Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Koppla in AUX

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 570
    Medlem#
    9973

    Koppla in AUX

    Hejsan, jag har en fråga till er som har kopplat in AUX i era 9-3:or från 03-06 om ni kunde titta upp vilka av de 3 kablarna ska in i vilket stift bakom radion? Alltså jag vill ha en identifiering av dessa kablar så jag kopplar rätt. Ska se om det går att koppla in extra AUX i min 9-3a från 2010 därav att jag frågar Jag uppskattar all hjälp
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
    Har tillgång till Tech2 + CANdi

  2. #2
    Om ingen kommer med svar tillräckligt snabbt så kan du kanske mäta upp det med multi-meter? Det finns en standard på 3.5mm kontakten, vilken yta som är Left, Right och GND. Om du använder multimetern i läget för mostånd eller diod så får du koppling när du är rätt och då kan du snabbt se vilken kabel som ska gå var i K16(?)

    http://www.divilabs.com/2013/03/how-...ors-works.html

    Det du ska göra hamnar under Generic Sound Connector(?)

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 570
    Medlem#
    9973
    Ahh okej tack för svaret
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
    Har tillgång till Tech2 + CANdi

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 570
    Medlem#
    9973
    Tittade lite i WIS om vilken kabel som var vilken. Allting är inkopplat och det men har inte mätt med multimeter. Vill få igång lite tankar här för står stilla just nu.

    Eftersom det finns stift på baksidan av navigatorn samt vanliga radion för AUX så borde det fungera. Jag har inte fått uttaget att fungera än! Någon som har förslag på hur man kan få igång det?
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
    Har tillgång till Tech2 + CANdi

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    44
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av adam93 Visa inlägg
    Tittade lite i WIS om vilken kabel som var vilken. Allting är inkopplat och det men har inte mätt med multimeter. Vill få igång lite tankar här för står stilla just nu.

    Eftersom det finns stift på baksidan av navigatorn samt vanliga radion för AUX så borde det fungera. Jag har inte fått uttaget att fungera än! Någon som har förslag på hur man kan få igång det?
    Jag har gjort detta. Men det syns ju inte, isf måste man skala kabeln. Tyvärr tänker jag inte slita ut den nu igen..

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 570
    Medlem#
    9973
    Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar?
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
    Har tillgång till Tech2 + CANdi

Liknande ämnen

  1. hur ska jag koppla?
    Av hyperlite133 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •