Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 55

Ämne: Trimföretag som är serviceminded

  1. #1

    Trimföretag som är serviceminded

    Funderar på att slänga i steg 1 i min 900ng 2.0T.

    Vill välja ett företag som bryr sig om specifikt mig som kund och hjälper till tills jag blir nöjd.
    Hade även tänkt låta dem gå igenom bilen lite allmänt eftersom den var ett tag sen den blev servad senast.

    Vilket företag är det som gäller? Gärna relativt bra priser också.

    Funderar lite på nordic, men har även kollat på BSR.
    SÅLD: http://www.garaget.org/show.php?car=3876
    NU: 9-5 2.3t 2003 Vector

  2. #2

    Re: Trimföretag som är serviceminded

    Citat Ursprungligen postat av Lindfors
    Funderar på att slänga i steg 1 i min 900ng 2.0T.

    Vill välja ett företag som bryr sig om specifikt mig som kund och hjälper till tills jag blir nöjd.
    Hade även tänkt låta dem gå igenom bilen lite allmänt eftersom den var ett tag sen den blev servad senast.


    Vilket företag är det som gäller? Gärna relativt bra priser också.

    Funderar lite på nordic, men har även kollat på BSR.

    Nordic utan tvekan.
    Service inriktade som 17, egen verkstad med kunnig personal.

    Mvh
    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Trimföretag som är serviceminded

    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319
    Citat Ursprungligen postat av Lindfors
    Funderar på att slänga i steg 1 i min 900ng 2.0T.

    Vill välja ett företag som bryr sig om specifikt mig som kund och hjälper till tills jag blir nöjd.
    Hade även tänkt låta dem gå igenom bilen lite allmänt eftersom den var ett tag sen den blev servad senast.


    Vilket företag är det som gäller? Gärna relativt bra priser också.

    Funderar lite på nordic, men har även kollat på BSR.

    Nordic utan tvekan.
    Service inriktade som 17, egen verkstad med kunnig personal.

    Mvh
    Patrik 319
    Håller med till 110%, finns i mina ögon inga alternativ då...
    Nordic är nästan FÖR serviceminded med tanke på vad kunden kanske i vissa fall generera för vinst till företaget... men sånt ska man ju inte klaga på, jag gör det inte = )
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304
    Håller med er andra Nordicfans hur många gånger har inte Sasse ställt upp mitt i natten fall något har strulat, eller levererat bilar upp till Stockholm för att sedan sätta sig och ta tåget hem.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    166
    Nordic
    Saab 93ss Aero-04 såld.
    Nu, Saab 9-5Aero Nordic steg3

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    444
    Helt rätt inställning! Kan inte bli bättre!
    Man blir nästan bortskämd!
    Saab 900 2.0T -95 Nordic Individuell
    Saab 9-5 Aero SC -02 Nordic St2
    http://www.garaget.org/BACKLER

  7. #7
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 669
    tycker speedparts håller bra servicemind..

  8. #8
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Jag kan bara instämma i lovorden om Nordic.
    Ett av de absolut trevligaste och mest serviceinriktade företagen jag stött på, oavsett bransch.
    Roffe, Robban, Sasse o övriga är bäst i landet på kundvård. Absolut!

    Skyhögt bättre service än de egentligen skulle behöva ge, men berätta inte det för dem....

    You are never alone...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    548
    Nordic, har aldrig träffat dem personligen.
    Men haft en hel del mailkontakt, svarar på alla mina dumma frågor
    Saab 9-5 -01 Automat

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    Nordic

    Trevligare och duktigare killar får man leta efter!
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 186
    Medlem#
    4714
    Står själv och ska välja firma, känns som att det blir MapTun eller Nordic, har haft mer kontakt med MapTun i form av Fredrik och den mannen är ju sanslös vad gäller att svara på frågor och ofta snabbt. Nordic började jag fundera på mera nyligen och än så länge verkar det funka fint även där.

    Frågan är ju var alla MapTun-anhängare håller hus i den här tråden, eller hur nöjda är ni egentligen?

  12. #12
    Men hur går man tillväga, nordic har bara ett ställe i sverige som man lär åka till? Bor i Fagersta som ligger i västmanland, har inte så stor lust att fara genom halva sverige till en verkstad.
    SÅLD: http://www.garaget.org/show.php?car=3876
    NU: 9-5 2.3t 2003 Vector

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Lindfors
    Men hur går man tillväga, nordic har bara ett ställe i sverige som man lär åka till? Bor i Fagersta som ligger i västmanland, har inte så stor lust att fara genom halva sverige till en verkstad.
    Jag gillar också Nordic, grymt serviceminded. Helt otroliga killar att ha att göra med. De ska få fixa ihop mitt nästa program också, det blir ett roligt ett det Dock kräks jag inte på andra människor bara för att de trimmar nån annanstans.

    Om du vill slippa åka genom "halva sverige" så kan du ringa och prata med Magnus på Nordic så skickar han en box åt dig som du bara monterar och gasar vidare med..

    /Rydde!

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 201
    Speedparts eller maptun.
    Sunshine

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    778
    Känner att jag måste hålla med tact i vissa avseenden. Visst Nordic är säkert jättebra, tänker nog själv få min bil trimmad där. Men vissa går ofta till överdrift i sina lovord, detta är iofs min personliga åsikt, vad vissa anser som överdrift kanske någon annan tycker bara är beröm.
    Alla saker/bilmärken/företag har ju sin beskärda del av sk. "fanboys", vilka ibland vägrar se något annat än just det som dom "håller på", trots att vissa saker är dåliga.

    Givetvis pekar jag inte på en specifik person eller några personer, alla har ju givetvis rätt till sin åsikt och sitt tycke och smak.
    Niklas Olofsson
    Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01

  16. #16
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Citat Ursprungligen postat av Lindfors
    Men hur går man tillväga, nordic har bara ett ställe i sverige som man lär åka till? Bor i Fagersta som ligger i västmanland, har inte så stor lust att fara genom halva sverige till en verkstad.
    Jag gillar också Nordic, grymt serviceminded. Helt otroliga killar att ha att göra med. De ska få fixa ihop mitt nästa program också, det blir ett roligt ett det Dock kräks jag inte på andra människor bara för att de trimmar nån annanstans.

    Om du vill slippa åka genom "halva sverige" så kan du ringa och prata med Magnus på Nordic så skickar han en box åt dig som du bara monterar och gasar vidare med..

    /Rydde!
    Nej. Vi jobbar så gott som inte via Postorder,,Dock kan han ta kontakt med närmsta SAABåterförsäljare..


    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    199
    Medlem#
    5523
    Citat Ursprungligen postat av Snobben
    Står själv och ska välja firma, känns som att det blir MapTun eller Nordic, har haft mer kontakt med MapTun i form av Fredrik och den mannen är ju sanslös vad gäller att svara på frågor och ofta snabbt. Nordic började jag fundera på mera nyligen och än så länge verkar det funka fint även där.

    Frågan är ju var alla MapTun-anhängare håller hus i den här tråden, eller hur nöjda är ni egentligen?
    Hej!

    Du har ju pratat en del med fredrik så då vet du ju hur Maptun är. Jag är väldigt nöjd med mitt trim därifrån.
    Har även pratat med Nordic verkar bra de med. Valde tillslut Maptun för att den firman låg närmast.

    Mvh Per
    Saab 9³ aero -02, MapTun biopower
    Saab 9³ se tid-99 (sambons)

  18. #18
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Citat Ursprungligen postat av Snobben
    Frågan är ju var alla MapTun-anhängare håller hus i den här tråden, eller hur nöjda är ni egentligen?
    Här har du en grymt nöjd annhängare, även om jag inte orkar visa mig i varenda "vilken-trimfirma-är-bäst-tråd", och jag gissar att jag inte är den enda som är lite less på dem. (inget illa menat mot trådskaparen, men dom brukar ju dra iväg åt ett visst håll)

    Men när det gäller företag som är serviceminded så blir det inte bättre än vad Fredrik och Johnny på Maptun kan erbjuda. Där stängs inte telefonerna av efter 17.00 om man säger så.. Tvivlar dock inte på att grabbarna på Nordic håller samma höga klass på den fronten.

    När det gäller trim till Saabar litar jag bara på Maptun, Nordic och mig själv.. När det gäller att bygga riktigt vassa 9000 så finns det bara två kvar..
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariehamn, Åland
    Inlägg
    320
    Hej!
    jag är inte speciellt nöjd med BSR. Varken produkt eller support. Svajande laddtryck och definitivt inte utlovade 227 hkr (9000 2.0t steg1) Blir inte samma igen.
    Kan absolut tänka mig Nordic eller Maptun nästa gång.
    mvh
    /h
    Saab 9-3 SS -08
    Saab 9-3 SE cab2,0 185 aut -98

  20. #20
    Guest
    Här kommer ännu en nordic anhängare . Mycket trevligt och snabbt bemötande när man har frågor o.s.v.
    Hade tidigare hört mycket gott om maptun men nu har jag radikalt ändrat åsikt om detta. Fick vänta över 1 månad på en turbomätare.
    Sen när den väl kommer så blir jag debiterad fullt pris +150:- i frakt för ett paket som vägde 700gram. Posten tar ca 50:- för denna vikt. Det minsta dom kunde ha gjort vore att bjuda på frakten. Första och sista gången jag handlar där. Får hoppas att andra har bättre erfarenheter av dom än vad jag har.

Liknande ämnen

  1. Kritiktråd trimföretag
    Av tannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 17:55
  2. hjälp med trimföretag
    Av Arto i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 01:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •