Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Laddtryck. 1,4bar normalt? Nordic steg 3. T25 turbo.

  1. #1
    Guest

    Laddtryck. 1,4bar normalt? Nordic steg 3. T25 turbo.

    Undrar lite om laddtrycket i min bil. Sitter ett T25 aggregat i bilen. Nordic steg 3. Den laddar nu 1,4 bar max. Är detta "rätt" laddtryck eller är det för lite?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    550
    Tror det ska ladda 1.3
    Saab 9-5 -01 Automat

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Är inte detta sådant man mailar/ringer till Nordic och frågar?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Laddtryck. 1,4bar normalt? Nordic steg 3. T25 turbo.

    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Undrar lite om laddtrycket i min bil. Sitter ett T25 aggregat i bilen. Nordic steg 3. Den laddar nu 1,4 bar max. Är detta "rätt" laddtryck eller är det för lite?
    Det är mer rätt än för lite iaf. Runt 1,3-1,4 som mest ska det vara.

    Mvh Stoffe

  5. #5
    Guest
    hehehe RZ jo det stämmer bra. Har fått svar också
    Stoffe den laddar 1.4 bar, det är vad den ska ladda med det nya programmet så allt är som det ska. Ska kolla med en annan magnetventil nu för den går fortfarande lite ryckigt. Lutar väl mot att det är den som krånglar.

  6. #6
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    hehehe RZ jo det stämmer bra. Har fått svar också
    Stoffe den laddar 1.4 bar, det är vad den ska ladda med det nya programmet så allt är som det ska. Ska kolla med en annan magnetventil nu för den går fortfarande lite ryckigt. Lutar väl mot att det är den som krånglar.
    Smårycker eller stora ryck?

    Mvh Stoffe

  7. #7
    Guest
    Ganska små ryckningar vid gaspådrag. Den ligger och tvekar vid jämnt gaspådrag.

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Ganska små ryckningar vid gaspådrag. Den ligger och tvekar vid jämnt gaspådrag.
    Vad kör du med för stift och hur gamla är de? DI-kassetten är väl en tänkbara bov i dramat annars...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #9
    Guest
    Tjena KK. Har nyss bytt stift till bcpr7es-11. Har även bytt till ny DI kassett. Känns som det skulle kunna vara magnetventilen men jag vet inte säkert. Ska se om jag kan testa med en fräsch någonstans.

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Tjena KK. Har nyss bytt stift till bcpr7es-11. Har även bytt till ny DI kassett. Känns som det skulle kunna vara magnetventilen men jag vet inte säkert. Ska se om jag kan testa med en fräsch någonstans.
    Jo, magnetventilen kan ju ge allsköns symtom. Småryckningar brukar dock för det mesta härröra från stift eller DI-kassett.

    Du kör givetvis på bra 98 oktan? Har du kört några rejäla adaptionsvändor, typ 5:an i uppförsbacke, 2500-4000 rpm?

    Har du testat om den beter sig likadant kvällstid?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #11
    Guest
    Den beter sig likadant dygnet runt. Känner det inte så väl under fullt pådrag. Mest om jag "låser" pedalen på halvfullt. Eller vid lugnt pådrag. Då ligger den och pendlar. "tvekar". Kör på 98. Ska testa lite mer när jag får tillbkas bilen Är på recond

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 020
    Vad har du för gap på stiftet. Jag hade liknande problem med en 900 när jag körde med orginal gap på stiften. Tyvärr kommer jag inte i håg vad jag kanckade ner gapet till, men problemet försvann efter det.

  13. #13
    Guest
    Tack negative. Ska kolla det.

  14. #14
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 138
    Medlem#
    3409
    Stiften skall ej behövas knackas ihop..

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  15. #15
    Guest
    Borde ju vara rätt mått när man köper stiften ja. Ska till norrköping snart så jag tänkte boka in en provkörning av öket hos uhrkraft . Får se vad man åker på att byta.

Liknande ämnen

  1. Vilket är normalt max laddtryck för steg 1 Saab 9000?
    Av fiisken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 19:15
  2. Laddtryck vs. turbo steg 3?
    Av wolfpack i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 16:56
  3. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 11:40
  4. vad ska en ng900 med steg 1 från nordic ha för laddtryck?
    Av Zankan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 02:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •