Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 64

Ämne: Era synpunkter önskas om sociala medier. Senast 23/3-15

  1. #41
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Jadu, du har faktiskt fel.... Det känns trist att säga, men jag hänger nog där säker 2-3 h/dygn, så jag vet absolut vad jag pratar om. Kan ju säga såhär, anledningen till att jag även blev medlem i SSK nu i vinter var pga STCS Facebook-grupp, vissa dagar så får jag bara den där känslan att "fan är jag medlem i den här föreningen för?"...

    Om DU anser att det fungerar bra i sin nuvarande form så vill jag inte ens veta hur läget ser ut när du bedömer det som att det inte fungerar.

    Känns för övrigt jätteroligt att bli helt förkastad genom att bli tillsagd att "Nej du, din uppfattning är helt fel, verkligheten är helt annan. Om inte min och din uppfattning matchar, ja då är det min uppfattning som gäller."

    Om ni nu vill ha in synpunkter och input, varför är man då så fientlig mot den input som kommer så fort det inte matchar ens egen uppfattning?



    Jag skriver under på det där till 100 %



    EDIT: Anledningen till att jag spenderar en del tid där är för att faktiskt kunna hjälpa de som faktiskt är lite seriösa och behöver lite hjälp på traven med diverse saker. Men tar man det i form av en kommentar....knappast! I princip vartenda inlägg fylls ju med irrelevant dynga (om inte inlägget i sig redan från start är trams och flams). Oftast när jag väljer att hjälpa någon så sker det via ett PM bara för att det inte går att föra en publik dialog/diskussion utan att det ballar ur när femtioelva personer ska komma och spela "allan ballan"
    Du är medveten om att gruppen till stor del används av yngre som precis börjat sin saabkarriär, inte är så erfarna inom saab och att 99% av dem INTE är betalande medlemmar i klubben ännu? Det är framtidens medlemmar som frodas (juniorlaget) enligt mig. Att döma klubben efter det känns lite verklighetsfrämmande. Sedan finns det ju en del gamla rävar med så klart. :-)

    Lite av mening är att det skall vara en mer "lättsam" och avslappnad miljö, allt är inte 100% on topic. Det går inte att jämföra med ett forum tex. Att många på forumet inte gillar fb är ju inget konstigt men gruppen är inte tänkt som en ersättning för forumet. Det är en sak vi skall styra upp mer. Sedan är det faktiskt bra att du ändå är med och svarar i gruppen, det behövs ju faktiskt lite fakta och kunnande där med bland allt "flams och trams". För många gissningar och antaganden blir det ibland och vissa saker skall tas med en nypa salt. Men så är det ingen FAQ heller. :-) Vi försöker styra över dem med mer "faktakrävande" frågor till forumet. Det är en viktig del att jobba på, att informera i gruppen om att forumet är en grym kunskapsbank.

    Ingens åsikt är meningslös, men som sagt alla kan inte bli nöjda. Tror som jag skrev tidigare inte att alla i gruppen håller med dig om dess ringa betydelse. Kan ju inte nicka och hålla med för den goda sakens skull. Vi är MÅNGA i gruppen som anser att den fyller ett behov, fler än de som anser att den skall skrotas, deras åsikt är ju också att räkna med (trots att få är betalande medlemmar) :-p

    PMa gärna ditt namn så vet jag vem du är i gruppen. :-) (Ännu en fördel btw, på fb är det inte lika effektivt att gömma sig bakom ett nickname) ;-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  2. #42
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Tittade igenom inläggen i gruppen.
    Finner inte så mycket som kan vara "stötande" faktiskt.
    Det frågas om felkoder (som vanligt)
    Det snackas om en annons på en viggen där inte alla är med på vad som är speciellt med en Viggen.
    Någon frågar vilka navkåpor som är snyggast
    Jag har postat en bild på mina nya emblem
    En film är länkad till nått som går åta helvete
    Det snackas nedläggningen av TopGear (så klart)
    Någon frågar om vilken toning som är snyggast
    En har problem med misständningar i en og 9-3

    osv

    EDIT: Glömde ju de fräcka bakljusen. hehe https://www.facebook.com/video.php?v=10205302054543991

    Inte mycket flams & trams trots allt?

    Men det är ett snabbt flöde och mer som en chatt än ett forum...

    (Sedan skulle jag faktiskt gärna se en sluten grupp där endast medlemmar är med, men det blir ju något att ta tag i när medlemsregister finns i mer "digitalform" så det lätt kan kontrolleras vilka som faktiskt är betalande medlemmar i klubben)
    Senast redigerat av MrTurbo den 2015-03-18 klockan 00:50.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av Bagarn Visa inlägg
    Jag tycker FB-gruppen ska göras om till en Facebook-sida istället där man som användare kan välja att följa sidan snarare än att vara med i en grupp. Bara ansvariga för sidan kan posta. Finns en rad exempel på organisationer som har detta upplägg. Ibland lite foto-tävlingar, erbjudande osv. Då blir Facebook-sidan snarare en informations-spridare om vad som händer i klubben än ett ytterligare forum.
    +2 på det förslaget. Mycket bra tanke.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  4. #44
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Visst ska man jobba framåt och ta till sig framtiden, men det gäller ju att göra det snyggt, eller har jag fel? Det kan inte finnas någon människa som vid sina sinnes fulla bruk anser att nuvarande upplägg på Facebook är speciellt bra för klubben. Den sida som finns i form av att sprida information om händelser inom klubben har i dagsläget ca 2700 följare, och den mer anarkistiska sidan med samma namn har en bit över 13000(!) medlemmar/följare.

    Vad man ska fråga sig själv är: "Vad är syftet med att vi bör finnas på Facebook och andra sociala medier". Är det för att man bara ska det år 2015, för att bistå med ett off-topic forum där anarki råder, eller är det kanske för att man vill kunna nå ut med information om klubbens verksamhet till så många människor som möjligt på ett snyggt och städat sätt? All PR är inte bra PR, och i fallet med den stora diskussionsgruppen så är det inte bra PR för klubben på något sätt i mina ögon. Som det ser ut i dagsläget så kan varken följare/medlemmar i gruppen eller STCS som förening hantera den enorma diskussionsgruppen, och därför ser den ut som den gör idag.

    Problemen tidigare när man bytt från BBS till php, eller som nu senast vid bytet till vBulletin så har kritiken riktats mot utseende och funktion på sidan, men i Facebooks fall så är kritiken snarare riktad mot hur plattformen används...


    Om "stänga ner och göra om på rätt/bättre sätt" inte är ett konkret förslag på hur man ska kunna lösa problemen så vet jag inte vad för förslag som är konkreta. Sen att just det förslaget inte faller dig i smaken är en annan femma, men det är absolut ett konkret förslag.




    Det känns som att bilen skenar och man har tappat bromsverkan, men att man är för feg för att våga dra i nödbromsen och i stället vill försöka skena vidare i hopp om att bromsarna ska svalna och lyckas styra undan alla hinder tills man inom sinom tid lyckats stanna, och då kunna sträcka på ryggen och tänka "Jodå det där löste vi bra"



    EDIT: Jo jag har mailat "Törna", så jag är inte bara en anonym gnällspik på ett forum
    Mycket bra skrivet, tänkte ungefär likadant, men onödigt att skriva en gång till när det var så bra formulerat.
    +1 alltså.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Jag tror inte ni som har mest åsikter ens tillbringat så mycket tid i STCS-gruppen?
    Har jag fel? :-) Hur många av er lägger minst 60 min per dygn i gruppen?

    Det är överlag lugnt och sansat med bra nivå. "Jag har hört av min kompis, systers killes kusin att någon i kassan på ica sa att..." funkar inte.

    Och jag vidhåller att gruppen till 99% är bra för klubben och framför allt för saabintresserade. Om vi stänger gruppen så kommer ju inte 13k pers säga "jaha" stänga av datorn och gå ut i garaget utan helt enkelt bara flytta vidare till en annan grupp. Där vi INTE kan påverka och integrera på samma sätt längre. (fortfarande 2015)

    Så nej, för utomstående kan det verka som ett konkret tips men i verkligheten är så ej fallet. :-)
    Nästa?
    Trodde att IT-gruppens uppgift var att ta till vara medlemmarnas intressen och synpunkter på bästa sätt, inte att driva sin egen personliga åsikt, något som fortsätter i de senare inläggen.
    Senast redigerat av peta den 2015-03-18 klockan 02:00.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  6. #46
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Asså, det var inte menat så. Menade nästa matnyttiga tips så klart. :-) Vad kommer efter punkt 1: Stäng ner skiten. :-)
    Ja självklart eller hur...
    Jag tolkade också ditt svar som en ren sågning av våra förslag. Typ: "- Dåligt förslag! Ut! Nästa!"

    Rätt tråkig inställning, om man nu får tycka det...

    Ett tips: Ta in alla förslag och utvärdera sen. Såga inte förslagen redan här i tråden för då kommer ni inte få in speciellt många på mail heller.

    Vad gäller fb-gruppen så tycker jag inte den fyller nån funktion mer än att icke medlemmar (ut)nyttjar den till att få svar på frågor vilket gör att de inte ens bryr sig om att leta upp forumet. Utan fb-gruppen skulle garanterat fler komma till forumet. Vill några i klubben ödsla tid på att moderera en fb-grupp så kör. Det är er tid som går åt. Jag har gett den där gruppen sin chans men nu gått ur då det till 95% är rent blaj eller ett evigt upprepande av samma frågor om och om igen.

    Håller helt och fullt med Echonator och lingua i den här frågan och med det sätter jag punkt för min närvaro i den här tråden. Man blir ju lite fundersam på anledningen till att begära in förslag gällande bl.a. fb-gruppen om det redan i förväg är bestämt att den inte ska röras.
    Senast redigerat av Roger #2378 den 2015-03-18 klockan 02:11.

  7. #47
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Du är medveten om att gruppen till stor del används av yngre som precis börjat sin saabkarriär, inte är så erfarna inom saab och att 99% av dem INTE är betalande medlemmar i klubben ännu? Det är framtidens medlemmar som frodas (juniorlaget) enligt mig. Att döma klubben efter det känns lite verklighetsfrämmande. Sedan finns det ju en del gamla rävar med så klart. :-)

    Lite av mening är att det skall vara en mer "lättsam" och avslappnad miljö, allt är inte 100% on topic. Det går inte att jämföra med ett forum tex. Att många på forumet inte gillar fb är ju inget konstigt men gruppen är inte tänkt som en ersättning för forumet. Det är en sak vi skall styra upp mer. Sedan är det faktiskt bra att du ändå är med och svarar i gruppen, det behövs ju faktiskt lite fakta och kunnande där med bland allt "flams och trams". För många gissningar och antaganden blir det ibland och vissa saker skall tas med en nypa salt. Men så är det ingen FAQ heller. :-) Vi försöker styra över dem med mer "faktakrävande" frågor till forumet. Det är en viktig del att jobba på, att informera i gruppen om att forumet är en grym kunskapsbank.

    Ingens åsikt är meningslös, men som sagt alla kan inte bli nöjda. Tror som jag skrev tidigare inte att alla i gruppen håller med dig om dess ringa betydelse. Kan ju inte nicka och hålla med för den goda sakens skull. Vi är MÅNGA i gruppen som anser att den fyller ett behov, fler än de som anser att den skall skrotas, deras åsikt är ju också att räkna med (trots att få är betalande medlemmar) :-p

    PMa gärna ditt namn så vet jag vem du är i gruppen. :-) (Ännu en fördel btw, på fb är det inte lika effektivt att gömma sig bakom ett nickname) ;-)

    Jodå, jag är fullt medveten om åldersfördelningen i den gruppen.... Jag tillhör nog själv till den yngre halvan skulle jag tippa på. Till saken är att jag inte dömer klubben utifrån medlemmarna i Facebook-gruppen, utan det jag gör är att påpeka att STCS står bakom gruppen med namn och logga, och därigenom stolt visar upp "detta är vi!". Jag anser fortfarande att FB-gruppen är dålig PR för klubben. Klubben ska stolt kunna visa upp och förmedla sin kärnverksamhet, att bedriva någon kaosartad anslagstavla på nätet för kreti och pleti är inte klubbens kärnverksamhet. En bra och fungerande sida att följa där klubben aktivt och kontinuerligt förmedlar vad som sker och vad som komma skall borde vara A och O, och även tillräckligt för att locka till sig de människor som är intresserade av vad vi pysslar med inom föreningen.

    Absolut, jag tror inte att min och många andra kritikers är dom enda åsikterna i frågan, men för den delen behöver man inte streta emot...lös det internt när ni har allt underlag.


    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Vi är MÅNGA i gruppen som anser att den fyller ett behov, fler än de som anser att den skall skrotas, deras åsikt är ju också att räkna med (trots att få är betalande medlemmar) :-p
    Nu hoppas jag att du syftar på betalande medlemmar. Icke betalande medlemmar har helt enkelt ingen talan i frågan.



    För övrigt sitter du så pass tight med styrelsen så att du själv kan kolla upp mitt namn....du har ju mitt medlemsnummer.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  8. #48
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    Ska Herr Schyllberg komma med en åsikt eller två? (Så, nu vet alla vem jag är också)

    Facebook är en extremt svår nöt att knäcka. Spontant kan även jag känna att skiten borde förpassas till en plats dit solen inte lyser, men problemet är att det kommer bara dyka upp en ersättare.

    Jag tror inte det finns någon jättebra lösning faktiskt.. Mer än fler aktiva moderatorer med lite hårdare handskar.. För bollen är redan i rullning och det är svårt att stoppa den.
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  9. #49
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Ni argumenterar för att facebookgruppen ska vara mer slapp och inte så allvarlig, för att stämningen ska vara trevligare och på så viss locka folk till klubben. Är det bara jag som tycker att det är strängare där än här?
    Det finns massvis med grupper "där ute" och de som rullar på fridfullast är de som det inte sitter självgoda killar och tjejer med storhetsvansinne och nyfunnet självförtroende därför att de precis blev valda till admin. I grupper där admins är som alla andra och inte tar sin roll på så himla stort allvar, där flyter det på som bäst. Det är där folk vill vara.
    Som det är nu så verkar ju det vara ett heltidsyrke för vissa att agera admin. Det är ett jävla gnäll att "ja men det är klart vi raderade det där klippet, det har laddats upp 5 gånger den här veckan, det räcker nu!" och "Du nämnde Konsum i ditt inlägg, det klassas som reklam och ditt inlägg togs bort pga detta" osv osv.

    Slappna av lite... So what om det blir en 2 dagars storm kring ett nytt youtubeklipp. Låt det laddas upp "för många gånger". Om 1 dag så är det ju borta ändå, i den takt som facebook uppdateras med nya inlägg.
    Det sprids så fruktansvärt dålig energi på det här viset och bara för att några enstaka väljer att tjaffsa emot så betyder det inte att det bara är några enstaka som märker av det.

    Det är mina två cents

  10. #50
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg

    För övrigt sitter du så pass tight med styrelsen så att du själv kan kolla upp mitt namn....du har ju mitt medlemsnummer.
    Klart jag KAN men tänker inte leka detektiv. :-) Vill du inte delge ditt namn så slipper du ju. Så tänkte jag... ;-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  11. #51
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av slipztream Visa inlägg
    Ska Herr Schyllberg komma med en åsikt eller två? (Så, nu vet alla vem jag är också)

    Facebook är en extremt svår nöt att knäcka. Spontant kan även jag känna att skiten borde förpassas till en plats dit solen inte lyser, men problemet är att det kommer bara dyka upp en ersättare.

    Jag tror inte det finns någon jättebra lösning faktiskt.. Mer än fler aktiva moderatorer med lite hårdare handskar.. För bollen är redan i rullning och det är svårt att stoppa den.
    Precis, fenomenet kommer bestå men på annan plats. Hårdare tag vette f*n. Det enklaste är ju om alla 14k medlemmarna i gruppen tar sig i kragen och skärper sig självmant. (Not gonna happend) o.O

    Håller mer er, det ÄR jäkligt svårt att få så många att lira ihop på en bra nivå.
    Ni skall veta att nästan 1000 pers är spärrade från gruppen pga regelöverträdelser i dagens läge.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  12. #52
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Ni argumenterar för att facebookgruppen ska vara mer slapp och inte så allvarlig, för att stämningen ska vara trevligare och på så viss locka folk till klubben. Är det bara jag som tycker att det är strängare där än här?
    Det finns massvis med grupper "där ute" och de som rullar på fridfullast är de som det inte sitter självgoda killar och tjejer med storhetsvansinne och nyfunnet självförtroende därför att de precis blev valda till admin. I grupper där admins är som alla andra och inte tar sin roll på så himla stort allvar, där flyter det på som bäst. Det är där folk vill vara.
    Som det är nu så verkar ju det vara ett heltidsyrke för vissa att agera admin. Det är ett jävla gnäll att "ja men det är klart vi raderade det där klippet, det har laddats upp 5 gånger den här veckan, det räcker nu!" och "Du nämnde Konsum i ditt inlägg, det klassas som reklam och ditt inlägg togs bort pga detta" osv osv.

    Slappna av lite... So what om det blir en 2 dagars storm kring ett nytt youtubeklipp. Låt det laddas upp "för många gånger". Om 1 dag så är det ju borta ändå, i den takt som facebook uppdateras med nya inlägg.
    Det sprids så fruktansvärt dålig energi på det här viset och bara för att några enstaka väljer att tjaffsa emot så betyder det inte att det bara är några enstaka som märker av det.

    Det är mina två cents
    Gött att även du kom med lite konstruktiv kritik junior. ;-) Du har ju vart in å ur gruppen som en kåt ål. :-p
    Tror att det du tycker och det Echonator anser är rena motsatser? Det är redan ett mycket högt flöde på inläggen, därför behövs inte samma sak postas 15 gånger på en dag. Är klippet / länken av intresse hålls det uppe med kommentarer och likes. Om inte försvinner det ner, varför då dra det en resa till?

    Gällande admin är vi alla olika och har olika taktik. Så är det bara. Vi admins har faktiskt en egen sluten grupp där vi resonerar, delegerar och planerar hur vi skall ta oss an olika saker som kommer upp. :-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  13. #53
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Nu hoppas jag att du syftar på betalande medlemmar. Icke betalande medlemmar har helt enkelt ingen talan i frågan.
    Mja, alltså. Visst skall vi vara extra måna om våra medlemmars åsikter helt klart men vi kan inte heller blunda för vad "kreti o pleti" (kul uttryck, dock lite negativ ton, inte ofta det används, av ditt skrivspråk placerade jag dig nämligen i den lite högre åldersskalan, 80-talist?) tycker heller. Vi admins får då och då meddelande om att gruppen faktiskt fått användare att gå med i klubben.
    Senast redigerat av MrTurbo den 2015-03-18 klockan 18:56.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  14. #54
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    +2 på det förslaget. Mycket bra tanke.
    Och den sidan finns, sedan länge. :-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg

    PMa gärna ditt namn så vet jag vem du är i gruppen. :-) (Ännu en fördel btw, på fb är det inte lika effektivt att gömma sig bakom ett nickname) ;-)
    Det här är åt helsicke och dessutom ett rejält påhopp på en medlem när du skriver "gömma sig bakom ett nickname" ... Pinsamt MrTurbo, och det blir inte mindre pinsamt när du har ett förtroendeuppdrag i klubben. Indirekt påstår du dessutom att alla medlemmar är fegisar eftersom vi postar under våra användarnamn.
    Och att vi använder nick är som bekant inget vi valt själva, namn efterfrågas inte ens vid registreringen.

    Att sen du och Echonator har tämligen skilda åsikter i denna tråd gör att din fråga om hans namn känns rent obehaglig, rena åsiktsregistreringen. Vad blir det nästa gång? Adress? Personnummer?

    En ursäkt till Echonator vore på sin plats. Kanske även till alla vi fegisar, förlåt, medlemmar som "gömmer" oss bakom ett nick här på forumet.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  16. #56
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Det här är åt helsicke och dessutom ett rejält påhopp på en medlem när du skriver "gömma sig bakom ett nickname" ... Pinsamt MrTurbo, och det blir inte mindre pinsamt när du har ett förtroendeuppdrag i klubben. Indirekt påstår du dessutom att alla medlemmar är fegisar eftersom vi postar under våra användarnamn.
    Och att vi använder nick är som bekant inget vi valt själva, namn efterfrågas inte ens vid registreringen.

    Att sen du och Echonator har tämligen skilda åsikter i denna tråd gör att din fråga om hans namn känns rent obehaglig, rena åsiktsregistreringen. Vad blir det nästa gång? Adress? Personnummer?

    En ursäkt till Echonator vore på sin plats. Kanske även till alla vi fegisar, förlåt, medlemmar som "gömmer" oss bakom ett nick här på forumet.
    Ehe? Nu är jag inte alls med på vad du pratar om? Jag påtalade tydligt att det var frivilligt och som han själv skrev så kan jag enkelt ta reda på hans namn och adress via medlemsnumret han angivit. Men det ligger inte i mitt intresse.
    Har du verkligen läst inläggen i tråden innan du uttalar dig? Vad har du för skonummer? :-p
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  17. #57
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Random fråga... startades gruppen från början på uppdrag av styrelsen, eller var det någon som tog eget beslut..?

  18. #58
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av BearStyle Visa inlägg
    Random fråga... startades gruppen från början på uppdrag av styrelsen, eller var det någon som tog eget beslut..?
    Gruppen skapades ursprungligen av mig, sidan av fd Admin på forumet. Tror jag. Eller om det var tvärt om? Hummm, kommer ärligt inte ihåg. LÄNGE sedan.

    Det reggades bara för att "låsa namnet" användes inte alls första åren. Långt senare frågade jag dåvarande ordförande om det var intresse i att väcka liv i grupp & sida. Fick ett ja och på den vägen är det.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  19. #59
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Jag tycker klubben behöver göra smarta beslut. Att streta emot nejsägarna genom att försöka peka på att facebook "är the shit" är om man nu ska vända på det precis lika dumt som att säga att gruppen ska dödas. Social media är en bubbla som ingen verkar veta vad de ska göra med och en förening som denna med "ett par eldsjälar" (säger jag, utan fullvärdig insikt i klubben) som driver borde fokusera på saker som förbättrar för medlemmarna - inte ~12k random users. Ja, jag förstår att de är "potentiella medlemmar" men snälla förklara hur ni jobbar med att driva dessa personer till att bli medlemmar genom denna öpnna grupp? Helt ärligt tror jag att majoriteten av de icke-betalande medelemmarna i facebookgruppen knappt vet att det är en förening som står bakom gruppen.. "tufft namn". Bara för att "alla andra" är på facebook betyder inte att man ska följa efter utan att ha en strategi, det kostar massvis med administrativ tid som skulle kunna läggas på saker som skulle kunna gynna föreningen betydligt mer konkret. Nu pekar jag inga fingrar, men om du MrTurbo lägger 3timmar per dag på facebookgruppen - om du hade investerat samma tid i säg, ett system för medlemshantering.. hur mycket hade du inte kunnat åstadkomma?

    Jag har inget svar. Men men för all del, behåll gruppen om ni prompt önskar ha er chattfunktion att leka med men se till att piska liv i den riktiga sida också. Det om något kan vara föreningens ansikte utåt i denna sociala djungel!
    Driv trafik till sidan genom inlägg i gruppen. Kanske göra små utdrag från turbotrycket och dela i digital form via sidan? Länka, dela, engagera.
    Sparka liv i instagram-kontot också om ni nu ska prata populära medier. Dela bilder med information/text kring föreningen, träffar mm. Posta bilder som hör till artiklarna i trycket, från banträffar, random saab-facts, #knutanprepp you name it. Bara kolla hur många saab-themed instakonton som exploderat i antal följare. Där pratar vi reklampelare..
    Senast redigerat av BearStyle den 2015-03-19 klockan 22:22.

  20. #60
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av BearStyle Visa inlägg
    Nu pekar jag inga fingrar, men om du MrTurbo lägger 3timmar per dag på facebookgruppen - om du hade investerat samma tid i säg, ett system för medlemshantering.. hur mycket hade du inte kunnat åstadkomma?
    Det är fult att peka! ;-)

    Nu lägger jag nog inga tre timmar men jag förstår hur du menar. Problemet är att jag är en skiten kundmottagare utan djupare kunskaper i just programmering etc. Det jag har att erbjuda är tid, engagemang, erfarenhet (inblandad sedan -97) och skägg. :-)

    Vad gör ni andra? (Pekar inte, händerna i fickorna... haha)

    Citat Ursprungligen postat av BearStyle Visa inlägg
    ... piska liv i den riktiga sida också. Det om något kan vara föreningens ansikte utåt i denna sociala djungel!
    Driv trafik till sidan genom inlägg i gruppen. Kanske göra små utdrag från turbotrycket och dela i digital form via sidan? Länka, dela, engagera.
    Sparka liv i instagram-kontot också om ni nu ska prata populära medier. Dela bilder med information/text kring föreningen, träffar mm. Posta bilder som hör till artiklarna i trycket, från banträffar, random saab-facts, #knutanprepp you name it. Bara kolla hur många saab-themed instakonton som exploderat i antal följare. Där pratar vi reklampelare..
    FB-sidan är igång, tanken är att den skall spegla hemsidan sedan och förmedla information och nyheter. Nu används den för evenemang och liknande.
    Finns som sagt ett instagramkonto. Då är frågan, vem ska ta tag i det, se till att det uppdateras, syns och sprids? Ska vi ge oss in i den "djungeln" också?
    Senast redigerat av MrTurbo den 2015-03-20 klockan 07:33.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

Liknande ämnen

  1. Kan man se vilka mappar som las in i mappen senast?
    Av SaabTurbo95 i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 13:39
  2. Välja mellan 2 st 9000, synpunkter önskas
    Av Jeppe9KTurboS i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 23:00
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 23:45
  4. Det sociala systemet suger...
    Av Manick i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 21:46
  5. När ska min og93 aero -02 senast servas?
    Av AndreasOstman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •