Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Återbetalning av medlemsavgift

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591

    Återbetalning av medlemsavgift

    Hej,Mitt tålamod på att vänta på medlemsskap har nu nått gränsen ,vet inte hur många ggr det sagts att det är på g,sen händer ingenting,sen ingenting ! ,sen ser man att ni annonserar om att bet medlemsavgift för 2015 nu för att man ska hinna få medlemskort till knutan som är 1 månad bort ?? hur seriöst är det när ni vet att många redan väntar och har väntat läääänge nu ,jag vill nu inte vara medlem här i klubben eftersom jag inte kunnat utnyttja klubbrabbatter utan har handlat hos annan seriös handlare istället, hur går vi tillväga för att ni ska kunna betala tillbaks medlemsavgiften ?
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  2. #2
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Du kommer att få köra ändå, samt att rabatterna gäller ändå.
    detta har man lovat.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Du kommer att få köra ändå, samt att rabatterna gäller ändå.
    detta har man lovat.
    ja dom sa att det var bara ringa speedparts,ja eller hur ? ,dom svarar inte i tel,har provat ett otal ggr utan framgång,har även provat att maila dom utan resultat,jag har fått nog av dessa sponsorer som tydligen inte bryr sig ett dugg,likt stcs som verkar ha stora skygglappar på sig ang detta med nya medlemmar som inte fått sitt medlemskort.
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Att "gå ur" klubben är tyvärr inget alternativ, vill man inte vara med så får man låta bli att betala nästa år, det är enda möjligheten.
    Igår gick ytterligare 250 medlemskort ut med posten och jag vet att nya medlemmar har prioriterats.

    Vi kan inget annat än beklaga att det blivit så här. Som ni vet bygger allt på ideellt arbete och ibland kan livet sätta stopp för hur mycket ideellt arbete man kan lägga ner och det var precis det som hände här. Tyvärr lyckades vi inte iscensätta en räddningsoperation i tid utan uppgiften blev till slut övermäktig. Vi har nu haft övriga i styrelsen i klubblokalen ett flertal helger i full fart med att registrera och skicka ut. Vi vek och kuverterade till och med medlemsbrev på styrelsekonferensen förrförra helgen medan vi pratade!

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Ni kan skicka mitt medlemskort sist, rabatterna funkar som det skall.
    (En fördel med att vara medlem år ut och år in...)
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av topline Visa inlägg
    ja dom sa att det var bara ringa speedparts,ja eller hur ? ,dom svarar inte i tel,har provat ett otal ggr utan framgång,har även provat att maila dom utan resultat,jag har fått nog av dessa sponsorer som tydligen inte bryr sig ett dugg,likt stcs som verkar ha stora skygglappar på sig ang detta med nya medlemmar som inte fått sitt medlemskort.
    Ja men du vet, det är så det ska vara. Nordic däremot har inget som sponsor att göra. För dom snackar dynga om Speedparts och Maptun.
    Det råder inbördeskrig i klubben och hade jag inte för tillfället haft så låga tankar om Michael så hade jag tyckt synd om honom.

  7. #7
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Ja men du vet, det är så det ska vara. Nordic däremot har inget som sponsor att göra. För dom snackar dynga om Speedparts och Maptun.
    Det råder inbördeskrig i klubben och hade jag inte för tillfället haft så låga tankar om Michael så hade jag tyckt synd om honom.
    ?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #8
    Sugmotor Almbos avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Almunge, Uppsala
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Inbördeskrig är när några treter och en del/ganska mång oskyldiga skadas av konflikten.
    Citat Ursprungligen postat av Wikipedia
    Genèvekonventionerna definierar inte specifikt termen 'inbördeskrig'. Däremot beskriver de kriterier för handlingar som klassificeras som "väpnad konflikt som inte är av internationell karaktär", som då innefattar inbördeskrig. Bland de kriterierna finns fyra krav för att det ska kallas inbördeskrig:
    * Gruppen i uppror måste vara i besittning av en del av det [nationella territoriet].
    * Den revolterande civila myndigheten måste ha en de facto kontroll över befolkningen inom viss del av det [nationella territoriet].
    * Gruppen i uppror måste ha en viss mängd erkännande som krigförande.
    * Den rättsliga regeringen är "skyldig att använda sig av vanliga militära styrkor mot rebeller organiserade som militära."
    Ta bort om detta om det är olämpligt.

  9. #9
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Lite magstarkt att jämföra eventuella menings skiljaktigheter i en förening/företag/klubb med krig.
    Till mitt garage: Garaget

  10. #10
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Det händer mer saker än att vi inte får bli sponsor.
    Jag pratade rent allmänt.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    281
    Hallå.

    Jag förstår ju att det skulle vara fördelaktigt för Nordic att synas som sponsor här på STCS, med det finns väll inget som hindrar er att ge STCS medlemmar rabatt / erbjudande ändå. Jag själv uppskattar all form av rabatt / sponsring, privat eller genom klubben.

  12. #12
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av Nurmi Visa inlägg
    Hallå.

    Jag förstår ju att det skulle vara fördelaktigt för Nordic att synas som sponsor här på STCS, med det finns väll inget som hindrar er att ge STCS medlemmar rabatt / erbjudande ändå. Jag själv uppskattar all form av rabatt / sponsring, privat eller genom klubben.
    Det är våran plan, faktist.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419
    Fick mitt turbotrycket idag men inget medlemskort fanns dock??? Är det något som glömts eller har man struntat i detta, inte vill man betala när man såg att "äntligen har kortet och TurboTrycket kommit" men så finns inget kort alls.

    Vad ska man göra??
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  14. #14
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    TT skickas "automatiskt" från tryckeriet, medan korten skickas manuellt. Var dock glad, att du fått TT indikerar att klubben sett och behandlat din inbetalning, det är bara kortet som inte hunnit komma än!

Liknande ämnen

  1. Handpenning och återbetalning
    Av PaleRider i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 23:36
  2. [LÖST] medlemsavgift och medlemsnr?
    Av Arachula i forum Klubbfrågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 02:27
  3. Hur man betala medlemsavgift?
    Av THE_SAAB_DUDE i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 13:17
  4. Brunnen DI kasset * Återbetalning klar
    Av daree i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 21:38
  5. Medlemsavgift 2006
    Av Airflow i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •