Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 117

Ämne: SP som sponsor, service.

  1. #61
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 481
    Medlem#
    5254
    Tack! Äntligen ett något informativt svar!
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  2. #62
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Tjenare David!

    Att Speedparts numera har bytt ägare tror jag kommer att göra gott för kundsupporten.

    Mvh Michael
    Väcker denna frågan igen för att inte urvattna en annan tråd jag har som SP och deras service.

    Vad har egentligen konkret hänt?

    Det syns inget ägarbyte?

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej @MultiMan!

    Jag för en dialog med Micke.
    Bland annat ska vi göra ett reportage kring vad som händer på Speedparts, nyheter, produkter med mera.
    Vi ska också berätta om vem Micke är samt hoppas med detta få upp hans ögon för vad det betyder för klubbens medlemmar att Speedparts närvarar på klubbens aktiviteter.

    Vi har kommit överens om att fortsätta vår dialog efter att Saabfestivalen är genomförd.

    Fram tills dess är mitt och mångas fokus att förbereda oss nu på den kommande festivalen.

    Mvh Michael
    Hur har det gått med denna dialog?
    Det känns som det rann ut i sanden?

    Jag känner inte att servicen blivit bättre, snarare har iaf jag haft mer problem med dem efter dessa 2 inlägg än vad jag hade före.

    Så lite mer info om vad som faktiskt pågår hade varit roligt.
    Senast redigerat av Pumba den 2015-10-14 klockan 17:44.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #63
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Vad har egentligen konkret hänt?
    Det syns inget ägarbyte?

    Sponsoransvarig kanske har anammat SpeedParts sätt att svara på frågor... med ingen info alls!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    757
    Jag har beställt från Speedparts i åratal (väldigt många)

    Många har tydligen varit väldigt missnöjda.

    Jag har i 98% varit väldigt nöjd.

    Inge bra att saker går på hörsägen!

    Alla borde få fri sägen på neutral mark i fallen "icke överens"

    ----------------------------

    Har inget hästminne...men varför inte bjuda in talesmän/kvinnor från Speedparts m.fl till ett samtal på STCS?

    Neutralt...från början?

    (Detsamma gäller nog Maptun, BSR m.fl)

    Kanske något för ordförande att moderera?

    Mvh
    Lufto

  5. #65
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Jag har beställt från Speedparts i åratal (väldigt många)
    Det har jag med och oftast funkar det bra, det är när det inte gör det som det brister.
    I år har det blivit lite småsaker för ca 20kkr
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #66
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    757
    Då är ju saken klar.

    Du är ju uppenbarligen missnöjd.

    Du redovisar inte om du blivit av med 20 000 kr, eller icke levererade produkter för 20 000 kr, eller fel produkter för 20 000 kr eller felaktiga produkter värda 20 000 kr.

    Som jag sa innan:

    Låt leverantören komma till tals också. Låt det ske schysst. Jag är säker på att ditt missnöje blir uppmärksammat.

    Jag tar INTE stånd för part. Bara stånd för smartare agerande.

    Att spy ut missnöje kan man göra. Det är inte effektivt.

    Saklighet är effektivt.

    /Lufto

  7. #67
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Det var en fri tolkning.
    Jag är nöjd överlag annars skulle jag inte beställa för så mycket där men jag har styrt över inköpen så de i första hand går till en annan firma eftersom kommunikationen funkar mycket bättre där.
    Det som saknas där får jag handla hos SP.

    Och tråden handlar ju faktiskt om servicen eller kanske bristen på service inte om man är nöjd med leveranser, varor, priser eller annat än just servicen.
    Servicen har blivit bättre senaste halvåret men det är långt ifrån högklassigt.
    Är något restat eller har utgått förväntar jag mig att man hör av sig om man inte kommer att få allt man har beställt inom rimligt tid och i mina ögon är det 1-2 veckor.
    Jag har faktiskt fått varor ca 2,5 år efter jag beställt och det är ju horribelt, nu var det originalfärg och jag hade bilen kvar så det var inte så mycket att bråka om men i de flesta fall beställer m an för man har ett behov nu och inte lång in i framtiden.
    Jag har även returnerat/reklamerat Bilstein stötdämpare i mars 2003 där jag fortfarande väntar på svar och jag har påmint åtskilliga gånger, Dryga 12År!!!
    Om du kallar det att "spy ut missnöje" är upp dig var och en, jag kallar det saklighet.
    Men det har som sagt blivit bättre på t.ex. mejlkonversationen men precis som Pumba skulle det vara bra att få veta om och vad som görs från klubbens sida.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #68
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg

    Inge bra att saker går på hörsägen!
    Är väl inget som går på hörsägen? Jag är säker att iaf 90% av de som uttryckt missnöje kan bevisa att det ligger till precis så som de sagt. Det är inget nytt att SP är på ren svenska riktigt skitkassa...
    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

  9. #69
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Låt leverantören komma till tals också. Låt det ske schysst. Jag är säker på att ditt missnöje blir uppmärksammat.
    De har ju full möjlighet att svara upp på den kritik och recensioner de får på sin sida på Facebook men där är det lika tyst som (stundvis) via mail eller på telefon.

    Med tanke på hur stort Facebook är så är det ganska illa och låta det finnas en jämn fördelning (i princip) mellan folk som röstar 1 (dvs de som har problem) och folk som röstar 5 (dvs de som får sina saker och inte behöver ta kontakt med dem), vanligtvis om man kollar lite andra företag så de flesta faktiskt svara kunder även via Facebook. Det är ju trots allt helt publikt och är hälften av alla som skriver där negativa så borde det vara lite prio på att lösa problemet hos de som har problem.

    Men jag ska inte säga nåt, jag har inget eget företag och vet inte hur det funkar

  10. #70
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Det finns ju flera sätt att komma till tals, dels så kan man ju göra något åt grundproblemet, det brukar märkas rätt snart, eller så kan man ju sitta och tjafsa emot och "försvara" sig för att man gjort fel.

    I nuläget gör man ju varken eller, men jag ser inte vad det skulle bidra med att SP "fick chansen att försvara sig" ska man skylla över sina problem på kunden då och ge 10 ursäkter till varför de har problem?

    Men jag tycker det hade varit mest intressant med den uppföljning som skulle vara från klubbens håll, hur gick det sedan?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #71
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Jag har helt sonika slutat beställa av dom.
    Finns ingen anledning att stödja ett företag som missbrukar sin position så mycket som SP gör. De har haft massor av chanser att förklara sig men ingen kommunikation är ju också kommunikation på sitt sätt även om det är ett j-igt dåligt sätt att kommunicera på...

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #72
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Lufto Visa inlägg
    Låt leverantören komma till tals också. Låt det ske schysst. Jag är säker på att ditt missnöje blir uppmärksammat.
    Och hur föreslår du att detta skulle gå till, med en leverantör som inte svarar vare sig via telefon, mail, facebook eller forum?
    Det är ju knappast så att någon har hindrat Speedparts att försvara sig, vi har väl snarare skrikit i flera år om att dom borde uttala sig eller åtminstone svara i telefon!

    Personligen har jag flertalet betalade ordrar dom senaste 5 åren som ännu inte levererats, och jag kan inte ens få kontakt med Speedparts. På vilket sätt föreslår du att jag ska låta dom "komma till tals"?

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #73
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    Jag har helt sonika slutat beställa av dom.
    Finns ingen anledning att stödja ett företag som missbrukar sin position så mycket som SP gör. De har haft massor av chanser att förklara sig men ingen kommunikation är ju också kommunikation på sitt sätt även om det är ett j-igt dåligt sätt att kommunicera på...
    Jag har med lagt ner all handel med dem, handlade en del tidigare parallellt med Maptun men nu går allt till Maptun efter jag haft 2 missöden med sp på väldigt kort tid, båda efter att det sas att nu skulle de bli bättre.

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Och hur föreslår du att detta skulle gå till, med en leverantör som inte svarar vare sig via telefon, mail, facebook eller forum?
    Det är ju knappast så att någon har hindrat Speedparts att försvara sig, vi har väl snarare skrikit i flera år om att dom borde uttala sig eller åtminstone svara i telefon!

    Personligen har jag flertalet betalade ordrar dom senaste 5 åren som ännu inte levererats, och jag kan inte ens få kontakt med Speedparts. På vilket sätt föreslår du att jag ska låta dom "komma till tals"?
    Hade ju varit rätt spännande att höra deras argument i en sån diskussion.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #74
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja

    Cool

    Beställde lite packningar från SP förra veckan. Kom på en dag. Hittills har jag endast goda erfarenheter. Tänkte beställa lite mer på måndag. Priset är MYCKET under MTP. Men när jag läser denna tråd blir jag tveksam. Är servicen bra nu?

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    ...
    Jag för en dialog med Micke.
    ...
    Vi har kommit överens om att fortsätta vår dialog efter att Saabfestivalen är genomförd.

    Fram tills dess är mitt och mångas fokus att förbereda oss nu på den kommande festivalen.
    Bra att ni skall prata. Fast det upplevs som mycket prat men lite verkstad. Nu vill jag gärna få en status-uppdatering.
    Har du återhämtat dig tillräckligt för det, efter festligheterna Törnros? :-) (kunde inte missa den chansen hi hi)
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  15. #75
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Beställde lite packningar från SP förra veckan. Kom på en dag. Hittills har jag endast goda erfarenheter. Tänkte beställa lite mer på måndag. Priset är MYCKET under MTP. Men när jag läser denna tråd blir jag tveksam. Är servicen bra nu?


    Bra att ni skall prata. Fast det upplevs som mycket prat men lite verkstad. Nu vill jag gärna få en status-uppdatering.
    Har du återhämtat dig tillräckligt för det, efter festligheterna Törnros? :-) (kunde inte missa den chansen hi hi)
    Hej!

    Min uppfattning är att deras leveranser nu är bättre.

    Dessutom har dom öppnat butiken för avhämtning av beställda varor.

    Så denna aktivitet har jag inte prioriterat.

    Min tid har jag lagt på andra klubbrelaterade saker.

    Mvh Michael

  16. #76
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Ok. Då vet jag. Tack för svaret!
    Drar troligen iväg en beställning redan idag.

  17. #77
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Min uppfattning är att deras leveranser nu är bättre.
    Så sponsoransvarigt har inte varit i direkt kontakt med dem för att belysa problemet och få någon förklaring?
    De som har problem med t.ex. reklamationer tror jag är av en annan uppfattning
    Att det går att beställa varor har ju inte varit det egentliga problemet utan bristande kundservice!

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Så denna aktivitet har jag inte prioriterat.
    Status Quo alltså på den punkten
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #78
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Min uppfattning är att deras leveranser nu är bättre.

    Dessutom har dom öppnat butiken för avhämtning av beställda varor.

    Så denna aktivitet har jag inte prioriterat.

    Min tid har jag lagt på andra klubbrelaterade saker.

    Mvh Michael
    Min uppfattning är att det inte blivit någon som helst förbättring mot det bättre utan snarare tvärt om, det gick åt typ 12 mail för att få tillbaka 400kr för en vara jag köpte av dem, varav 9 mail bara var påminnelser om att de skulle svara.

    Vad är det du grundar din uppfattning på att det blivit bättre?

    Att det går att hämta sina varor är ju bra, men det är ju inte leveranserna de har problem med, det är ju kundservice, bemötande, reklamationer och lagersaldo de har problem med, så länge en order inte halkar in på någon av dessa punkter så funkar det ju rätt bra.

    Jag tycker nog du ska prioritera upp detta med sponsorer ganska mycket, är ju en av de få punkter som finns kvar som förmån i medlemskapet för oss som inte vill eller har möjlighet att banköra, sköts det inte bra så tappar ju klubben ytterligare medlemmar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #79
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Jag tycker nog du ska prioritera upp detta med sponsorer ganska mycket, är ju en av de få punkter som finns kvar som förmån i medlemskapet för oss som inte vill eller har möjlighet att banköra, sköts det inte bra så tappar ju klubben ytterligare medlemmar.
    +1 på den



    Fast det verkar ju som annat är roligare att lägga tiden på...


    Vem är det som prioriterar och planerar färdigdatum egentligen?
    Och hur ser dessa planer ut?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #80
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    +1 på den



    Fast det verkar ju som annat är roligare att lägga tiden på...


    Vem är det som prioriterar och planerar färdigdatum egentligen?
    Och hur ser dessa planer ut?
    Hej David!

    Nu ger jag dig ett öppet varningens finger.

    Att hänga ut mig är inte rätt väg att gå!
    Din attityd är under all kritik!

    Som tillfälligt ansvarig för Sponsorer och Rabattgivare har jag lagt mycket tid på att kontrakta Sponsorer och Rabattgivare för den nya säsongen.

    När väl årsmötet är genomfört hoppas jag att vi har valt in en person som tar hand om Sponsorer och Rabattgivare fullt ut.

    // Michael

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2019-09-04, 21:27
  2. Svarar någon på "sponsor"?
    Av Soundcorp i forum Klubbfrågor
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •