Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Klantigt med låsbultar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    63

    Klantigt med låsbultar

    Hej! Jag har gjort en klantig sak har jag märkt. När jag bytte till sommardäck för länge sedan så glömde jag vkar låsbulten på sista hjulet och körde iväg vilket jag märkte först dagen efter. Nu är det så här att jag skulle gärna behöva en ny låsbultsöppnare eller vad dom kallas. Vet man får med en kod till dom men den verkar pappa ha slarvat bort. Hur ska man gå till väga nu för att skaffa en ny låsbult ?
    Saab 9-3 2.0T 185hk SE 2000 årsmodell.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Östhammar
    Inlägg
    1 325
    Vad är det för låsbult vi snackar om? Men åk annars till gummiverkstan på orten så pillar det troligen bort dem åt dig (beror lite på hur de ser ut)..
    Saab 9-5 SE / Aero-04 "look alike"

    http://www.garaget.org/?car=12197

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Växjö/Oskarshamn
    Inlägg
    227
    tjena jag gjorde samma tabbe..och åkte till euromaster där jag köpte låsbultarna..dom knackade ur dom och jag köpte en ny sats..arbetet gick på 5kr..så snällt av dom
    Saab 9000 Talladega-89SÅLD
    New Ride: http://www.garaget.org/?car=55632
    STCS #6245

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    63
    ingen aning vad det är för låsbultar, satt på bilen när vi köpte den för 3 månader sen ungefär. Va går en ny sats bultar på? blir nog till och köpa det hahaha skönt o höra inte bara jag som e lite klantig kan det vara euromaster bultar på bilen? aluminium fälgar 15 tums är det på en saa 9-3 185 hk
    Saab 9-3 2.0T 185hk SE 2000 årsmodell.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 198
    Jag glömde min låsbultshylsa kvar på fälgen förra året åkte runt 18 mil och letade efter den, när jag tillslut kom hem igen så visade det sig att den satt kvar på bulten i fälgen snacka om tok tur.
    Fanatisk Sär Skrivare
    Kör: Fiesta ST 2006

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    230
    strunta i låsmuttrar .. vad jag har hört går det fortare att stjäla med låsmuttrar än utan
    Saab 9-5 FastEro Nu med 360 HK +
    http://www.garaget.org/?car=8042

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    154
    Tycker låsbultar verkar vara meningslöst såg när däckverkstan satte på en vanlig hylsa på min låsbult med slägga o sen var det bara att lossa som vanligt sen dess skiter jag i låsbultar
    §1 Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 246
    Citat Ursprungligen postat av Zab
    Tycker låsbultar verkar vara meningslöst såg när däckverkstan satte på en vanlig hylsa på min låsbult med slägga o sen var det bara att lossa som vanligt sen dess skiter jag i låsbultar

    Det beror helt på vad du har för låsbultar, det finns bultar/muttrar med en lös
    metall ring runt hela ytterkanten, dessa är svåra att lossa på så sätt.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    154
    ok har bara erfarenhet av den modellen som man "bara" använder hylsa till sorry :P
    §1 Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    63
    en liten bilmeck där jag bor vill ha 300 kr för att ta bort alla fyra bultarna? dyrt? tror ni det är billigare på saab? har ni ngt annat ställe ni rekomenderar, tex gummiverkstad/däckfirma, som gör det billigare i sthlms trakten? mvh/ Lugabg
    Saab 9-3 2.0T 185hk SE 2000 årsmodell.

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    hej pratade med en polare som är mekaniker idag om detta och han bekräftade att det är busenkelt att ta bort vanliga låsbultar...

    Han mindes inte vilken hylsa man skulle använda men han trodde att det var en sliten 18 12kantshylsa som brukar användas. Då nämnde han det andra låsbultarna med en rörlig ring som däremot inte är lika lätt att få lös

    mvh Isak

Liknande ämnen

  1. Startar ej efter säkringsbyte. Klantigt!
    Av imported_PaL i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 23:27
  2. Biltemas låsbultar ok?
    Av -big kahuna- i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 10:32
  3. Hur många kör med låsbultar?
    Av natanoy i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 23:38
  4. Låsbultar
    Av Oleander i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 14:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •