Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lackera interiör dörrlisterna, växelspaksarg & handskfacklista 9-3 ss eller ej?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182

    Lackera interiör dörrlisterna, växelspaksarg & handskfacklista 9-3 ss eller ej?

    Hej

    Är tveksam på en idé jag har fått - och jag vill därför gärna ha era åsikter.

    Jag ska ha skickat min införskaffade spoiler till proff lackering.

    Fick då den tanken att jag kunde ju skicka med interiör dörrlisterna, växelspaksarg & handskfackslista och få det lackerat på samma gång. Svart 170 pratar vi. Tror det vil se bra ut? Många nya bilar har ju högglans svart i interiören - tex. nya Mercerna. För närvarande har jag billigaste gråa plast alu look (knappast) alike.

    Om ni tror det blir bra vet ni då om man kan ta av listerna på ett sätt utan att spolera listerna så dom kan återanvändas. WIS och Hirsch borrar listerna ut med 5mm borr. Men då ska listerna inte heller återanvändas då där sätts nya i istället.

    Tackar på förhand för alla åsikter .....
    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Det passar säkert bra i bilen med blanksvarta detaljer som du pratar om. Däremot hade jag inte valt det själv, dels för att jag gillar de ljusare "alu"looken som sitter original och dels för att blanksvart lättare får repor och drar åt sig damm. På min Miata sitter det blanksvart instrumentpanel, och den har rätt många mikrorepor trots att jag är försiktig och bara kör på sommaren (bilen har gått 3500 mil, årsmodell 07). Vill du tvunget ha andra är det inte så dyrt att köpa från Orio, typ mörkare mesh som satt på Griffin-modellerna, som ju är mörka utan att vara "pianosvarta".

    När det gäller dörrlisterna verkar det svårt att få tillbaka dem när dem väl är borttagna som du skriver, men det kan nog andra bättre än mig. De andra detaljerna - växelspakssargen o handskfackslisten är inte svåra att ta loss/sätta dit.

    Bara mina tankar, men alla tycker vi olika.
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

Liknande ämnen

  1. Lackera Hajfena eller inte? [TurboX]
    Av ime95mos i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-10-26, 17:37
  2. Lackera SAAB;en eller köpa ny
    Av Missanpassad i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 23:13
  3. Dörrlisterna på 9-3
    Av AkePake i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •