Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: FM Frekvenser i USA Navigator NG9-3 -09

  1. #1
    Sugmotor Plunndies avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    94

    FM Frekvenser i USA Navigator NG9-3 -09

    Hej!
    Har en Saab 9-3 2009 med en Svensk Nav i nu men tänkte kanske montera Navigator på den andra Saaben också. Jag har en USA Nav liggandes och undrar om man kan få frekvensen att fungera rätt?
    Exempelvis så finns inte 105.0! (Får inte in Rix FM på något sätt) eller exempelvis 101.10.
    Någon som vet hur detta kanske går att lösa?

    Tack på förhand!
    Saab 9-3 SS 2009 Aero Biopower 2.0T (200HK)
    Saab 9-3 Cabb 2009 Aero 2.0T ''Griffin NEVS'' (210HK)
    Saab 9-3 SS 2012 Aero Griffin TTiD4 (180HK) - Tech II + GM MDI

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    I USA finns inte alla frekvenser som finns här och då blir det så. Jag har för mig att det sk gå att ställa om radion till europeiskt standard, men jag kan inte säga exakt var man går in. Titta runt i inställningarna eller sök här på forumet. Det har varit uppe förut.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Tänkte jag också skriva för jag känner igen frågan som varit uppe senaste halvåret, och jag kommer inte ihåg om det var en inställning i bilens menyer eller om det krävdes TECH2.
    Vill ju inte va den första i denna tråd som skriver "sök", sökte själv men hittade inte igen den tråden.
    Sen ibland tycker jag att forumet haft lite sådär speciell stämning, skulle nog sätta en 50-lapp på att det absolut vanligaste svaret på folks frågor är att man ska använda sökfunktionen, jag är ibland på en del andra forum och har aldrig sett detta fenomen någon annan stans, utan ställer någon en fråga så blir det en livlig debatt oavsett om ämnet varit uppe på tapeten 100 gånger tidigare eller inte.
    Vill minnas att Nordamerika har andra frekvenssteg mellan kanalerna och därmed dessa skillnad.
    Kika först om du hittar något i bilens bruksanvisning eller i menyerna om region eller landsinställningar.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •