Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: NG900 B204 felkod P0171

  1. #1
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161

    NG900 B204 felkod P0171

    Hej!

    Har sökt på forumet och försökt nyttja de råd som ges utan resultat så prövar en ny tråd och hoppas på ny kunskap om gammal bil

    Har en CE som stirrar blint på mig, läser ut felkod P0171 med Tech2 genomför felsökning enl konstens alla regler, byter MAP sensor, BTR , Kolkanisterns urluftningsventil samt byter trötta vaccumslangar. CE lyser lika troget som alltid, byter lambdasond inget resultat. raderar jag felkoden så är den släckt tills jag stänger av bilen och vrider tändningen igen.

    Börjar känna mig besegrad just nu och skulle behöva lite stöd och råd, Tack på förhand

  2. #2

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Du kanske redan har sett denna tråd.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161
    Sett det läst den och kör fortf fast, får helt enkelt inte den att stanna släckt

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Trycktesta systemet. Du har en luftläcka någonstans i insuget, men eftersom du har en ng900 så är det efter spjället (före spjäll ger inga koder på T5-bil) så det är lite klurigare än på en T7.
    Om du redan bytt alla slangar så är det väl kvar att kolla insugspackningen samt se till att downpipe sitter rätt mot turbon.
    Det är ingen idé att försöka "lura" systemet, för felkoden uppstår av en anledning, systemet är väldigt enkelt så felkoden har också en ganska enkel förklaring.
    Senast redigerat av bollman den 2015-03-05 klockan 17:06.

  6. #6
    Grundladd Dannem76s avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    161
    Hej!

    Försöker inte lura systemet även fast jag förstår hur du tänker, har nu kämpat och även kontrollerat DP mot turbo, tightade till lite iaf. Slog mig sedan att iom det även rör adaption så nollar jag boxen med att släppa minuspolen en 15min.

    Peppar peppar så nu när jag kontrollerar med tech 2 och kört en adaptionsrunda enl WIS så är lampan släckt och har så varit efter 20 talet starter och nu även varierande körning

  7. #7
    Sugmotor Almbos avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Almunge, Uppsala
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Hade en annan felkod P0131, "mager blandning / kortsluten till jord". I mitt fall var det som bollman skrev (i en annen tråd) att det kunde vara slangen till tankurluftningen. Pluggade den ingången på spjället och bilen blev lurad att allt är frid och fröjd. Nu ska vi bara fixa felet så miljöministern bli glad också. Tackar!

    Min bil.
    SAAB 900, 1996. 2.0i konverterad till Trionic5 för att kunna köra något mellan BF95 och E85.

Liknande ämnen

  1. Felkod P0171 på ng9-3 BioPower (konverterad)
    Av SirMacke i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 10:26
  2. [LÖST] Felkod P0171 OG9-3 T7
    Av Turri i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 12:58
  3. Felkod P0171?
    Av Fruppe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •