Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Hur många anväder Night Panel Funktionen???

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 586
    när jag lånade tjejens morsas 9-5 aero så använde jag den. helt klart en funktion som är saabish och hoppas att den skall finnas kvar.

    skulle gärna ha den på min 9000. om någon vet hur man kan koppla in en sådan så får dem gärna dela med sig av sin kunskap
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    320
    Citat Ursprungligen postat av Josh
    Citat Ursprungligen postat av Blå 900
    Klart man använder den, tufft som fan när laddtrycksmätarn m.m tänds först vid full gas
    ...och att siffrorna på hastighetsmätaren efter 140 km/h tänds ju fortare man kör. NP rules...
    Klockrent.....det är ju sånt här som gör att Saab är fränt...

    J
    9-5 SC Aero -03 SÅLD!
    Audi A4 1.8T -05
    Sv650 -06

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 479
    Klart man använt den någon gång, men det hade varit dkönt om t.ex varvräknaren lös istället för hastighetsmätaren....så slipper passageraren och ev. baksäteschafförer kommentera:

    -Är det inte 70 här?

    Ska nog ta och böka om lite i elen tror jag.....dags att ta fram multimetern och mäta lite.

  4. #24
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 050
    Medlem#
    3471
    Jag använde NP mkt spec på långkörningar när jag ägde min 9-5:a. Skönt när det är så mörkt som möjligt i kupen under mörkerkörning. Man ser betydligt bättre vad som händer o sker utanför bilen.

    Tyvärr finns inte den funktionen i min og 900 Utan då dimmar jag ned instrumentbelysningen ist. Synd att inte min stereo gjorde det med. Den displayen är som ett helljus i nyllet typ. *drygt*

    Så jag tycker NP är en bra o smidig liten finess att ha i bilen. Eller skall man kalla det Saabish??
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    172
    Jag använder den ganska mycket, är ju klockren vid landsvägskörning i mörker.

    /M

  6. #26
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 117
    Får säga som Sonesson. En bra funktion bara man kommer ihåg den

    Kommer på den då och då och använder den, fast inget jag gör av automatik när jag kör i mörker

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    641
    Köpte min i fredags och har använt den 2 ggr redan. Superbra funktion tycker jag.
    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    53
    I 9-5:orna tyckte jag att den inte gav den effekt man vill ha pga att ljus och heljlussymbolen lyser så starkt, men på min 9-3 SS så fungerar den klockrent! Skulle inte byta bort det!
    9-3SS Vector

  9. #29
    Steg 4
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4 941
    Medlem#
    4181
    Används vid långkörning endast.
    Gixxer 1000 @ 180 hk
    SAAB 9-5 2.0 lpt

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Den används alltid utanför tätort nu när det börjar bli mörkt ute.
    Ruggigt skönt för ögon och av någon anledning tycker jag det känns avkopplande över lag att ha mindre ljus i panelen/kupén

    Skönt när man sitter och funtilerar på saker under långkörningar..

    Älskar np, dessvärre så är inte min stereo av samma åsikt så den lyser ilsket hela tiden men med lite multimeter och avbitartång så ska jag nog vid tillfälle få ordning på den biten också...

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    815
    Citat Ursprungligen postat av husaab
    I 9-5:orna tyckte jag att den inte gav den effekt man vill ha pga att ljus och heljlussymbolen lyser så starkt
    Styrkan på dom ljusen kan du ju vrida ner...
    9-3 SE 2,0T220 -99 SÅLD
    Spakar numera en Toyota

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    13784
    Använder den ibland i min ng900 - men håller med om att kontrollamporna lyser löjligt starkt. Tänk om det gick att vrida ner dom!

    Och, förresten, den gröna kontrollampan som ALLTID lyser för att visa att "ljuset är på"... varför finns den??? IDIOTI. Utan tvekan det allra mest störande i hela bilen.
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av enor
    Och, förresten, den gröna kontrollampan som ALLTID lyser för att visa att "ljuset är på"... varför finns den??? IDIOTI. Utan tvekan det allra mest störande i hela bilen.
    Det är, eller var, lag på en sådan lampa i .it och .uk. Min gamla 9000 -88 har också en sådan lampa, men för att aktivera den måste en bygel monteras i ett kontaktstycke bakom ljusvredet. Numera när alla bilar ska vara godkända i alla EU-länder så dyker sådana här tokigheter upp i våra bilar också. Jag kopplade ur lampan i min 9-5 redan 1999 och dokumenterade hur man gör på min hemsida. Instruktionen gäller för årsmodell 1999, men borde ge tillräcklig ledning för att vara till nytta för andra årsmodeller också.

    http://www.mitt-eget.se/saab/informa...svarning.shtml
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Jag tycker NP funkade bra i og9-3. Nu har pappa avverkat två 9-3ss och där tycker jag inte funktionen gör så stor nytta. Det är alledeles för mycket som forfarande lyser. Det enda som släcks är ju några mätare och två displayer. Jag tycker det känns lite onödigt att all annan belysning ska vara tänd, tex fönsterhiss-knapparna. Om allt annat än hastighetsmätaren och NP-knappen hade släckts hade det varit kanonbra!
    Brukade köra SAAB...

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 445
    Jag tycker den är bra men glömmer ibland att använda den. Blir mycket behagligare på mörka vintervägar när man bara ser hastighetsmätarn.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  16. #36
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 031
    Medlem#
    4869
    Underbar funktion! Använder den så fort det blir mörkt ute.
    Kan instämma i föregående talares åsikter om lamporna som lyser lite för starkt. Otroligt irriterande när man vridit ner allt så lågt och så skiner ändå kontrollamporna ilsket i ansiktet på en.
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    malmö
    Inlägg
    25
    NP är ju en helt klockren funktion som jag saknar på typ alla andra bilar....
    används väldigt ofta (så fort man är ute o kör när det är mörkt).
    har ALLTID belysningen nerdimmat till det svagaste,,mycket behagligare för ögonen och "mysigare" i kupén...
    sAAb 9-5 kombi 2.3t -01

Liknande ämnen

  1. Night Panel på NG9-3
    Av Jezper i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 17:01
  2. Instalera mätare o få fram night panel funktionen!
    Av Fredrik.j i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 13:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •