Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42

Ämne: Vad tusan gör denna knapp....? (förvirrad???)

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 072
    Möjligt att TS tittat i handboken.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  2. #22
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Alltid tråkigt när TS inte återkopplar i trådar...ev. personer som har samma problem i framtiden kommer inte veta vad som var lösningen.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  3. #23
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Lösningen var nog att knappen satt på fel bilmärke...
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  4. #24
    Om man vill skaffa en sån här knapp... Vem säljer? Bra priser?

  5. #25
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Om man vill skaffa en sån här knapp... Vem säljer? Bra priser?
    Vilken av knapparna? Till VW eller Saab? Om till Saab tror jag att det behövs mer än knappen/ventilen för att få kylfunktionen. Hur som helst så borde skroten/blocket/ebay vara första stället att kolla på om Orio inte har.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #26
    Den i handskfacket har jag redan.. Hade ju varit coolt med en knapp inne i kupén med en snöflinga på.. eller?

  7. #27
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Finns ju till og900

  8. #28
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Finns ju till og900
    När du säger det så. Har en i cabben.

    http://www.epartsland.com/products/s...89-90-91-92-93 25$. Som hittat.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #29
    Den knappen ser helt perfekt ut! Frågan är vad som ska hända när den trycks in... Kanske att Jinglebells spelar... och nån motordriven tomte dyker upp ur instrumentpanelen. Eller att det sprutar ut en massa snöflingor or fronten och upp över huven.. på rutan.. För att få just den där känslan av vinter-land..

  10. #30
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Jag vill att det ska komma fram en iskall öl när jag trycker på den....
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  11. #31
    Helt underbart. En specialdesignad öl-hållare kommer fram med en iskall öl... "Ready to Drink" står det i SID...

    Citat Ursprungligen postat av Procedomani Visa inlägg
    Jag vill att det ska komma fram en iskall öl när jag trycker på den....

  12. #32
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av MrJohn Visa inlägg
    Hejsan!

    Är det någon tapper själ som kan berätta för mig vad denna gör..? Såg den idag och kan inte förstå vad den har för funktion?

    Gick inte att få in bilden så beskriver knappen istället.
    Det är en slags nyckelavstängning, symbolen ner är : o och övre symbolen är en snöflinga...

    Jättetack på förhand och hoppas på snabbt svar !

    Mvh Johnnnnnnn
    Vad händer när du trycker på den? Börjar det snöa?

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent Visa inlägg
    inte helt omöjligt!
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  15. #35
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163
    Jag tror att denna knapp hör till en relativt sällsynt men ack så eftertraktad feature... Nyckelaktiverat granatgevär så man kan få undan alla såskoppar som sniglar i vänsterfilen... Sexkanten är för hårkorset som blir röd istf grön när snigeln väl har fångats in av radarn, då kan man göra en avfyrning... Tänk så mycket snabbare det skulle gå att ta sig till jobbet

  16. #36
    Fortfarande inga kommentarer ifrån TS? Denne hoppades ju på snabbt svar?? Fick svar så det stänkte om det..

  17. #37
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Är det bara jag som tycker att det sedan Jul kommit många nyreggade användare som gör en eller två post och sedan inte återkopplar?
    Är det vi som är dryga och skrämmer i väg den? Värt att tänka på om medlemsantalet i STCS sjunker och det tjötas om att forumet är mer städat än ansiktsboken.
    Värt att fundera på, tycker det gäller alla och även mig.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #38
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61
    Är med även på facebook, men där är det många "bästbakomtanjentbordet" proffs. mycket oserriöst men det är smidigare för folk att få snabba svar genom mobilen. men tyvärr mycket oseriöst också.

    Mest folk som lägger upp bilder och filmer enligt min åsikt.
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  19. #39
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 236
    Medlem#
    2226
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Är det bara jag som tycker att det sedan Jul kommit många nyreggade användare som gör en eller två post och sedan inte återkopplar?
    Är det vi som är dryga och skrämmer i väg den? Värt att tänka på om medlemsantalet i STCS sjunker och det tjötas om att forumet är mer städat än ansiktsboken.
    Värt att fundera på, tycker det gäller alla och även mig.
    Det kan ju vara som du säger Herman.

    Jag tycker du sammanfattar det bra - ngt som alla kan fundera på.

    Om man är ung och novis och ställer en inte så väl formulerad fråga och får en att antal dryga svar så slutar men helt enkelt skriva.
    Tonen kan ju vara rå (men inte alltid hjärtlig) och det är inget som är unikt för forumet här, tvärtom.

    Det sägs att det inte finns några dumma frågor, bara dumma svar - det kan vi alla klämma ur oss. En rolig 'kommentar' kan ju tas emot helt fel.
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  20. #40
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Är det bara jag som tycker att det sedan Jul kommit många nyreggade användare som gör en eller två post och sedan inte återkopplar?
    Är det vi som är dryga och skrämmer i väg den? Värt att tänka på om medlemsantalet i STCS sjunker och det tjötas om att forumet är mer städat än ansiktsboken.
    Värt att fundera på, tycker det gäller alla och även mig.
    Det ligger något i det, jag tror det absolut vanligaste kommentaren på hela forumet när någon frågar något är "SÖK".
    I många andra forum så är folk vänliga och svarar ändå trots att frågan varit uppe flertalet gånger tidigare, här svarar man SÖK istället, och har alltid gjort så.
    Även när man väl lyckas söka och faktiskt hitta något så tycker jag det var och varannan gång står just SÖK i tråden man hittar.
    Söker gör jag på google och då hittar jag tex fler svar på garaget.org istället för här och då går jag där och läser och löser mitt problem och så hoppar man stcs, gissningsvis inte helt ovanligt bland nybörjare heller som definitivt inte vet hur sökfunktionen här funkar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. cd som spelar lågt som tusan
    Av jocke186 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 23:04
  2. Pinnbult borta, hur tusan?
    Av Brainy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 16:55
  3. Laddtrycket vibrerar som tusan
    Av Pershav i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •