Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Mötesprotokoll årsmöten

  1. #1
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644

    Mötesprotokoll årsmöten

    Hej alla!

    Jag har en liten fundering som dök upp nyligen. Var kan jag som medlem hitta och ta del av årsmötesprotokoll samt tillhörande årsredovisning?

    Samt var kan jag hitta klubbens stadgar?

    /Medlem 8644

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  2. #2
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Tjenare Eric!

    Mycket bra fundering du har

    Vi har en ny hemsida som är på gång.
    Där kommer vi att lägga upp bland annat klubbens stadgar

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag funderade på samma sak, speciellt årsredovisningar och budget för innevarande år

    Borde ju vara tillgängligt för betalande medlemmar (inloggning krävs)
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej Herman!

    Även jag har länge gått och funderat på varför stadgarna inte finns för alla medlemmar att läsa på klubbens hemsida.
    Så dessa skall definitivt finnas tillgänligt.

    Jag har även satt det som viktigt att vi skapar en tydlig vision vad Saab Turbo Club of Sweden är för klubb, vad vi syftar till, och vad vi har för vision om framtiden.
    Precis likt ett företag måste vi tänka till strategiskt hur vi skall behålla nuvarande medlemmars intresse, och hur vi skall attrahera nya medlemmar till oss.

    Mottot skall vara att det alltid skall finnas ett, eller flera, skäl till att vara medlem i Saab Turbo Club of Sweden

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Vi väntar på nya hemsidan med spänning, vi är på rätt väg!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Tjenare Eric!

    Mycket bra fundering du har

    Vi har en ny hemsida som är på gång.
    Där kommer vi att lägga upp bland annat klubbens stadgar

    Mvh Michael
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej Herman!

    Även jag har länge gått och funderat på varför stadgarna inte finns för alla medlemmar att läsa på klubbens hemsida.
    Så dessa skall definitivt finnas tillgänligt.

    Jag har även satt det som viktigt att vi skapar en tydlig vision vad Saab Turbo Club of Sweden är för klubb, vad vi syftar till, och vad vi har för vision om framtiden.
    Precis likt ett företag måste vi tänka till strategiskt hur vi skall behålla nuvarande medlemmars intresse, och hur vi skall attrahera nya medlemmar till oss.

    Mottot skall vara att det alltid skall finnas ett, eller flera, skäl till att vara medlem i Saab Turbo Club of Sweden

    Mvh Michael

    Glädjande besked!

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  7. #7
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej HeRmAN!

    Även jag har länge gått och funderat på varför stadgarna inte finns för alla medlemmar att läsa på klubbens hemsida.

    Har du funderat färdigt?
    Nya hemsidan är ju på plats men det är väldigt lite att läsa där.

    Jag skulle vilja se
    -Stadgar
    -Innevarande verksamhetsårs budget
    -Årsmötesprotokoll, senaste och tidigare
    -Årsredovisningar, senaste och tidigare
    -Verksamhetsberättelse
    Samt gärna möjlighet att få ta del av
    -Styrelseprotokoll inkl. rapportering från de olika funktionerna som t.ex. medlems-och sponsorhanteringen, IT-gruppens protokoll.

    Visionen, vad hände med den?
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-09-10 klockan 08:40. Anledning: 2st ?? är tydligen strängeligen förbjudet för det kan uppfattas som påhopp. Min betydelse är: Ser du frågan, Svara tack!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #8
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Tjenare David!

    Ja nu finns snart tid att fortsätta arbetet tillsammans med IT-gruppen vad det gäller bland annat hemsidan.

    Detta på grund av att de fysiska träffarna, såsom exempelvis Elmia-mässan, banträffar och Saabfestivalen, tar upp mer eller mindre all tid under perioden april till september.

    Att påstå att visionen tappats bort är hårt sagt

    Vi har många mer saker som skall göras på/med hemsidan än förslagen som du nämner.

    Mvh Michael

  9. #9
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Att påstå att visionen tappats bort är hårt sagt

    Vi har många mer saker som skall göras på/med hemsidan än förslagen som du nämner.
    Mvh Michael

    Nu tror jag att du behöver läsa min post igen
    Jag frågade vad som hände med visionen, har ej påstått att den tappats bort!
    Det är ganska stor skillnad på en fråga och ett påstående.

    Om det nu är som mycket som skall göras, vi har hört det mer än en gång.
    Hur ser tidplanen ut och dess prioriteringar?
    Allt går inte att genomföra på en gång, "elefanten måste skäras i tunna skivor" för annars händer inget alls.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #10
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Tjenare David!

    Text kan tolkas på flera olika sätt.

    Dubbla frågetecken på om jag funderat klart samt en fråga om vad som hänt med visionen kan uppfattas som ett argt påhopp

    Vad det gäller tidplanen så skrev jag i en annan tråd att när väl tidsperioden av våra fysiska träffar är klara så finns det mer tid att kunna lägga på exempelvis utveckling av den nya hemsidan.

    Det vill säga efter Gelleråsen-träffen

    Mvh Michael

  11. #11
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Bäste Herr Ordförande

    Jag kan hjälpa dig redan idag, letade igenom gamla klubbpapper och hittade på Stadgarna
    Är det OK och jag skannar in dem och postar i denna tråd så medlemmarna kan läsa så behöver du inte känna nån press på att lägga in dem på hemsidan innan Gelleråsen?

    P.S. Hittade många gamla medlemskort också, från den tiden de var i hårdplast som kreditkort

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #12
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej David!

    Jag gjorde ett försök i att ladda upp stadgarna på vår nya hemsida.

    http://www.saabturboclub.com/wp-cont...CS_stadgar.pdf

    Får ta och uppdatera hemsidan med en ny sida som heter Stadgar.
    Men för att vara ärlig så kan jag inte ännu Wordpress så bra

    De signerade årsmötesprotokollen protokollför Stig Holmlund i en pärm hos sig.
    Så vi får scanna in dom innan vi kan lägga upp dom på hemsidan.

    Mvh Michael

    1 användare gillar detta inlägg


    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #13
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej David!

    Jag gjorde ett försök i att ladda upp stadgarna på vår nya hemsida.

    http://www.saabturboclub.com/wp-cont...CS_stadgar.pdf

    Får ta och uppdatera hemsidan med en ny sida som heter Stadgar.
    Men för att vara ärlig så kan jag inte ännu Wordpress så bra

    De signerade årsmötesprotokollen protokollför Stig Holmlund i en pärm hos sig.
    Så vi får scanna in dom innan vi kan lägga upp dom på hemsidan.

    Mvh Michael


    Hej!

    Perfekt! Dock så ser jag att det finns ett behov av att revidera stadgarna något för att matcha verkligheten
    Så det kan vara idé av styrelsen att lämna en reviderad version för granskning och godkännande inför årsmötet.

    Om du undrar över ändringarna jag tänker på så skicka ett PM eller dra iväg ett mail (.....@koping.net).


    /E

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  14. #14
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Har precis samma fundering, postar strax och då kan ju Echonator och andra även vara delaktiga
    Här är den tråden
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-09-10 klockan 23:42. Anledning: Länk
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #15
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    De signerade årsmötesprotokollen protokollför Stig Holmlund i en pärm hos sig.
    Så vi får scanna in dom innan vi kan lägga upp dom på hemsidan.
    Som den IT-nörd jag är måste jag påpeka att det faktiskt är 2015 nu. Ni menar väl inte på fullaste allvar att ni kör med handskrivna protokoll på årsmötena?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  16. #16
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Kan inte annat än att hålla med. Vill man anteckna för hand på mötet så är det såklart ok också, men då är det bara att renskriva det efteråt i ett datordokument. Mycket lättare att hantera och göra tillgängligt. Och att arkivera med backup.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Nä, det är inte gilitigt med digitala kopior i ett arkiv. Åtminstone inte hos oss. Här skrivs alla nödvändiga dokument ut, även de som faktiskt inte ens används i pappersform, för att kunna arkiveras.
    Dessutom på arkivbeständigt papper, med arkivbeständigt tryck samt får ej häftas, "gemas", eller på annat sätt fästas vid varandra. Dokumenten skall sedan packas i korrekt märkta arkivboxar för, vid årets slut, transport till arkivet.

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #18
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Nä, det är inte gilitigt med digitala kopior i ett arkiv. Åtminstone inte hos oss. Här skrivs alla nödvändiga dokument ut, även de som faktiskt inte ens används i pappersform, för att kunna arkiveras.
    Dessutom på arkivbeständigt papper, med arkivbeständigt tryck samt får ej häftas, "gemas", eller på annat sätt fästas vid varandra. Dokumenten skall sedan packas i korrekt märkta arkivboxar för, vid årets slut, transport till arkivet.
    Men dom "skrivs ut"? Dom finns alltså i digital form redan? Varför måste dom då scannas för att kunna läggas ut på hemsidan?

    Att man arkiverar i fysisk form är en sak, att dom inte existerar digitalt är något helt annat. Det ena utesluter inte det andra.
    Vi har stora lagerhyllor med pärmar och kartonger där vi arkiverar bokföring och liknande, det betyder givetvis inte att vi inte har informationen i digitalt format för enkel och snabb åtkomst.
    Men det här kan du Bollman, det vet jag, så jag förstår faktiskt inte varför du försvarar ett så fruktansvärt omodernt arbetssätt.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  19. #19
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Jag vet inte riktigt hur gamla protokoll Törnros tänker på, men det är ju också så att dessa protokoll faktiskt alltid finns i pappersform, det är så förbaskat svårt att skriva under dem annars. Så, ja, jag gissar att det kanske finns några år tillbaka i digital form, men jag skulle nog hellre se den utskrivna och undertecknade inscannad istället så man kan var _lite_ mer säker på att den version man tittar på är den som faktiskt också är justerad.

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #20
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Skulle jag resonera som tornros när folk på forumet frågar efter pdfer på monteringsanvisningar eller nummer på reservdelar så skulle folk hinna köra bilarna till skroten innan jag drog tummen ur...
    jag måste ju se om mitt hus först.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •