Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 64

Ämne: Era synpunkter önskas om sociala medier. Senast 23/3-15

  1. #21
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Era synpunkter önskas om sociala medier. Senast 23/3-15

    En flock?
    Klart den vars uppgift är att moderera fejan gnäller?
    Är ju bara ett dagis där nu ändå så why så butthurt?

    Sen är det ju en tråd skapad av ordförande som ber om synpunkter så vet inte riktigt vad du rökt just nu?
    Senast redigerat av lingua den 2015-03-15 klockan 21:20.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  2. #22
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Har inte rökt något. Röker inte alls. Snus funkar bra. ;-)

    Jag är en del av IT-gruppen, så mina fingrar är med i många syltburkar och har så vart sedan -97. "Tyvärr" går utvecklingen framåt, trots att det finns så många bakåtsträvare, och "tyvärr" är Facebook en del i den nutid vi lever i. Det är 2015 faktiskt. Alla satsar på att synas på internet, framförallt på Facebook just nu. Varför ska inte vi sitta på det tåget? Om fem år kanske det är något annat som gäller? (Edit: rätt säker på att Facebook är mindre viktigt om fem år faktiskt.)

    Jag var med å drog i det gamla bbs / trådforumet vi hade. Jävlar vilket gnäll det blev när .php skulle användas. Å nu när detta forumet togs fram var det också en del olyckliga själar. Världen, internet och sociala medier utvecklas konstant, vissa saker snabbare än andra.

    Vi inom IT håller på med en handlingsplan, vi tar självklart emot konkreta tips (STÄNG NER är inte ett sådant) och vi vill ju gärna att så många som möjligt blir nöjda med lösningen men historien har visat att det är totalt omöjligt att göra alla nöjda. Tyvärr... :-) xoxo
    Senast redigerat av MrTurbo den 2015-03-16 klockan 23:42.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  3. #23
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Vi HAR en IT-grupp som håller i sådant där, blanda in allmänheten finns ingen anledning till....

    Skoj?

  4. #24
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931
    Stäng ner är ett konkret förslag just för att det inte lirar nu, alternativet skulle va för betalande medlemmar.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  5. #25
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Har inte rökt något. Röker inte alls. Snus funkar bra. ;-)

    Jag är en del av IT-gruppen, så mina fingrar är med i många syltburkar och har så vart sedan -97. "Tyvärr" går utvecklingen framåt, trots att det finns så många bakåtsträvare, och "tyvärr" är Facebook en del i den nutid vi lever i. Det är 2015 faktiskt. Alla satsar på att synas på internet, framförallt på Facebook just nu. Varför ska inte vi sitta på det tåget? Om fem år kanske det är något annat som gäller? (Edit: rätt säker på att Facebook är mindre viktigt om fem år faktiskt.)

    Jag var med å drog i det gamla bbs / trådforumet vi hade. Jävlar vilket gnäll det blev när .php skulle användas. Å nu när detta forumet togs fram var det också en del olyckliga själar. Världen, internet och sociala medier utvecklas konstant, vissa saker snabbare än andra.

    Vi inom IT håller på med en handlingsplan, vi tar självklart emot konkreta tips (STÄNG NER är inte ett sådant) och vi vill ju gärna att så många som möjligt blir nöjda med lösningen men historien har visat att det är totalt omöjligt att göra alla nöjda. Tyvärr... :-) xoxo

    Visst ska man jobba framåt och ta till sig framtiden, men det gäller ju att göra det snyggt, eller har jag fel? Det kan inte finnas någon människa som vid sina sinnes fulla bruk anser att nuvarande upplägg på Facebook är speciellt bra för klubben. Den sida som finns i form av att sprida information om händelser inom klubben har i dagsläget ca 2700 följare, och den mer anarkistiska sidan med samma namn har en bit över 13000(!) medlemmar/följare.

    Vad man ska fråga sig själv är: "Vad är syftet med att vi bör finnas på Facebook och andra sociala medier". Är det för att man bara ska det år 2015, för att bistå med ett off-topic forum där anarki råder, eller är det kanske för att man vill kunna nå ut med information om klubbens verksamhet till så många människor som möjligt på ett snyggt och städat sätt? All PR är inte bra PR, och i fallet med den stora diskussionsgruppen så är det inte bra PR för klubben på något sätt i mina ögon. Som det ser ut i dagsläget så kan varken följare/medlemmar i gruppen eller STCS som förening hantera den enorma diskussionsgruppen, och därför ser den ut som den gör idag.

    Problemen tidigare när man bytt från BBS till php, eller som nu senast vid bytet till vBulletin så har kritiken riktats mot utseende och funktion på sidan, men i Facebooks fall så är kritiken snarare riktad mot hur plattformen används...


    Om "stänga ner och göra om på rätt/bättre sätt" inte är ett konkret förslag på hur man ska kunna lösa problemen så vet jag inte vad för förslag som är konkreta. Sen att just det förslaget inte faller dig i smaken är en annan femma, men det är absolut ett konkret förslag.

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    "Tyvärr" går utvecklingen framåt, trots att det finns så många bakåtsträvare, och "tyvärr" är Facebook en del i den nutid vi lever i. Det är 2015 faktiskt. Alla satsar på att synas på internet, framförallt på Facebook just nu. Varför ska inte vi sitta på det tåget? Om fem år kanske det är något annat som gäller? (Edit: rätt säker på att Facebook är mindre viktigt om fem år faktiskt.)

    Det känns som att bilen skenar och man har tappat bromsverkan, men att man är för feg för att våga dra i nödbromsen och i stället vill försöka skena vidare i hopp om att bromsarna ska svalna och lyckas styra undan alla hinder tills man inom sinom tid lyckats stanna, och då kunna sträcka på ryggen och tänka "Jodå det där löste vi bra"



    EDIT: Jo jag har mailat "Törna", så jag är inte bara en anonym gnällspik på ett forum
    Senast redigerat av Echonator den 2015-03-17 klockan 13:23.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  6. #26
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    (STÄNG NER är inte ett sådant)
    Jo det är oerhört konkret. Finns ingen som helst anledning att ha en fb-sida där klubben ibland publicerar information och en annan där vem som helst kan skriva vad skit som helst. Man måste inte ha det bara för att det finns. Utveckling fungerar inte så. Resonerar man så så måste vi ju även skaffa Twitter, Instagram, egen Youtubekanal, grupp på Linkedin o.s.v. o.s.v..
    Det blir ju helt ohållbart. Jobba fram en rimlig och hanterbar plan för var och hur klubben ska finnas på Internet. Mitt förslag är forumet och en informationssida på fb och det har jag mailat enligt önskemål från klubbledningen.

    Echonators föredömliga inlägg innehåller i princip vad jag också vill framföra.

  7. #27
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Vi har diskuterat att klubben skall finnas på i stort sett alla sociala plattformar, men därmed inte sagt att vi _måste_ utnyttja varje medie till 100%. Om jag minns rätt har vi redan twitter och instagram-konton och en dold linkedin-grupp, men vad jag vet händer ingenting där, vi har mest "bokat" namnen.

  8. #28
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 019
    Medlem#
    3471

    Era synpunkter önskas om sociala medier. Senast 23/3-15

    Tycker det är "bra mkt" lugnare på stcs FB sida nu sedan några gick ur med tanke på Uhr-historien. Det är iaf min reflektion.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  9. #29
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Jag tror inte ni som har mest åsikter ens tillbringat så mycket tid i STCS-gruppen?
    Har jag fel? :-) Hur många av er lägger minst 60 min per dygn i gruppen?

    Det är överlag lugnt och sansat med bra nivå. "Jag har hört av min kompis, systers killes kusin att någon i kassan på ica sa att..." funkar inte.

    Och jag vidhåller att gruppen till 99% är bra för klubben och framför allt för saabintresserade. Om vi stänger gruppen så kommer ju inte 13k pers säga "jaha" stänga av datorn och gå ut i garaget utan helt enkelt bara flytta vidare till en annan grupp. Där vi INTE kan påverka och integrera på samma sätt längre. (fortfarande 2015)

    Så nej, för utomstående kan det verka som ett konkret tips men i verkligheten är så ej fallet. :-)
    Nästa?
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  10. #30
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Tycker det är "bra mkt" lugnare på stcs FB sida nu sedan några gick ur med tanke på Uhr-historien. Det är iaf min reflektion.
    Mja, det är tillbaka på normal nivå efter en 12timmars storm som i grunden var en missuppfattning... Jag har en del åsikter som saker som kunde lösts bättre där men det är inget att hänga upp sig på nu. :-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  11. #31
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Jag tror inte ni som har mest åsikter ens tillbringat så mycket tid i STCS-gruppen?
    Har jag fel? :-) Hur många av er lägger minst 60 min per dygn i gruppen?

    Det är överlag lugnt och sansat med bra nivå. "Jag har hört av min kompis, systers killes kusin att någon i kassan på ica sa att..." funkar inte.

    Och jag vidhåller att gruppen till 99% är bra för klubben och framför allt för saabintresserade. Om vi stänger gruppen så kommer ju inte 13k pers säga "jaha" stänga av datorn och gå ut i garaget utan helt enkelt bara flytta vidare till en annan grupp. Där vi INTE kan påverka och integrera på samma sätt längre. (fortfarande 2015)

    Så nej, för utomstående kan det verka som ett konkret tips men i verkligheten är så ej fallet. :-)
    Nästa?

    Vart med sen -08 och typ bor på forumet och fejan, räknas inte då eller?

    Editerar för att jag kanske lät lite väl irriterad, men att sitta och säga "nästa" till medlemmar som vart med bra länge tycker jag är en riktigt trist och arrogant attityd.
    Senast redigerat av lingua den 2015-03-17 klockan 21:11.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    17
    Medlem#
    -
    Vad händer om ni stänger ner då, och några tusen av oss som tramsar runt på fb blir tvugna att hitta nån annan stans att hänga?
    Om vi öppnar ögonen och hittar hit, nu när vi vant oss med att hänga med saabfolk.
    Helt plötsligt har ni tusentals människor som tramsar sönder ert seriösa forum. Vad gör ni då? Slänger ut högvis med folk, gång på gång?
    Eller stänger ner forumet?
    Nä. Fejjan fyller sin funktion. Socialt och som frågespalt.
    Och att det även lockar nya medlemmar till klubben, betalande medlemmar, det kan jag lova att det gör. Jag är säkert inte den enda.
    Dessutom, admins på fejjan gör ett kanonjobb. Även MrTurbo.

  13. #33
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av lingua Visa inlägg
    Vart med sen -08 och typ bor på forumet och fejan, räknas inte då eller?

    Editerar för att jag kanske lät lite väl irriterad, men att sitta och säga "nästa" till medlemmar som vart med bra länge tycker jag är en riktigt trist och arrogant attityd.
    Asså, det var inte menat så. Menade nästa matnyttiga tips så klart. :-) Vad kommer efter punkt 1: Stäng ner skiten. :-)
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  14. #34
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Asså, det var inte menat så. Menade nästa matnyttiga tips så klart. :-) Vad kommer efter punkt 1: Stäng ner skiten. :-)
    ok, då är jag med.
    aja får väl hoppas det blir nåt bra av det, men behåller min ståndpunkt som det är i nuvarande form att det stjälper mer än hjälper.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  15. #35
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Bergsgnu Visa inlägg
    Vad händer om ni stänger ner då, och några tusen av oss som tramsar runt på fb blir tvugna att hitta nån annan stans att hänga?
    Om vi öppnar ögonen och hittar hit, nu när vi vant oss med att hänga med saabfolk.
    Helt plötsligt har ni tusentals människor som tramsar sönder ert seriösa forum. Vad gör ni då? Slänger ut högvis med folk, gång på gång?
    Eller stänger ner forumet?
    Nä. Fejjan fyller sin funktion. Socialt och som frågespalt.
    Och att det även lockar nya medlemmar till klubben, betalande medlemmar, det kan jag lova att det gör. Jag är säkert inte den enda.
    Dessutom, admins på fejjan gör ett kanonjobb. Även MrTurbo.
    Tack! <3 :-)
    Ja precis, stänger vi en grupp med 14k anhängare på fb kommer ju dock inte de per automatik flytta till forumet då de vant sig vid fb-s "typsnitt".

    Som sagt vi ÄR öppna för tips och idéer men i vår bok är inte "stäng" (och släpp alla vilsna saabsjälar lösa) ett alternativ. :-)
    Ni som är anti, plz lägg lite tid i gruppen nån kväll. Visst mycket "dumma frågor" men det finns väl inga dumma frågor? Eller?
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  16. #36
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Vart faaan e gillaknappen? bahhh... hahaha
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  17. #37
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Vart faaan e gillaknappen? bahhh... hahaha
    Jag jobbar på det...
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #38
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Jag tycker det verkar som att du inte vill bli av med ditt kära barn och inget annat.

  19. #39
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Jag kan hålla med i att vi ska stänga ner skiten.....
    Men se det istället som att om vi kan rensa ut det värsta, få in lite fler admins och få bättre ordning på gruppen så är det en oerhörd reklampelare.
    Tänk om vi kunde värva bara 5% av alla i gruppen till att bli betalande medlemmar i klubben istället? Hade ju varit fantastiskt, eller?
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  20. #40
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inlägg
    Jag tror inte ni som har mest åsikter ens tillbringat så mycket tid i STCS-gruppen?
    Har jag fel? :-) Hur många av er lägger minst 60 min per dygn i gruppen?

    Det är överlag lugnt och sansat med bra nivå. "Jag har hört av min kompis, systers killes kusin att någon i kassan på ica sa att..." funkar inte.

    Och jag vidhåller att gruppen till 99% är bra för klubben och framför allt för saabintresserade. Om vi stänger gruppen så kommer ju inte 13k pers säga "jaha" stänga av datorn och gå ut i garaget utan helt enkelt bara flytta vidare till en annan grupp. Där vi INTE kan påverka och integrera på samma sätt längre. (fortfarande 2015)

    Så nej, för utomstående kan det verka som ett konkret tips men i verkligheten är så ej fallet. :-)
    Nästa?
    Jadu, du har faktiskt fel.... Det känns trist att säga, men jag hänger nog där säker 2-3 h/dygn, så jag vet absolut vad jag pratar om. Kan ju säga såhär, anledningen till att jag även blev medlem i SSK nu i vinter var pga STCS Facebook-grupp, vissa dagar så får jag bara den där känslan att "fan är jag medlem i den här föreningen för?"...

    Om DU anser att det fungerar bra i sin nuvarande form så vill jag inte ens veta hur läget ser ut när du bedömer det som att det inte fungerar.

    Känns för övrigt jätteroligt att bli helt förkastad genom att bli tillsagd att "Nej du, din uppfattning är helt fel, verkligheten är helt annan. Om inte min och din uppfattning matchar, ja då är det min uppfattning som gäller."

    Om ni nu vill ha in synpunkter och input, varför är man då så fientlig mot den input som kommer så fort det inte matchar ens egen uppfattning?

    Citat Ursprungligen postat av lingua Visa inlägg
    aja får väl hoppas det blir nåt bra av det, men behåller min ståndpunkt som det är i nuvarande form att det stjälper mer än hjälper.
    Jag skriver under på det där till 100 %



    EDIT: Anledningen till att jag spenderar en del tid där är för att faktiskt kunna hjälpa de som faktiskt är lite seriösa och behöver lite hjälp på traven med diverse saker. Men tar man det i form av en kommentar....knappast! I princip vartenda inlägg fylls ju med irrelevant dynga (om inte inlägget i sig redan från start är trams och flams). Oftast när jag väljer att hjälpa någon så sker det via ett PM bara för att det inte går att föra en publik dialog/diskussion utan att det ballar ur när femtioelva personer ska komma och spela "allan ballan"
    Senast redigerat av Echonator den 2015-03-17 klockan 23:17.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

Liknande ämnen

  1. Kan man se vilka mappar som las in i mappen senast?
    Av SaabTurbo95 i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 13:39
  2. Välja mellan 2 st 9000, synpunkter önskas
    Av Jeppe9KTurboS i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 23:00
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 23:45
  4. Det sociala systemet suger...
    Av Manick i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 21:46
  5. När ska min og93 aero -02 senast servas?
    Av AndreasOstman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •