Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Standardläderinredning ng9-3

  1. #1
    Grundladd MysCarls avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    198
    Medlem#
    9073

    Standardläderinredning ng9-3

    Är standardhelläderinredningn på ng9-3 helt eller delvis i fejkläder?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    9-3 TurboX SportCombi 2008 310hk/475Nm
    9-3 Vector 2,0t SportCombi 2009 175hk/265Nm
    9-3 Vector 2,0t SportSedan 2003 175hk/265Nm

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Det är endast ytan du sitter på som är skinn. Alltså, alla sidor och baksidan är plast. Du känner en rätt tydlig skillnad mellan den ytan som du sitter på och och du känner på stolens sida istället.
    Jag tror inte det spelar någon roll om du väljer premiumskinn, det är samma där men skinnet du sitter på är av högre kvalitet.

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941
    Vad jag hört så skall Premium läder inredningen ha läder även på de ytor man inte sitter på + att det är av högre kvalitet. Kollar man på armstöd, stolsfickor, dörrsidor m.m. så är det av riktigt läder på en Premium inredning, men fejk på en standard. Men det kan ju kanske skilja mellan olika årsmodeller.

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    På ng9-5 är ju premiumläder anilin-läder istället för "vanligt" skinn med färgad yta, men vad jag vet är det inte någon annan skillnad, men som sagt det kan ju skilja. Före 08 (07?) fanns ju inte premiumläder ändå.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Jag har också hört samma som Fredrik/1941 - endast det du "sitter på"/nuddar när du sitter i stolen på den vanliga läderinredningen är äkta läder. Premium sägs ha läder överallt. Lättast tycker jag det är att trycka på skinnet med fingret, då ser man om det veckar sig som riktigt läder eller bara blir nertryckt och inget runt omkring veckar sig. Jag har den vanliga inredningen (det enda läder-alternativet som gick att få till och med 2007) och där är det tydlig skillnad som bollman säger mellan sittytan och sidan på stolen som är i fejkläder.

    Jag tror att på den vanliga läderinredningen är det läder på ytan som är mot kroppen samt nackstödet. Dörrsidor, armstöd (både fram och det i inredningen bak) samt allt annan "läder" är fejkläder.
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Hittade detta angående vad som är läder, hämtat från Saabs broschyr för NG9-3 MY08 (då både vanliga läderklädseln samt premium fanns):
    "Med läderklädsel avses läderklädda sittytor"

    Står längst nere på sidan:
    IMG_5749.jpg
    Står inget om det gäller alla varianter på läderklädsel eller enbart någon.

    UPDATE:
    Tittade i MY09 broschyren, och där står att läsa följande:
    "Med läderklädsel avses läderklädda sittytor. Premium-läder och dock en helläderklädsel där stolarnas fram- och baksida, mittarmstöd samt även delar av dörrarnas paneler är läderklädda."

    Bild:
    IMG_5750.jpg

    Nu är det lite klarare hur det ligger till i alla fall.
    Senast redigerat av Hej den 2015-02-24 klockan 21:12.
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •