Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Era synpunkter önskas om sociala medier. Senast 23/3-15

  1. #61
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Det jag har att erbjuda är tid, engagemang, erfarenhet (inblandad sedan -97) och skägg. :-)

    Vad gör ni andra? (Pekar inte, händerna i fickorna... haha)
    Mycket klokt skrivet!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #62
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Det är fult att peka! ;-)
    Nu lägger jag nog inga tre timmar men jag förstår hur du menar. Problemet är att jag är en skiten kundmottagare utan djupare kunskaper i just programmering etc. Det jag har att erbjuda är tid, engagemang, erfarenhet (inblandad sedan -97) och skägg. :-)
    Vad gör ni andra? (Pekar inte, händerna i fickorna... haha)
    Ber om ursäkt, hade bestämt för mig att jag sett dig skriva just 3timmar i något inlägg men kanske inte stämmer. Oavsett så är jag lite imponerad över hur mycket tid och själ du lägger ner i att hävda din poäng och försöka besvara andras inlägg med halvspydiga kommentarer när du alltså rent krasst "bara" tillför IT gruppen ditt engagemang och tid. Klart mer än vad jag gör, men mitt deltagande är inte jätterelevant i diskussionen då tråden heter "era synpunkter önskas" - då måste man kunna lyssna och ta in vad andra har att säga också. Vet inte om det är någon slags ironi som inte går hem via text men oavsett ber jag dig tänka en gång extra innan du klickar på "skicka svar".

    Jag respekterar att du varit i "syltburken" så länge som du har men bara för att man varit på ett ställe länge betyder inte att man har mandat att säga vad man vill och ta helt egna beslut. Känner igen mig att ett problem med föreningen är att årsmötet hålls på en plats som är 4 timmar bort. Som du själv säger är ju sociala medier framtiden och vi har blivit vana med viss teknikbekvämligheter - tror att föreningen verkligen skulle gynnas av att kunna presentera mötet via internet. Är det medlemskrav för att lyssna in? Ta frågor (inte motioner) via en chatt där man måste presentera sitt medlemsnummer? En IRC chatt med nick=medlemsnummer? What do I know, ni har ju varit med sen BBS tiden så ni måste väll kunna hitta någon ny fresh lösning.

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    FB-sidan är igång, tanken är att den skall spegla hemsidan sedan och förmedla information och nyheter. Nu används den för evenemang och liknande.
    Finns som sagt ett instagramkonto. Då är frågan, vem ska ta tag i det, se till att det uppdateras, syns och sprids? Ska vi ge oss in i den "djungeln" också?
    Fantastiskt. Vem är det som adminar fb-sidan? Samma person kanske kan ta hand om instagram? Sök nya talanger? Vet att en av grundarna till en saab-fb/insta är medlem i föreningen. Gå ut och ragga folk aktivt?

    Blir lite nyfiken på vad som berättigar ert deltagande på facebook med gruppen jämfört med andra platformar i detta läge?
    Och snälla, vill inte ha ett "vad gör ni andra?" som svar. Även här är föreningen fantastiskt dålig på att kommunicera sina behov. Först nu för några veckor sedan jag faktiskt sett något inlägg om att ni söker folk som kan hjälpa till.
    Senast redigerat av BearStyle den 2015-03-20 klockan 11:27.

  3. #63
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Anser att det är brukligt att svara på "tilltal" så självklart svarar jag. Dock är jag på jobbet nu så blir "mer" svar sedan. :-)

    Vissa dagar ägnar jag max 3 minuter åt internet, andra fyra timmar. Så min närvaro varierar....

    Edit STCS finns på IRC, quakenet ;-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  4. #64
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Är ingen medlem men hävdar ändå att alla former kan finnas, Det läggs många timmar på regler endel bra endel undrar men om dom ens är värda något. Så länge inte personliga påhopp och rena kränkningar/förtal finns (samt lag brott i övrigt) så är väl inga inlägg "onödiga" alla forum finns för att de aktiva ska få utlopp för en åsikt. Kan man stå för det man säger med namn osv och ta eventuella konsekvenser låt alla skriva vad som om en människa tar till ord som låter illa betyder det inte automatiskt kränkning/förtal/näthat vet fler ställen där folk låter som dom ska döda varann men gräver man i det känner de båda varann och är kontanta med varann i verkligheten. Dock så är det lättare att skriva fult än att säga fult ;-)

    Men öppenhet är och förblir det bästa alternativet...... det är inte bara rosor och klappar på axeln som behöver komma ut .. utan lite helvete är bra ... t.o.m skapande i viss mån.....
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

Liknande ämnen

  1. Kan man se vilka mappar som las in i mappen senast?
    Av SaabTurbo95 i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 13:39
  2. Välja mellan 2 st 9000, synpunkter önskas
    Av Jeppe9KTurboS i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 23:00
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 23:45
  4. Det sociala systemet suger...
    Av Manick i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 21:46
  5. När ska min og93 aero -02 senast servas?
    Av AndreasOstman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •