Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Banträff - Sviestad - 2015-05-16

  1. #1
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Banträff - Sviestad - 2015-05-16

    Hej alla!

    Ja här tar vi uppsnacket inför årets 2:a banträff.
    Denna gång banträff på Sviestad, Linköpings Motorstadion, lördagen den 16:e maj.

    Viktigt att tänka på är att vi inte kommer att köra något acc-moment på Sviestad.
    Likt tidigare gånger har vi ansett att detta moment inte kan genomföras på något säkert sätt då banan har för få långa och breda raksträckor.
    Vi hoppas att ni istället kan ha riktigt kul på en utmanande slalombana och få många härliga varv under eftermiddagens familjekörning samt bankörningspass.


    Praktiska saker att tänka på inför träffen:

    Förutom att ta med dig ditt medlemskort och körkort, kom även ihåg att skriva ut, läsa igenom, signera och ta med dig säkerhetsblanketten till träffen.
    Säkerhetsblanketten finner du via klubbens hemsidan (www.stcs.nu).
    Gå in via Arkiv > länken Säkerhetsblankett 2014.

    Det finns ingen restaurang inne på området.
    Men likt tidigare år kommer vi inom styrelsen att sälja lite smått och gott i form av korv och bröd med mera inne i lokalen på området.
    Passa samtidigt då på att köpa något ur vår klubbshop som även den kommer att finns på plats inne i lokalen.

    Som vanligt är det insläpp av medlemsbilar mellan 08.00-09.00, så kom i god tid för att vi skall kunna underlätta en smidig incheckning av bilarna.

    Alla är självklart välkomna in på området, men det är bara medlemsbilar som får köras in för aktiviteter på banan.
    Övriga icke medlemsbilar får parkeras på den allmäna parkeringen i anslutning till banområdet.

    På grund av att bandepåområdet är beläget mitt i banan, samt att Gokart-verksamheten även den finns mitt i banområdet, kommer in och utpassage av bilar vid behov att ske var 20:e minut.
    Det kan därmed uppstå störningar under eftermiddagens familjekörning samt bankörning.

    Skulle det vara några frågor, tveka inte på att höra av er till någon av oss i Styrelsen eller Racecrew.
    Både inför och under vår träff.
    Vi tar tacksamt emot era synpunkter och idéer för att vi skall kunna hålla i så trevliga och smidiga träffar som möjligt för oss alla.

    Lättast att nå oss i styrelsen inför en träff är via mail.
    Adresserna finner ni via klubbens hemsida (www.stcs.nu).
    Gå in via Kontakta > klicka dig in på länken här.


    Hoppas att vi ses!

    Med Vänliga Hälsningar
    Styrelsen och Racecrew
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    alingsås
    Inlägg
    67
    Det blir första banträffen sen ett par år för min del, ska bli riktigt skoj. Vad finns det för billiga övernattningsalternativ nära banan? Jag tänkte åka upp på fredagen om vädret blir bra, finns det nån officiel STCS tältplats?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Fis-herman Visa inlägg
    Det blir första banträffen sen ett par år för min del, ska bli riktigt skoj. Vad finns det för billiga övernattningsalternativ nära banan? Jag tänkte åka upp på fredagen om vädret blir bra, finns det nån officiel STCS tältplats?
    Jag bokade precis på
    Bergs Slussar Vandrarhem & Stugor
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  4. #4
    STCS Kassör Sportavgasrörs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    148
    Medlem#
    8518
    Kommer ner direkt från Maptun meet som är 2 dagar innan. Innan dess blir det nya friska EVAP-ventiler så 9-5:an inte behöver kippa efter luft lika mycket, så förhoppningarna på en bra dag är goda.
    Saab 9-5 2.3T -02
    Saab 9-5 Aero -03
    Mer känd som "Turbo CD" på banträffarna http://www.garaget.org/TurboCD

  5. #5
    Grundladd MysCarls avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    198
    Medlem#
    9073
    Har klubben utannonserat sina banträffar i lokaltidningen någon gång?
    9-3 TurboX SportCombi 2008 310hk/475Nm
    9-3 Vector 2,0t SportCombi 2009 175hk/265Nm
    9-3 Vector 2,0t SportSedan 2003 175hk/265Nm

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Tjenare Carl!

    Inte vad jag vet iaf :-)

    Tänker du på att få upp ögonen för fler medlemmar eller för allmänheten?

    Mvh Michael

  7. #7
    Grundladd MysCarls avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    198
    Medlem#
    9073
    Ja, om man vill se ett ökat intresse tänkte jag.

    Sen kan det hända att man snarare ser ett generellt ökat antal besökare som en säkerhetsrisk, och att väldigt få nya betalande medlemmar finns att hämta bland den besökande allmänheten.

    I så fall är det ingen bra ide.
    9-3 TurboX SportCombi 2008 310hk/475Nm
    9-3 Vector 2,0t SportCombi 2009 175hk/265Nm
    9-3 Vector 2,0t SportSedan 2003 175hk/265Nm

  8. #8
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Just Sviestad är ju lite speciell när det gäller depååtkomst mm. Även om folk som inte är medlemmar alltid är välkomna att promenera in på våra träffar så är det lite svårare på just Sviestad. Annars när det gäller tidningar så är det, när det gäller evenemang, oftast bättre med ett "inför-reportage" än en annons enligt mina erfarenheter. Kostar inget och ger mer plats för beskrivning av vad det handlar om. Ett "efter-reportage" fungerar också, men är ju inte riktigt samma sak. Om någon som bor i läsarområdet tar kontakt med lokaltidningen och hjälper dom hitta rätt under dagen så kan de ibland kunna skriva några rader inför och även efter.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #9
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346
    Någon som kan ta med en extra säkerhetsblankett? Glömde helt bort att skriva ut på jobbet och har inte tillgång till skrivare nu

  10. #10
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Tjenare Nicklas!

    Har med en extra till dig, men den kostar en 20-lapp :-)

    Något vi introducerade för några år sedan för att uppmana alla att skriva ut den hemma innan träffarna.

    Mvh Michael

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    527
    Medlem#
    6148
    Vill bara tacka för en mycket trevlig banträff som vanligt.
    Rasade motor på sviestad träffen förra året och har segat lite med återuppbyggnaden, men tagit tag i det de senaste veckorna lite mera. Men fredags skulle allt ihop och klaffa vilket tog mera tid än väntat så jag startade min nybyggda motor kl 02 på fredags natten och varmkörde den för första gången bort till sviesta på lördag morgonen. Bara för att komma in och få bilen besiktad för körning under dagen.
    Sen tillbaka till verkstan(jobbet) för lite extra fix som att skruva fast fronten & instrumentbräda mm.
    Allt detta utan laddtryck och ce lampa men hittade lite läckage, hade missat skruva fast en slang på intercoolern .
    Så när jag rullade ut för lineup av familjekörningen viste jag inte om bilen skulle ladda nått. Men fan vad kul det var att bilen bara rusa iväg och fungerade klockrent hela dagen

    Så åter igen tack för en underbar dag på banan.

Liknande ämnen

  1. Banträff - Ring Knutstorp - 2015-04-12
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-04-12, 05:56
  2. Superstage 2015
    Av Mr Dezent i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-08, 20:18
  3. Extra banträff på Sviestad - Söndagen den 17:e augusti, vecka 33
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2014-08-17, 23:56
  4. Banträff - Sviestad - 2014-05-18
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-05-17, 19:03
  5. Inför banträff på Sviestad 21:e maj
    Av Robertsson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 19:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •