Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Reservdelar , firmor

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Täby
    Inlägg
    92

    Reservdelar , firmor

    Undrar om man bör vända sig till några andra firmor än SP eller Maptune pga att tidigare gjorde jag en lista på x-antal delar som jag skall byta , då hade SP de bästa priserna , kamkedjesats , vattenpump , bränslepump o lite annat smått o gott , nu har inte SP kamkedjesatsen , Maptune har inte Vattenpumpen och frågan är om man bör vända sig till någon annan firma som har sas dykt upp ? ( 95 Aero -93 )

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Gör som jag lista allt du skall ha i datorn i och notera priserna för resp firma och beställ hos den som har bäst pris OCH prylarna hemma, inte hemma beställ hos den andra.
    Det slutar förmodligen med en beställning till var firma men du får då hem allt du behöver och kan komma igång, att vänta på en del för länge är inte kul.
    Och köp OEM så långt du kan, ProParts som SP har e´inte kul, värt att betala lite extra för att slippa mecka igen.
    MaptunParts har tillgång till "allt" OEM från Orio via denna länk



    Och du är väl medlem i STCS och får nytta av klubbrabbaten vilket bara det är en anledning att vara med i klubben
    Notera att du måste registrera dig som medlem hos MapTun OCH MaptunParts för att få korrekt rabatt på webborder (och vara inloggad).
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Täby
    Inlägg
    92
    OK , tack för hjälpen , jo listan är klar sedan länge men blev som sagt avbruten i all denna konfunderade , vem har vad och till vilket pris

Liknande ämnen

  1. Trim firmor
    Av Aero-Pata i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 07:39
  2. Billjud byggar firmor
    Av larrenilsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •