Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 85

Ämne: Vad händer på Facebook-sidan?

  1. #21
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 531
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Pumba, det har med inställningar att göra jag har nog minst 8-10 olika saabgrupper där jag valt "sluta följ grupp" på samtliga. Får inga inlägg förutom från vänner som postar i någon av grupperna. Men är fortfarande medlem i dem.
    Jag fick aldrig riktigt till det där, jag är dock ingen större anhängare av FB så lägger ju inte heller ner en massa tid på att få till det, jag fick ju stopp på allt förutom när andra postade massa grejer från medlemmar på sidan och det var ju inget av värde som jag såg det, hade varit bättre sidan var enbart en informationslänk från klubben och inte "titta min gamla rostiga bil med diodlampor" och annat skit.

    Tråkigt att det ska bli bråk, det är ju inte den reklam som klubben behöver just nu.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #22
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Håller med Pumba. Låt det vara en kanal för information från klubben. Det ska inte vara en plats där man kan spy sin galla på allt och alla som inte tycker "som jag".

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970
    Kalla mig gärna dum i huvudet, efterbliven eller vad ni vill... men jag fattar fortfarande inte vad det är som spårat ur..
    Vad är det som har hänt på facebook idag 10/3 eftersom det är sådan uppståndelse om nordic och massa?..

    Förklara gärna för mig som verkar vara lite efter här för jag förstår inte..
    Om det handlar om att någon gjort reklam, så är det så klart helt rätt.. Jag hade inte accepterat reklam på min sida/grupp.
    Saab 9-3 SC 1.8t Linear -06

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970
    Tråkigt som fan när företag sätter sådant ultimatum... Jag har själv drivit en del föreningar och då aldrig haft problem med konkurrenter som sponsrat åt föreningen...
    Den som sponsrar mest syns mest, sponsras det lika mycket syns det även därefter..
    Saab 9-3 SC 1.8t Linear -06

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Jo men man kan förstå Maptun om Dem reagerar som dem gör. Har Rolf fått en chans och trycka till dem på FB gruppen så har han tagit den varje gång. Det hade givetvis varit mkt trevligare om alla kunde samsas under samma flagga men tyvärr är det ju inte så nu. Så då får man välja. För min del så har jag trimmat mina bilar hos alla kända aktörer. Och nordic är redan så billiga som dem är med trimmning och det gör man ju inte hela tiden. Men för mig som lägger 20-40000:- om året på min/mina bilar så har jag ju gärna speedparts , maptun och ANA kvar.

  6. #26
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    För att ge lite klarhet i allt ger jag en kort sammanfattning över mitt "spännande dygn".

    Strax efter 18.00 i går måndag meddelade vi i styrelsen Rolf och Robert Uhr att vi tyvärr tackar nej till dom som sponsor/rabattgivare till klubben 2015.
    Skälet är för att vi under dialogen med sponsorerna för 2014 kommit överns om att dom vill fortsätta 2015, och att dom har varit tydliga i vår dialog att dom inte önskar få in mer företag som erbjuder liknande produkter/tjänster.

    Detta besked ogillades skarpt.

    Rolf Uhr gjorde i morse ett reklaminlägg att oavsett sponsor eller ej, så kommer Nordic ge rabatt till klubbens medlemmar.
    Detta strider mot våra regler att inga företag får göra reklam på klubbens facebook-grupp.
    Detta, inklusive många andra händelser, gjorde att vårt tålamod med Rolf var slut, och därmed blev han kickad ur facebook-gruppen.

    Man ska kunna sköta sig, oavsett medlem eller företagare, och följa de regler som finns.

    Detta föranledde dagens "hela havet stormar" med personliga påhopp mot mig, mot oss inom styrelsen, och om klubben som sådan.



    Händelserna som sådan har gjort att vi ökat på tempot med att hitta lösningar inom IT-gruppen för en mer hållbar IT-strategi.

    Vi har nu sagt att fram till nästa möte, den 24:e, kommer alla berörda att ta fram sina tankar och visioner kring hur den långsiktiga IT-strategin skall se ut.


    Fortsättning följer


    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #27
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Korrekt agerat, styrelsen har mitt stöd.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #28
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Tack Herman!

    Som ni kommer att kunna läsa om i den kommande klubbtidningen har vi väldigt många initiativ igång, och jag hoppas verkligen att vi snart får börja skörda frukten av våra insatser.

    Ny hemsida är på gång, snabbare medlemshantering har varit prio 1 under 2 år, och vi fortsätter att arbeta för att lösa en snabbare medlemshantering.
    Som exempel, bytet till V-bulletin på forumet skulle möjliggöra en snabbare digital medlemshantering.

    Så trots turbolenta tider, så blåser det gynsamma vindar just nu för oss.

    Jag hoppas att vi har ert fortsatta förtroende, och ser att vi har höga ambitioner att göra något gott för klubbens medlemmar.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  9. #29
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Helt rätt agerat Michael!

    Hoppas du orkar hänga kvar även om du får hårt motstånd. Du är guld värd för klubbens överlevnad

  10. #30
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av kolven28 Visa inlägg
    Jo men man kan förstå Maptun om Dem reagerar som dem gör. Har Rolf fått en chans och trycka till dem på FB gruppen så har han tagit den varje gång. Det hade givetvis varit mkt trevligare om alla kunde samsas under samma flagga men tyvärr är det ju inte så nu. Så då får man välja. För min del så har jag trimmat mina bilar hos alla kända aktörer. Och nordic är redan så billiga som dem är med trimmning och det gör man ju inte hela tiden. Men för mig som lägger 20-40000:- om året på min/mina bilar så har jag ju gärna speedparts , maptun och ANA kvar.
    Du vet alltså vad vi skulle ge rabatt på? Tänkt så bra!

    det är klart det ogillades skarpt Michael, när du utryckligen spytt galla över att maptun prutat ner sponsorpengen från 10.000:- till nuvarande 6.000:-. Och att du inte alls gilladr speedparts åsikt om att de vill vara ensam sponsor. Det i kombination med hur roligt att skulle bli och "vad bra att klubbens medlemmar får en till valmöjlighet med bra rabatter"

    Det må väl vara hänt, det påverkade mer våran syn på dig som person snarare än klubben.
    Det var när vi avslöjade dig och la ut det öppna brevet som inte alls innehåller reklam (visa mig vart) som med all rätt orsakade tidernas shitstorm som du valde att pga tappat tålamod gentemot Rolf kicka ut honom. Vad har han tidigare gjort som fått dig att tappa ditt tålamod? Det måste vara värre än att "råna" klubbkassan på 4.000:- per år eller hävda sin rätt som envåldshärskare.

    Pajas. Vi ses på knutan. Längtar till att höra dig prata.

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Du vet alltså vad vi skulle ge rabatt på? Tänkt så bra!
    Har för mig jag såg ett tidigt inlägg förra veckan att det ej skulle gälla trim men någon racing olja skulle vara kraftigt billig för medlemmar bland annat vad jag vill minnas. Tog ej någon skärmdump så jag kan inte svära.
    Senast redigerat av Brisse den 2015-03-11 klockan 11:09. Anledning: Syntax error

  12. #32
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Trimning var inte tänkt att rabatten skulle gälla. Men däremot olja bland annat.

  13. #33
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Man kan ha åsikter om vilka sponsorer som ska finnas och vilket inflytande de ska ha men det är mycket
    enklare att sitta vid sidan och ha åsikter än att vara ansvarig för en förhandling och ta konsekvenserna av den.

    Själv kan jag tycka att det verkar som om sponsorerna kanske har styrt väl mycket genom att säga att dom inte vill ha
    in någon annan. Men om det var så att klubben tagit in Nordic (i detta fall) och klubben hade mist två andra sponsorer
    (Speedparts och Maptun) så hade jag agerat på samma sätt. Handling och konsekvens.

    En klubb måste ha regler/stadgar och de ska gälla, vill man som klubb/forum-medlem ha åsikter så får man
    vädra dom men vill man vara med och påverka så måste man sitta i styrelsen eller åtminstone vara med på årsmöten.
    Man måste även vara medveten om vad/hur man agerar i förhandlingar och ta konsekvenserna av detta.

    Det jag vill säga är att jag har styrelsens förtroende.
    Till mitt garage: Garaget

  14. #34
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Helt otroligt att man som medlem kan tycka så. Men det är klart, handlar man inte av Nordic så ger man blanka faan i om dom får vara med eller inte.

  15. #35
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    >>UhrJr, om det var mig du mena, vilket inte framgår, men jag utvecklar mig lite ändå.

    Jag ser gärna att klubben får jättemånga bra sponsorer, det säger jag inget om.
    Men ställer sponsorn villkor, vilket de säkert gör, så måste man göra vissa avvägningar.
    Eftersom jag inte har varit med vid dessa förhandlingar/samtal men jag vet att det kan vara lätt att sitta
    bakom ett tangentbord och tycka saker så har jag en förståelse för styrelsen arbete och att dom ibland (alltid)
    måste göra prioriteringar.

    Det var säkert dumt att skriva ut företagsnamnen eftersom jag inte är säker på vilka företag det rör sig om.

    Själv kan jag även nämna att jag inte har köpt något av vare sig Nordic, Maptun, Hirsch, Dunlop eller OCL/Brorssons.
    Jag har handlat från Speedparts, för ca 10 år sedan. Jag har även handlat av ANA för ca 2 år sedan.

    Jag vill därför påstå att jag inte har något intresse av valet av sponsorer men självklart måste en rörelse ha
    intresserade medlemmar och sponsorer. Däremot ger jag inte "blanka faan" i om klubben har sponsorer eller ej.
    Att det måste finnas sponsorer är däremot glasklart.
    Till mitt garage: Garaget

  16. #36
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Bra, då har du egentligen ingen åsikt alls. Håll med om att även om det direkt bara drabbar oss när två sponsorer ställer sig på tvären så drabbar det ju även medlemmarna lika mycket.
    det sänder ju ut helt tokiga signaler om dessa två sponsorer som jag tycker man ska ta i beaktning.

  17. #37
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Är inte två fler än en?
    Att mista två sponsorer drabbar troligen fler medlemmar än att mista en.
    Sedan kan väl möjligheten att handla mtrl och tjänster av Nordic finnas kvar, eller?

    Det är väl även så att man alltid (oftast) talar i egen sak, Nordics förslag gynnar säkert Nordic.
    STCS förslag tror jag gynnar STCS och dess medlemmar.
    Till mitt garage: Garaget

  18. #38
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Varför ska det ena utesluta det andra? Om sponsor 1 och 2 hotar med avhopp om sponsor 3 släpps in så skickar de ut fel signaler.

    Man kan alltid fortsätta handla av Nordic, Korrekt. Men alla festliga rabatter som var tänkt försvinner ju.
    Vad menar du? Gynnar inte exempelvis Maptuns sponsordeal Maptun själva? Det gynnar enbart Nordic om Nordic får gå med som sponsor? Alla andra sponsorer går minus på sina sponsoravtal?

  19. #39
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Även om denna tråd går under kategorin civiliserad så vill jag passa på att nämna, om någon med samma mentalitet som Facebookfånarna som har limmat fast caps lock i aktiverat läge skulle hitta hit, att styrelsens beslut är fattat och att jag och övriga moderatorer inte accepterar inlägg på lekstugenivå. De kommer att rensas stenhårt.
    Ja, visst, akta er för att visa ert missnöje med något för då blir man bortplockad. Att ett företag vill bli sponsor till denna klubb betecknas som lekstuga. Bra jobbat!
    Swedish performance

  20. #40
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av nordictuning Visa inlägg
    Ja, visst, akta er för att visa ert missnöje med något för då blir man bortplockad. Att ett företag vill bli sponsor till denna klubb betecknas som lekstuga. Bra jobbat!
    Har du något mer att säga som en femåring skulle sagt så har du styrelsen mailadress. Dessutom finns det gott om trådar redan som ni gnäller i.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Anti-Facebook
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 03:39
  2. P3 om Facebook
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 20:31
  3. Några här med facebook?
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 13:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •