Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sänkning 9-3sc -08 med sportchassi, griffin front plus tx läpp.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    47
    Medlem#
    9455

    Sänkning 9-3sc -08 med sportchassi, griffin front plus tx läpp.

    Näe fan va svårt det ska vara det här då. Vänster framfjäder är av. Sitter original sportchassi på. Tx läpp ska monteras till våren och bilen används ca 9mil pendling per dag. Vågar man sänka något när man ändå ska på chassit?
    Trottoarkanter och vägbulor får inte vara något problem då bilen även används av min sambo.

    ..En 30/30 sänkning borde väl gå då blir det väl ca 20-25mm (runt om) lägre än nu, plus lite till för läppen då?

    Vad säger folket, nu är detta ingen hemåsänkbil.. även om jag helst skulle vilja ha bags på den, men det kommer inte på fråga x).
    Vad kör ni med?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Kollar du mina 9-3 or så har jag H&R coilovers som är nedskruvade ganska bra. Den röda är för låg för vardagskörning, men den vita & svarta går utan större problem. Så en fast 30 sänksats borde vara nemas problemas, då det blir rena SUVen i jämförelse

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    47
    Medlem#
    9455
    13cm markfrigång med tx läpp hmm..
    Njaa, kör ju lika mkt vinter som sommar tyvärr. Jo men nu får du ha i åtanke att min sambo aldrig kört någon bil som är sänkt och vi har kompisar som bor långt ute i skogen.. Jag kan säga dig att suv är det fan inte från början heller på de vägarna.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Om du tittar på min www.garaget.org/kolven28 så kan du se hirsch 20/20 på den svarte och eibach 30/30 på den silvrige båda med 18" hjul. Jag tänkte som dig från början därför tog jag hirsch. Men 30/30 e så mkt snyggare o jag har inget ont av det man får köra med huvet bara.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    47
    Medlem#
    9455
    Hittade dessa, vågar man prova? Är kanske för billigt för att vara bra? http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00QLU...I1188J4N62AKZC &vs=1

    - - - Uppdaterad - - -

    Tack kolven, lite svårt att se vilka bilder man ska kolla på tycker jag dock. Hirsch är alldeles för dyrt och jag tror jag vill ha lite lägre fram än bak så 30/20 känns som det bästa alternativet i nuläget. Eibach har ju det med men går det få billigare än 2500?

Liknande ämnen

  1. Front läpp fram
    Av Daniiel026 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 21:53
  2. front/ läpp
    Av mackan99gl i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 13:46
  3. aero front läpp??
    Av greed i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 20:57
  4. 9-3aero ss front läpp på en 9-5-02??
    Av -nordin- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •