Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Aux Saab 9-3 lilla stereon

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    24
    Medlem#
    -

    Aux Saab 9-3 lilla stereon

    Jag har "lilla stereon" i min 9-3 och undrar om det är möjligt att installera aux i den? Är det i så fall bara att koppla in på baksidan av stereon och hitta någon som kan aktivera aux-läget via Tech2 utrustning?

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Börja med att tala om vad det är för 9-3 du har. Det finns först skillnaden på og9-3 och ng9-3. Sedan finns det två varianter på ljudsystem till ng9-3, MY03-06 och MY07-12.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    24
    Medlem#
    -
    Oops det kan vara bra att veta ja. En 2004 "lilla stereon". Alltså ingen display i själva stereon.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    44
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Jake95 Visa inlägg
    Jag har "lilla stereon" i min 9-3 och undrar om det är möjligt att installera aux i den? Är det i så fall bara att koppla in på baksidan av stereon och hitta någon som kan aktivera aux-läget via Tech2 utrustning?
    Baserat på din kompletterande info har du antagit korrekt. Du har ICM1 med någon högtalar set-up.
    Jag har gjort denna manöver, florerade en del teorier om att det inte gick med ICM1, främst amerikanska sidor men funkade bra för mig som sagt.

    Lycka till!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    24
    Medlem#
    -
    Fantastiskt! Var mest fundersam om det ens fungerade men då ska det ju inte vara några problem nästa fundering blir att hitta någon verkstad med Tech2 utrustning.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Om du talar om var du och bilen finns så kanske det finns någon här som kan hjälpa dig...
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av Jake95 Visa inlägg
    Fantastiskt! Var mest fundersam om det ens fungerade men då ska det ju inte vara några problem nästa fundering blir att hitta någon verkstad med Tech2 utrustning.
    Som sagt, många här på forumet har Tech2 så berätta var du bor så kanske nån vänlig själ hjälper dig!

    Edit: Alla verkstäder som mekar Saab ens deltid har Tech2. Det är ett måste för att byta många saker, släcka felkoder osv.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    24
    Medlem#
    -
    Jag finns i Växjö men kan köra en bit om det är så.
    Det bör gå att dra sladden från stereon och in under handbroms-tunneln och upp i mittfacket väl? Så slipper man ha en sladd hängandes mitt i vägen för allt annat. Någon som dragit sladden till mittfacket?

  9. #9
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Titta i projektdelen! Adam håller på med AUX på sin ng9-3 -10. Du hittar den bland dom första trådarna. Först var tanken att använda AUX-ingång på baksidan, men sedan blev det en lösning mera som du säger här.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av Jake95 Visa inlägg
    Jag finns i Växjö men kan köra en bit om det är så.
    Det bör gå att dra sladden från stereon och in under handbroms-tunneln och upp i mittfacket väl? Så slipper man ha en sladd hängandes mitt i vägen för allt annat. Någon som dragit sladden till mittfacket?
    Titta eller skriv också i forumsdelen för Växjö/Småland, om ingen svarar här.

    Det ska väl inte vara några konstigheter. Handskfacket och kunna dra ut den därifrån vid behov är ju en annan tänkbar lösning. Personligen skulle jag försöka få till en lösning med en gömd Bluetooth-dongel också. Inkopplad till 12V på tändningen så den sätts på samtidigt som bilen och sedan telefonen inställd så den startar Spotify eller motsvarande och börjar spela när den kopplat upp till dongeln. Jag tittar själv på en liknande lösning, problemet är att jag då måste dra auxen över instrumentpanelen vilket är tråkigt. På längre resor spelar det väl mindre roll, men oftast orkar man ju inte koppla in auxen för de korta resorna.

    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Titta i projektdelen! Adam håller på med AUX på sin ng9-3 -10. Du hittar den bland dom första trådarna. Först var tanken att använda AUX-ingång på baksidan, men sedan blev det en lösning mera som du säger här.
    Det är dock till en navigator och på en faceliftad 9-3. Men jättebra som inspiration, och principen är säkert samma!

  11. #11
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Javisst är det riktigt. Det var jag som uppfattade denna också som faceliftad när han pratade om kabel hängande ivägen. Det blir ju ingen kabel hängande ivägen på den gamla modellen. Där är det ju avsett att sitta på baksidan.
    Senast redigerat av Vfr den 2015-02-10 klockan 10:56. Anledning: Stavning
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  12. #12
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 262
    Medlem#
    3186
    Inga problem med AUX på den, har aktiverat en här i Borås med absolut enklaste stereon, fanns bara radio på den från fabrik
    ///Mackanized
    Tillbaka

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 14:53
  2. Byta lilla sidorutan bak på 5d saab 900!?
    Av ToomBStoonE i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 18:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •