Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 117

Ämne: SP som sponsor, service.

  1. #21
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    Nu har jag ingen koll på saabklubben annat än att de kanske fokuserar lite mer på historiska bilar än moderna. Och utan att vara speciellt insatt i vad klubbarna gör så är ju min fundering om inte en sammanslagning av klubbarna kunde vara nåt att fundera på. Jag är framförallt med i denna klubben för att jag vill supporta forumet som jag utnyttjar en hel del.

    Jag håller även på med gamla VW och var med i 2 olika klubbar, en liten karmannghiaklubb som levde en tynande tillvaro. Den gick upp i en större klubb och visst var det lite tråkigt men ändå bättre än att den försvann. VWHK (historiska klubben) har ett forum som ingen besöker, medan ett forum som heter boxerville är mycket välbesökt. Innan det fanns 2 forum som drevs "privat" varav ett växte men han som drev det bestämde plötsligt att lägga ned, så en dag var allt borta, alla trådar osv.

    Sen om det finns olika viljor inom en klubb blir det ju ännu mera komplicerat om man slår ihop två "inkörda" klubbar. Samtidigt så kan ju säkert olika delar leva kvar, de som gillar bankörning kan brinna för det, och de som gillar veteranträffar kan driva det, det kan vara olika sektioner. Men administration, klubbtidiningar etc minskar.

    Jag tror många som är med i klubbar är som jag, man vill ha ett forum med lite kontakter, bra mektips osv, men man kanske inte är med på så mycket träffar eller är så engagerad. Jag är tacksam att det finns eldsjälar som driver klubbar och sköter forum.

    Själv tror jag på mångfald, och att många som tex har en trimmad nyarebil även kan ha en gammal 2-taktare. Det kan rymmas i samma klubb...

    Hoppas ni löser detta missnöje som verkar finnas ang sponsoreroch rabatter...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  2. #22
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Plunndie Visa inlägg
    Fast du kan ju inte bara be ägaren dra åt helvete det är ju hans företag.
    Däremot kanske en ny chef där och nuvarande ägare som ägare.
    Om det är mitt inlägg du syftar till så är det ingen som ber Claes "bara be ägaren dra åt helvete" det vore ohyfsat och leder ingen vart.
    Att företag säljs när en ägare väljer att dra sig tillbaka är däremot inte helt ovanligt och kan vara en idé att beakta.

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    personligen tror jag på en gradvis medlemsflytt till saabklubben. framförallt vi med tex og900or har större fördel av att vara med i Saabklubben som har samma rabatt hos Speedparts men dessutom den egna klubbshoppen som är fantastisk
    Att gradvis flytta medlemmar tror jag inte själv på men jag har tidigare föreslagit att man kanske skulle erbjuda ett dubbelt medlemskap då många verkar välja mellan de två och jag skulle personligen föreslå att man mot 50:- extra tecknar medlemskap även i Svenska Saabklubben som betalande medlem i STCS och vise versa.
    Det är ju inte ovanligt med en gammelbil eller två samt något nyare som bruksbil.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #23
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94
    Inte ditt inlägg jag syftar på.
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  4. #24
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Vem är "MT"?

    maptunparts?

    det finns saab turbo inann 1994 med. där har Speedparts ofantligt mycket medans Maptunparts har typ en kopparbricka.
    De har ingenting till ng9-5 heller så just nu får man handla på andra ställen där man som medlem inte har rabatt.

    Situationen med Speedparts är så pass illa nu att jag tycker man från klubbhåll helt enkelt ska riva sponsoravtalet och ta bort alla loggor som finns på hemsidan m.fl. ställen.
    En sponsor som rent ut sagt skiter i kunderna ska vi i inte befatta oss med.

  5. #25
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Plunndie Visa inlägg
    Fast du kan ju inte bara be ägaren dra åt helvete det är ju hans företag.
    Däremot kanske en ny chef där och nuvarande ägare som ägare.
    Citat Ursprungligen postat av Plunndie Visa inlägg
    Inte ditt inlägg jag syftar på.
    OK, men håll med om att min formulering funkar

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    De har ingenting till ng9-5 heller så just nu får man handla på andra ställen där man som medlem inte har rabatt.

    Situationen med Speedparts är så pass illa nu att jag tycker man från klubbhåll helt enkelt ska riva sponsoravtalet och ta bort alla loggor som finns på hemsidan m.fl. ställen.
    En sponsor som rent ut sagt skiter i kunderna ska vi i inte befatta oss med.
    Ambitionen borde inte vara att ha eller inte ha vissa företag som sponsorer/rabattgivare utan att ha en eller flera sponsorer/rabattgivare som tillsammans kan erbjuda komplett utbud av service och produkter oavsett årsmodell.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #26
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Att gradvis flytta medlemmar tror jag inte själv på men jag har tidigare föreslagit att man kanske skulle erbjuda ett dubbelt medlemskap då många verkar välja mellan de två och jag skulle personligen föreslå att man mot 50:- extra tecknar medlemskap även i Svenska Saabklubben som betalande medlem i STCS och vise versa.
    Det är ju inte ovanligt med en gammelbil eller två samt något nyare som bruksbil.

    Saabklubben är inte någon dedikerad "gammelbilsklubb" längre utan välkomnar alla saabar. och "flytta" medlemmar? medlemmar flyttar själva menade jag.

    bra idé med dubbelt medlemskap, bara en fråga, vem ska acceptera sämre ekonomi? i en perfekt värld är alla medlemskap gratis men nu måste klubbarna kunna gå runt med.

  7. #27
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag vet att de välkomnar oss också och man borde ju inte få en sämre ekonomi om fler resonerar som jag gör, dvs att jag kan tänka mig att lägga mer pengar på medlemsavgifter än vad jag gör idag.
    Är idén dålig?! Bortse från den då.
    Hoppas dock styrelsen funderar på saken och diskuterar med Saabklubben
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #28
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Vänligen vänta ett litet tag, så kommer mer information inom kort.

    Mvh Michael

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    väntar gör vi alla.... en del på beställda saker endel på förklaringar... somliga väntarmed att bli medlemmar medans andra faktiskt bryr sig om medlemmar.. Jag vet inte vad SP ger egentligen men det tycks mer o mer som om dom vore självaste McDonalds och sponsrar VM... varför detta fjäsk för 6000:-.... kan dom inte hålla sponsor avtal så sätt ner träskorna med ett rungande *spooinnnnnnngggggg*

    Man ska inte knussla för företag som vinner på överenskommelsen... Det är dom som tjänar pengar inte STCS ..så sätt ultimatum och låt dom förklara sig i ett öppet brev till medlemmarna
    så får man se om medlemmarna väljer att godta ursäkt eller inte ... lätt att sabba tillit ...svåååååårt att få tillbaka..

    mvh
    Jocke
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  10. #30
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Ambitionen borde inte vara att ha eller inte ha vissa företag som sponsorer/rabattgivare utan att ha en eller flera sponsorer/rabattgivare som tillsammans kan erbjuda komplett utbud av service och produkter oavsett årsmodell.
    Ambitionen måste vara att de som går in som sponsorer verkligen bryr sig om medlemmarna som vilken normal butik som helst som bryr sig om sina kunder. Just nu känns det som Speedparts skiter i allt och alla och då ska de helt enkelt bytas ut.

  11. #31
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej alla!

    Vänligen vänta ett litet tag, så kommer mer information inom kort.

    Mvh Michael
    Precis... :-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Jag beställde i lördags och fick mail igår om att de inte hade bekräftat när delarna fanns i lager så dem makulerade ordern och släppte reservationen på kortet. Det kan man juninte klaga på.

  13. #33
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jag vet att de välkomnar oss också och man borde ju inte få en sämre ekonomi om fler resonerar som jag gör, dvs att jag kan tänka mig att lägga mer pengar på medlemsavgifter än vad jag gör idag.
    Vill egentligen inte lägga mig i diskussionen i sin helhet men ville bara påpeka att man faktiskt KAN betala in 300+350 / år för att vara medlem i båda klubbarna, vilket jag gjort i ett par år, och på så sätt få större tillgång till rabatter och grejor...
    (Och, äger man, som många av oss här gör, flera stycken bilar så borde dessa 6-700:-/år inte vara något att böla över....)

    Mvh
    Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  14. #34
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Svarar SP bättre i telefon och på mail då?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #35
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Svarar SP bättre i telefon och på mail då?
    Vem har påstått det?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  16. #36
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Indirekt du själv genom att lägga förslaget med båda klubbarna i en tråd som berör servicen. Servicen blir inte bättre för att man är medlem i båda klubbarna. Hade tråden gällt rabatterna för olika klubbar så hade det varit ett relevant i förslag i sammanhanget.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  17. #37
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN
    .....jag har tidigare föreslagit att man kanske skulle erbjuda ett dubbelt medlemskap då många verkar välja mellan de två och jag skulle personligen föreslå att man mot 50:- extra tecknar medlemskap även i Svenska Saabklubben som betalande medlem i STCS och vise versa.
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    bra idé med dubbelt medlemskap, bara en fråga, vem ska acceptera sämre ekonomi? i en perfekt värld är alla medlemskap gratis men nu måste klubbarna kunna gå runt med.
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN
    Jag vet att de välkomnar oss också och man borde ju inte få en sämre ekonomi om fler resonerar som jag gör, dvs att jag kan tänka mig att lägga mer pengar på medlemsavgifter än vad jag gör idag.
    Är idén dålig?! Bortse från den då.
    Hoppas dock styrelsen funderar på saken och diskuterar med Saabklubben
    @HeRmAN
    Vad i ovanstående diskussion skulle göra att SP skulle svara bättre i telefon och på mail?


    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Hade tråden gällt rabatterna för olika klubbar så hade det varit ett relevant i förslag i sammanhanget.
    Så kommentarerna ovan är helt OK, men att jag lugnt och fint påpekar att man kan betala medlemskap på två håll är inte OK?
    Jag ber om ursäkt för OT i så fall...

    Som sagt var... attityden på detta forum alltså...

    Tack för mig!
    /
    Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  18. #38
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Vill egentligen inte lägga mig i diskussionen i sin helhet men ville bara påpeka att man faktiskt KAN betala in 300+350 / år för att vara medlem i båda klubbarna, vilket jag gjort i ett par år, och på så sätt få större tillgång till rabatter och grejor...
    (Och, äger man, som många av oss här gör, flera stycken bilar så borde dessa 6-700:-/år inte vara något att böla över....)

    Mvh
    Andreas
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Vem har påstått det?
    Ingen hår påstått och därav min fråga, om SP servar Saabklubbens medlemmar bättre än STCS.
    Att betala avgift i två olika klubbar löser förmodligen inte problemet med SP's brist på kundservice tyvärr. Vi får vänta på vad tornros och MrTurbo har på G

    Och att vara medlem i båda klubbarna är något jag själv hoppas styrelesen jobbar på så alla kan erbjudas ett dubbelt medlemsskap mot en förhöjd avgift hellre än att betala full avgift i båda klubbarna vilket jag tror få nappar på.

    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Indirekt du själv genom att lägga förslaget med båda klubbarna i en tråd som berör servicen. Servicen blir inte bättre för att man är medlem i båda klubbarna. Hade tråden gällt rabatterna för olika klubbar så hade det varit ett relevant i förslag i sammanhanget.
    Precis, på forumet kan man diskutera fram och tillbaka, påstående måste inte vara = sanningen utan snarare åsikter.

    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    @HeRmAN
    Vad i ovanstående diskussion skulle göra att SP skulle svara bättre i telefon och på mail?

    Så kommentarerna ovan är helt OK, men att jag lugnt och fint påpekar att man kan betala medlemskap på två håll är inte OK?
    Jag ber om ursäkt för OT i så fall...

    Som sagt var... attityden på detta forum alltså...

    Tack för mig!
    /
    Andreas
    Självklart är det OK att betala medlemskap på två håll men det är många som uppenbarligen inte har möjligheten att prioritera ekonomin på det sättet.
    Tror att båda klubbarna skulle må bra av fler medlemmar.

    Glad Påsk Andreas
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Och inom kort är för mig inom några dagar inte veckor eller månader......
    så det borde vilken minut som helst komma lite mer information. .
    eller är det för höga ambitioner?

    Glad påsk. .

  20. #40
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Med tanke på utskick av medlemskort, Elmia och träffen på Knutstorp tror jag det är för mycket begärt att kräva lösningar i denna fråga innan Knutstorp, det vore att prioritera lite galet.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2019-09-04, 21:27
  2. Svarar någon på "sponsor"?
    Av Soundcorp i forum Klubbfrågor
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •