Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Oklarheter för nytt kabelnät / kabelstam för backsensorer / parkeringshjälp / SPA

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    25

    Oklarheter för nytt kabelnät / kabelstam för backsensorer / parkeringshjälp / SPA

    Hej!
    Har haft lite återkommande problem med backsensorer på min 2004 9-5 Aero SC. Efter mycket googlande förstår jag att det inte är ovanligt att kabelnätet och kontakter strular och att sensorerna ofta är ok - trots div olika felmeddelanden som tyder på att de borde bytas.
    Köpte därför nytt kabelnät art nr 32025635 (NOS på tradera) billigt när jag ändå river ner så tänkte jag passa på att byta kablarna. Säljaren mailade och påpekade att det är lite oklarheter kring om de passar bilar med drag eller ej. Blir lite fundersam - SPA och drag el är ju olika system. Nu har jag iofs inte drag men funderar faktiskt på att installera om jag nu ändå river ner kofångaren och byter kabelnät och testar alla sensorer ordentligt.

    Vad säger ni som kopplat och fixat med kablaget för backsensorerna / SPA - kan det spela någon roll om man har drag eller inte???

    /Bson

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 498
    Medlem#
    6973
    Spelar ingen roll.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306
    Det enda problemet är väl att sensorerna inte vet om draget och att du således kan backa in i något med kroken. Konstant pip ger ju normalt en del marginal men med krok på så är det mycket nära redan. Går att justera med tech2 tror jag mig ha läst fast går ju kompensera med skallen oxå.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    25
    Falskt alarm: Visade sig vara en felmärkt vara från lagret delen ovan är det fördragna kabelnätet för dragkrok, inte nätet för parkeringssensorn... Tack för svaren ovan dock.

Liknande ämnen

  1. Efterdra toppen (lite oklarheter)
    Av alqz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 13:38
  2. Samma kabelstam i og9-3 som ng 900 ?
    Av bazzen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 20:00
  3. Kabelstam
    Av Badtab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 00:31
  4. Kabelstam ng900i mot ng900T
    Av imolaräser i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-22, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •