Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 85

Ämne: Vad händer på Facebook-sidan?

  1. #1
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719

    Vad händer på Facebook-sidan?

    Verkar som att det spårar ur fullständigt just nu.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  2. #2
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471
    Ja FB sidan är hela den eg en sandlåda i mitt tycke(av o till). Svårt att vårda/behålla kunskap där på vettigt sätt.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  3. #3
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Jag menar i relation till morgonens händelser. Verkar vara en massa anklagelser som cirkulerar till höger och vänster och en del kontroversiella beslut som tagits. Detta verkar ha slagit an en nerv hos en massa personer och det har blivit en riktig cirkus. Någon som vill klargöra?
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  4. #4
    Sugmotor Flodins avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Svenshögen
    Inlägg
    29
    Medlem#
    7845
    Som jag förstått det så Nordic erbjöd sig att vara sponsor till klubben, men fick nej då det redan finns två trimfirmor som är sponsorer. Detta gjorde att en från Nordic gjorde ett inlägg som bröt mot klubbens Facebookregler och därmed blev utsparkad vilket har skapat stora reaktioner. Något i den stilen iaf.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034
    Tror att det började med att Nordic inte blev godkända som sponsor för STCS. Då började Rolf Uhr tjura på Facebook såpass att han blev avstängd från gruppen.

    Då blev det ett jävla liv bland medlemmarna (FB-gruppens, inte klubbens) med krav på styrelsens avgång och allmänna tongångar om hur inkompetenta hela styrelsen är.

    Kontentan av det hela verkar bli att det skapas ett par nya SAAB-grupper på Facebook man kan ansluta sig till om man vill.

    Som kuriosa kan nämnas att majoriteten av de som gnäller på Facebook inte verkar vara betalande medlemmar i STCS, och verkar ännu mindre ha kunskap om hur det går till att faktiskt driva en klubb med stadgar, årsmöten mm...
    Senast redigerat av Lind den 2015-03-10 klockan 12:43.
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  6. #6
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    I så fall borde ingen vara förvånad över vad som hänt.

    1. FB-gruppen förbjuder reklam
    2. En medlem börjar göra reklam
    3. Admin för FB-gruppen blockerar denna medlem.

    So far so good, inget konstigt. Sedan börjar det hagla personangrepp på styrelsen och klubben för att man följt sina egna regler. Hm...
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  7. #7
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471
    Som sagt Facebook är cancer...
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  8. #8
    Sugmotor Almbos avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Almunge, Uppsala
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Ser FB som ett ställe där man ska skryta... Inget speciellt seriöst. (Gäller hela FB, inte bara SAAB-grupper.)
    Här är det det frågor borde ställas, möjligen frågor på FB om paniksaker vid väggrenen som kan vara snabbare att få svar på FB.

  9. #9
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Tycker det har varit ren skit med stcs grupp på FB. Är bara folk som gnäller och tjatar om vinterdäck och sommardäck. Stäng ner gruppen. Det är min åsikt. Andvända forumet till det som det är till för.

    Dom som gnäller är ju inte en betalande medlemmar...
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  10. #10
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Hyggligt bra sammanfattningar.

    Som jag skrev på FB, många har ingen koll på omständigheterna runt det som inträffat men hänger på strömmen.
    Sanningar glöms bort och egna tolkningar av vad tredje person skriver blir sanningar. Osv.....
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  11. #11
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Personligen tycker jag gruppen kan raderas. Samla medlemmarna här i forumet istället.

  12. #12
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Almbo Visa inlägg
    Här är det det frågor borde ställas, möjligen frågor på FB om paniksaker vid väggrenen som kan vara snabbare att få svar på FB.
    Näe, inte ens då, forumet går ju att nå lika lätt som FB med mobilen och nu är Tapatalk aktiverat så det finns ingen anledning till att använda FB
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #13
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Näe, inte ens då, forumet går ju att nå lika lätt som FB med mobilen och nu är Tapatalk aktiverat så det finns ingen anledning till att använda FB
    Skillnaden att tapatalk har en mycket mindre "installerad bas" än FB. Nästan alla har FB i mobilen.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Tycker FB sidan kunde läggas ner, på tok för många som skrev och la upp bilder på all sköns skit, hela nyhetsflödet var ju fullt med folk från stcs som postat, hur man än blockerade det så lyckades iaf inte jag bli av med all bråte, så jag gick ur gruppen tillslut.
    FB har ju mer eller mindre blivit skit över lag, ingen skriver nått eget utan delar bara andras skit, massa dravel om tiggare, och folk som ska tävla om vem som kan vara mest antirasist och så en och annan som delar bilder på vad de käkar...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #15
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471

    Vad händer på Facebook-sidan?

    Pumba, det har med inställningar att göra jag har nog minst 8-10 olika saabgrupper där jag valt "sluta följ grupp" på samtliga. Får inga inlägg förutom från vänner som postar i någon av grupperna. Men är fortfarande medlem i dem.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  16. #16
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Även om denna tråd går under kategorin civiliserad så vill jag passa på att nämna, om någon med samma mentalitet som Facebookfånarna som har limmat fast caps lock i aktiverat läge skulle hitta hit, att styrelsens beslut är fattat och att jag och övriga moderatorer inte accepterar inlägg på lekstugenivå. De kommer att rensas stenhårt.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Passa er, nu kommer Travis med storsläggan, alla som piper något opassligt kommer omedelbart att bannas tillbaka till stenåldern och får sitta där med sin Facit skrivmaskin och posta brev till TurboTrycket istället i fortsättningen...

  18. #18
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Även om denna tråd går under kategorin civiliserad så vill jag passa på att nämna, om någon med samma mentalitet som Facebookfånarna som har limmat fast caps lock i aktiverat läge skulle hitta hit, att styrelsens beslut är fattat och att jag och övriga moderatorer inte accepterar inlägg på lekstugenivå. De kommer att rensas stenhårt.


    Jag kan ju även passa på att tycka lite nu när det ändå är på tapeten

    Det som sker nu på ansiktsboken är lite det som jag m.fl har oroat oss över under en längre tid när man följt utvecklingen där. "Irritationsmomentet" som folk reagerar på där lägger jag ingen värdering i, men själva sättet folk reagerar och uttrycker sig på är högst opassande och är inte alls bra PR för föreningen. Men som sagt, det är ju den stora baksidan av Facebook, och det gäller inte bara STCS sida utan är mer eller mindre genomgående om det så är en sida för lokalt byskvaller, heminredning eller fordonsintressen

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456
    Har personligen diggat fejja gruppen ett tag, men tyärr börjar jag tröttna. De finns folk där som gnäller på att man måste betala varje år till klubben jag menar va f_n...förmånerna överstiger ju avgiften på en halvdag :-)

    Men forumet var likadnt back in the days när de var moderatorfritt. Jag menar inte att fejsbooksgruppen modereras för dåligt men tror inte de är gjort för att man ska kunna hålla ordning. De sitter i grundstenar i den plattformen att oordning är måttot.

    Måste passa på att ge beröm till bla Törnan med medhjälpare som står upp fast de blåser storm runt dem.
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  20. #20
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931
    Också stark anhängare av att fejan ska läggas ner.
    Endast sparas som snabb info-kanal/förlängning av hemsidan.
    Mao, bara moderatorer och styrelse kan göra inlägg å klubbens vägnar.

    Stcs och Nordic kan säkert komma överens i framtiden utan en mobb av obetalande medlemmar som ska lägga sig i.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

Liknande ämnen

  1. Anti-Facebook
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 03:39
  2. P3 om Facebook
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 20:31
  3. Några här med facebook?
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 13:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •