Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 85

Ämne: Vad händer på Facebook-sidan?

  1. #41
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Är inte två fler än en?
    Att mista två sponsorer drabbar troligen fler medlemmar än att mista en.
    Sedan kan väl möjligheten att handla mtrl och tjänster av Nordic finnas kvar, eller?

    Det är väl även så att man alltid (oftast) talar i egen sak, Nordics förslag gynnar säkert Nordic.
    STCS förslag tror jag gynnar STCS och dess medlemmar.
    Nu är sanningen den att jag pratat med en av de nämnda sponsorerna som sägs hota med att hoppa av om Nordic skulle "släppas in" som sponsor. INGEN har frågat detta företag om att släppa in Nordic eller inte. Alltså ljuger Michael Törnros. Han är tydligen på semester och har tydligen ingen uppkoppling där han är, märkligt, men tids nog lär vi väl få höra hans åsikt. Det finns mycket mer "sanningar" som inte är offentliga än som gäller nuvarande sponsorerna, men jag väljer tillsvidare att ligga lågt med detta.
    Swedish performance

  2. #42
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej Rolf Uhr!

    Jag ber nu en sista gång, försök att beté dig vuxet.

    Mvh Michael

  3. #43
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Inte direkt att man blir sugen på att anlita Nordic med tanke på hur de beter sig.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  4. #44
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Nej kanske det Etnoy. Men iom att vi väljer att även visa upp våra mindre bra sidor så kan du som spekulant få en bredare bild.

    Till Michael Törnros aka Gustav Fridolin; Vad händer om Rolf inte gör det? Ska du se till att få honom blockad och avstängd för att DU ha ljugit? Vad menar du? Är det inte sant att Fredrik Bengtsson, VD på Maptun inte har beslutat eller sagt någonting om oss som sponsorer? Är det han som ljuger? Berätta nu.

  5. #45
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Kalle, nu får även du ta och sansa dig lite.

    Av respekt för de redan befintliga sponsorerna har vi valt att inte ta in fler med liknande produkter/tjänster.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  6. #46
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Ja, jag har sett att du skrivit detta förut, ett par gånger.

    Är även jag nu utsatt för samma hot? Varför? För att jag anser att du ljuger?
    Kan du inte bara svara på frågan?

    "Vad menar du? Är det inte sant att Fredrik Bengtsson, VD på Maptun inte har beslutat eller sagt någonting om oss som sponsorer? Är det han som ljuger?"

  7. #47
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Kalle, nej, Fredrik har inte opponerat sig mot ett företag med liknande produkter/tjänster som dom.

    // Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  8. #48
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Så det är av respekt för de redan befintliga sponsorerna som inte har något problem med en till sponsor som NI enväldigt i styrelsen valt att inte ta in Nordic som sponsor.

    Tack, nu börjar dina ord matcha det du faktist menar.

  9. #49
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Är det ronder man ser nere i hörnet där det står "Sidan 3 av 3" ??
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #50
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej alla!

    För att ge lite klarhet i allt ger jag en kort sammanfattning över mitt "spännande dygn".

    Strax efter 18.00 i går måndag meddelade vi i styrelsen Rolf och Robert Uhr att vi tyvärr tackar nej till dom som sponsor/rabattgivare till klubben 2015.
    Skälet är för att vi under dialogen med sponsorerna för 2014 kommit överns om att dom vill fortsätta 2015, och att dom har varit tydliga i vår dialog att dom inte önskar få in mer företag som erbjuder liknande produkter/tjänster.

    Detta besked ogillades skarpt.

    Rolf Uhr gjorde i morse ett reklaminlägg att oavsett sponsor eller ej, så kommer Nordic ge rabatt till klubbens medlemmar.
    Detta strider mot våra regler att inga företag får göra reklam på klubbens facebook-grupp.
    Detta, inklusive många andra händelser, gjorde att vårt tålamod med Rolf var slut, och därmed blev han kickad ur facebook-gruppen.

    Man ska kunna sköta sig, oavsett medlem eller företagare, och följa de regler som finns.

    Detta föranledde dagens "hela havet stormar" med personliga påhopp mot mig, mot oss inom styrelsen, och om klubben som sådan.



    Händelserna som sådan har gjort att vi ökat på tempot med att hitta lösningar inom IT-gruppen för en mer hållbar IT-strategi.

    Vi har nu sagt att fram till nästa möte, den 24:e, kommer alla berörda att ta fram sina tankar och visioner kring hur den långsiktiga IT-strategin skall se ut.


    Fortsättning följer


    Mvh Michael
    "Skälet är för att vi under dialogen med sponsorerna för 2014 kommit överns om att dom vill fortsätta 2015, och att dom har varit tydliga i vår dialog att dom inte önskar få in mer företag som erbjuder liknande produkter/tjänster".



    Detta är ett klipp ur ditt inlägg Micke!!!
    Förklara hur det kommer sig att en av de 2 sponsorerna ringde mig i torsdags kväll med anledning av detta bråk eller vad vi ska kalla det, jag tror inte att denna VD ljuger mig rakt upp i ansiktet och hur märkligt det nu än låter med tanke det som varit mellan Nordic och detta företag so lita jag mer på honom än på Micke just nu. Du har målat in dig i ett hörn Micke, du mp var hur hyvens det går så slapp sargen nu och säg som det är, det är inte farligt att vara ärlig, du är säkert pressad av andra att stå på dig, MEN glöm bara inte att man inte KAN lita på alla. När man minst anar det så snackar den ena eller den andra. Så sluta hota med avstängningar eller vad det är du tänker göra. Ju längre tiden går ju mer inmålad blir du.
    Och det är märkligt att det inte går att ringa nu när det tidigare gått så bra. Kanske inte så roligt att smöra längre? Mvh Rolf
    Swedish performance

  11. #51
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej Rolf!

    Så jävla osnyggt ni sköter detta så tänker jag faktiskt skriva detta rakt ut just nu.

    Av respekt för de befintliga sponsorerna så hänger jag inte ut namn, men det gör ni.

    Passa dig Rolf, du går på tunn is, det är ett statement!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  12. #52
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Har du något mer att säga som en femåring skulle sagt så har du styrelsen mailadress. Dessutom finns det gott om trådar redan som ni gnäller i.
    Ja visst, fär här ska man bara hålla med och gilla allt, inget negativt. DET är ju vuxet och bra, kritik kallas för näll, eller så blir man blockad. Bra Travis, sätt ribban du!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Har du något mer att säga som en femåring skulle sagt så har du styrelsen mailadress. Dessutom finns det gott om trådar redan som ni gnäller i.
    Ja visst, för här ska man bara hålla med och gilla allt, inget negativt. DET är ju vuxet och bra, kritik kallas för gnäll, eller så blir man blockad. Bra Travis, sätt ribban du!
    Swedish performance

  13. #53
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Du är ju bra rolig du...


    Citat Ursprungligen postat av tornros;
    Skälet är för att vi under dialogen med sponsorerna för 2014 kommit överns om att dom vill fortsätta 2015, och att dom har varit tydliga i vår dialog att dom inte önskar få in mer företag som erbjuder liknande produkter/tjänster.
    Citat Ursprungligen postat av tornros;
    Fredrik (Maptun) har inte opponerat sig mot ett företag med liknande produkter/tjänster som dom.

  14. #54
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej Rolf!

    Så jävla osnyggt ni sköter detta så tänker jag faktiskt skriva detta rakt ut just nu.

    Av respekt för de befintliga sponsorerna så hänger jag inte ut namn, men det gör ni.

    Passa dig Rolf, du går på tunn is, det är ett statement!

    Mvh Michael
    VAD är det som är så osnyggt?
    Ingen har "hängts ut". Om vi farit med osanning eller avslöjat några hemligheter så förstår jag att du skriver så. Jag kan lova att det är det senare alternativet det handlar om, eller hur?
    Du påstår att sponsorerna opponerat sig emot oss, men så är ju inte fallet. Nu försöker du vända detta till att vi "hänger ut personer vid namn".

    Och återigen, vad har du planerat att göra åt saken om bråket fortsätter? Förbjuda oss att komma till knutstorp? Säg bara till i förväg så jag slipper åka.

  15. #55
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej Rolf!

    Så jävla osnyggt ni sköter detta så tänker jag faktiskt skriva detta rakt ut just nu.

    Av respekt för de befintliga sponsorerna så hänger jag inte ut namn, men det gör ni.

    Passa dig Rolf, du går på tunn is, det är ett statement!

    Mvh Michael
    Du är för skön Micke! Jag kan simma bara så du vet, hota på du.

    ALLA vet att det gäller Speedparts och Maptun. Maptun med Fredrik i spetsen säger rakt ut att ingen ens pratat med honom, vad du har för åsikt om Speedparts kan vi hålla tyst om ett tag till, vi får väl se hur det här utvecklar sig, men lägg av med hotet, det passar inte dig. Sanninge är ju att du svamlar. / Rolf
    Senast redigerat av nordictuning den 2015-03-24 klockan 20:45.
    Swedish performance

  16. #56
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    VAD är det som är så osnyggt?
    Ingen har "hängts ut". Om vi farit med osanning eller avslöjat några hemligheter så förstår jag att du skriver så. Jag kan lova att det är det senare alternativet det handlar om, eller hur?
    Du påstår att sponsorerna opponerat sig emot oss, men så är ju inte fallet. Nu försöker du vända detta till att vi "hänger ut personer vid namn".

    Och återigen, vad har du planerat att göra åt saken om bråket fortsätter? Förbjuda oss att komma till knutstorp? Säg bara till i förväg så jag slipper åka.
    Han har sagt att sponsorer opponerat sig, men han har aldrig sagt vilka, för han vill inte hänga ut någon som sagt. Ni har pratat med Fredrik på Maptun, han säger att dom inget sagt. Då finns det väl egentligen bara en sponsor kvar, uthängda eller inte så vet ju alla nu vilket företag det rimligtvis rör sig om.

    Och stämmer det så har ju varken ni eller Michael farit med osanning.

    Sen skulle man ju kunna diskutera i evigheter hur snyggt detta skötts från alla inblandade parter...

    //Mvh Marcus som lägger ihop två och två...

  17. #57
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Jag vet det med. Jag vill bara se Fridolin skriva det. Men det kommer han inte att göra, för även det är en lögn.
    Ingen har frågat sponsorerna vad dom tycker.

  18. #58
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 235
    Medlem#
    2226
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Jag vet det med. Jag vill bara se Fridolin skriva det. Men det kommer han inte att göra, för även det är en lögn.
    Ingen har frågat sponsorerna vad dom tycker.
    Jag tycker det är tråkigt att en företagsrepresentant sysslar med name calling (http://en.wikipedia.org/wiki/Name_calling)- det får i alla fall mig att undra om jag kommer att behandlas på samma sätt om jag skulle vara en missnöjd kund/ni skulle vara en missnöjd leverantör.

    Hur skulle det funka för dig om jag kallade dig Rondell-Hund, Kalle? Skulle du känna dig påhoppad, nedvärderad och förminskad?

    Det ser ut som att någon trampat på en väldigt öm tå för att det ska dras igång en sån storm av förnärmade och självrättfärdiga känslor - eller att det är ett sätt som du har till vardags mot fler personer?


    Jag tycker verkligen att en ursäkt för de personliga påhopp du gör är på sin plats- din ungdom är ingen ursäkt, inte heller att din far inte fostrat dig till ett bättre uppförande.



    Jag har inte handlat något från er, men från alla andra stora leverantörer.

    En svarade inte på mail eller ringde inte tillbaks på telefon. När jag såsmåning om fick tag på dem så kom vi enkelt överens om att de skulle skicka med en 3" downpipe som plåster på såren. Inga problem för någon av oss alltså.

    En är alltid glad, vänlig och dubbelkollar om något är oklart. Man är alltid välkomnad och det är enkelt.

    En annan har blandad track record och allt från att bli leverantören tror att man ringt för att hacka på dem (och går i försvarsläge och inte förmår lyssna eller förstå) då man bara vill fråga hur man enklast rättar till en felleverans till att det funkar utan några som helst problem med leveranser till andra adresser än hemadressen.

    Vad ska jag tro om hur jag kommer att bli bemött när jag väljer att handla av er nästa gång?
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  19. #59
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Arne 2226 Visa inlägg
    Jag tycker det är tråkigt att en företagsrepresentant sysslar med name calling (http://en.wikipedia.org/wiki/Name_calling)- det får i alla fall mig att undra om jag kommer att behandlas på samma sätt om jag skulle vara en missnöjd kund/ni skulle vara en missnöjd leverantör.

    Hur skulle det funka för dig om jag kallade dig Rondell-Hund, Kalle? Skulle du känna dig påhoppad, nedvärderad och förminskad?

    Det ser ut som att någon trampat på en väldigt öm tå för att det ska dras igång en sån storm av förnärmade och självrättfärdiga känslor - eller att det är ett sätt som du har till vardags mot fler personer?


    Jag tycker verkligen att en ursäkt för de personliga påhopp du gör är på sin plats- din ungdom är ingen ursäkt, inte heller att din far inte fostrat dig till ett bättre uppförande.



    Jag har inte handlat något från er, men från alla andra stora leverantörer.

    En svarade inte på mail eller ringde inte tillbaks på telefon. När jag såsmåning om fick tag på dem så kom vi enkelt överens om att de skulle skicka med en 3" downpipe som plåster på såren. Inga problem för någon av oss alltså.

    En är alltid glad, vänlig och dubbelkollar om något är oklart. Man är alltid välkomnad och det är enkelt.

    En annan har blandad track record och allt från att bli leverantören tror att man ringt för att hacka på dem (och går i försvarsläge och inte förmår lyssna eller förstå) då man bara vill fråga hur man enklast rättar till en felleverans till att det funkar utan några som helst problem med leveranser till andra adresser än hemadressen.

    Vad ska jag tro om hur jag kommer att bli bemött när jag väljer att handla av er nästa gång?
    Ja du Arne, du får väl göra en poll här eller på facebook om du är orolig. Det här gäller inte våra kundrelationer, det här gäller hur en representant för den klubb som vi och andra är betalande medlemmar i och som far med osanning. Ska vi bara lägga oss ner och hoppas att allt lägger sig tycker du. Vi har till dags dato trimmat över 6000 Saabar så någon form av bra kundrelation har vi nog. Det hemska vi ville åstadkomma var att bidra med 6000:- till klubbens kassa men vi var och är inte rumsrena med styrelsens och några av deras hangarounds här, det är vad skaen gäller. Att nu styrelsens ordförande inte berättar sanningen är inte vårt fel. Så vad du ska tro när/om du handlar med oss någon gång i framtiden, ja det lär du nog få testa för att bilda dig en uppfattning själv. Du är så välkommen. Mvh Rolf
    Swedish performance

  20. #60
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    På frågan om hur jag skulle känna mig om du kallade mig för Rondell-hund.

    Likgiltig är mitt svar.

    Ja jag är enormt dåligt uppfostrad. Jag tar mig knappt igenom vardagen.

    Du är välkommen att göra ditt första besök hos oss om du vill ta reda på hur vi hanterar kunder. Vi gillar personer som inte är rädda för att säga vad dom tycker, så chansen är att du skulle tas mycket väl hand om hos oss.
    Som sagt, du är välkommen.

Liknande ämnen

  1. Anti-Facebook
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 03:39
  2. P3 om Facebook
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 20:31
  3. Några här med facebook?
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 13:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •