar rabatter ingen roll för kunderna uteblir i alla fall....

    så även om vissa har bra utbud och bra rabatter. om dessa vissa inte tar hand om sina kunder kommer dessa vissa förlora kunder trots att dessa vissa har
    bra erbjudanden ... som fri glass vid köp över 200000:-
    aleconfused
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  17. #17
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Jag är numera ansvarig för Sponsorerna samt Rabattgivarna.
    Dialog har förts sedan ett tag tillbaka med Speedparts.
    Vi tror på en klar förbättring inom kort.
    Mvh Michael
    Detta är en mycket viktig punkt för mig personligen och en förbättring är det minsta vi förväntar oss.


    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Detta skrevs i en annan tråd om samma ämne och är så klockrent.
    +1 på den Kalle

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    det finns saab turbo inann 1994 med. där har Speedparts ofantligt mycket medans Maptunparts har typ en kopparbricka.
    Detta är också en viktig punkt för många medlemmar, dvs att det finns ett brett utbud av delar till så många modeller som möjligt.
    Det finns ju alltid en risk med att någon vill sälja de prylar man tjänar mest pengar och ingen vill sälja småfjädrar, packningar och clips som kan vara avgörande för att få ut bilen på gatan.
    Och det är lika viktigt att man för ett snabbt och tydligt besked om och när leverans kan ske så man vet om man lugnt kan vänta på en avi eller om man måste börja jaga delen på annat håll.


    Skall jag vara helt ärlig tror jag att det bästa för både SP och STCS medlemmar vore att SP fick ny engagerad ägare med genuint intresse för människor och Saabar i kombination.
    Det och att STCS skapar ett tätt samarbete med Saabklubben tror jag skulle trygga reservdelsförsäljningen för klubbens medlemmar!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #18
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94
    Fast du kan ju inte bara be ägaren dra åt helvete det är ju hans företag.
    Däremot kanske en ny chef där och nuvarande ägare som ägare.
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  19. #19
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    och att STCS skapar ett tätt samarbete med Saabklubben tror jag skulle trygga reservdelsförsäljningen för klubbens medlemmar!
    personligen tror jag på en gradvis medlemsflytt till saabklubben. framförallt vi med tex og900or har större fördel av att vara med i Saabklubben som har samma rabatt hos Speedparts men dessutom den egna klubbshoppen som är fantastisk

  20. #20
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    personligen tror jag på en gradvis medlemsflytt till saabklubben. framförallt vi med tex og900or har större fördel av att vara med i Saabklubben som har samma rabatt hos Speedparts men dessutom den egna klubbshoppen som är fantastisk
    Det kan vara dags för detta.

Liknande ämnen

  1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2019-09-04, 21:27
  2. Svarar någon på "sponsor"?
    Av Soundcorp i forum Klubbfrågor
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •